Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Робоча програма з навчальної дисципліни "Фізичне виховання. Спеціальна медична група"
    (2023) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Долгарева, Марія Георгіївна; Церетелі, Вікторія Олександрівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Афанасьєва, Олена Миколаївна; Юрченко, Вікторія Борисівна; Зінченко, Ліна Володимирівна
    Мета навчальної дисципліни «Фізичне виховання. Спеціальна медична група» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами з видів рухової активності; формування вміння застосовувати набуті цінності в життєдіяльності майбутніх фахівців; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця.
  • Ескіз
    Документ
    Технологія відновлення функціонального стану студентів в умовах обмеженого простору
    (Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2023) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Церетелі, Вікторія Олександрівна; Гасан, Юлія Миколаївна
    Мета роботи – визначити ефективність запропонованої технології відновлення функціонального стану студентів, котрі опинилися в умовах обмеженого простору через пандемію, воєнний стан у країні або неможливість користування запропонованими засобами фізичної активності за межами одного приміщення. Методи дослідження. Для визначення функціонального стану студентів використовували опитувальники (ступінь хронічного стомлення та гострого фізичного стомлення), та визначення фізіологічних резервів організму студента за індексом Руф’є. Результати. Запропоновано під час дистанційного навчання, коли студенти більшу часу проводять в обмеженому просторі, для підтримання та поліпшення функціонального стану, виконувати вправи з фітнес-йоги, включати психоемоційне тренування та на протязі доби робити рухові хвилини. Виявлено рівень стомлення та функціонального стану студентів експериментальної групи на початку та у кінці експерименту, після застосування розробленої технології. Встановлено залежність функціонального стану від рухової активності. Висновки. Доведена ефективність застосування розробленої технології відновлення функціонального стану студентів в умовах обмеженого простору.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив фізичного виховання на зменшення ризику розвитку депресії у студентів під час воєнного стану в Україні
    (Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2023) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Юшко, Олексій Володимирович; Грдзелідзе, Сергій Ріпатович
    Мета дослідження. Вивчення впливу фізичного виховання на зменшення ризику розвитку депресії серед студентів під час воєнного стану в Україні. Методи дослідження: аналіз, узагальнення, систематизація даних наукових досліджень та літературних джерел, анкетування, методи математичної статистики. Результати. 81% студентів мали середній або високий рівень фізичного здоров’я. З питання депресії – 40% студентів не мали жодних ознак депресії, 28% мали легкий рівень депресії, 23% – помірний рівень, а 9% мали високий рівень депресії. Аналіз дисперсії (ANOVA) показав низький рівень депресії, а за результатами t-тесту Стьюдента було підтверджено більш вищій рівень самооцінки у студентів, які займалися фізичною культурою, порівняно з тими, хто не займався. Дискусія. Фізичне виховання сприяє покращенню настрою, зменшенню рівня тривоги і стресу, що є ключовими факторами ризику розвитку депресії. Спеціальні програми фізичного виховання можуть бути ефективним інструментом для профілактики та лікування депресії серед студентів під час воєнного стану. Заклади вищої освіти можуть розробити спеціалізовані програми, які включатимуть спортивні заходи, фітнес-класи та виходи на природу, коли це безпечно. Ці програми повинні сприяти регулярним заняттям фізичною культурою та заохочувати студентів до включення її в їх щоденний розклад. Програми фізичного виховання мають відігравати важливу роль у покращенні психічного здоров’я та благополуччя студентів і повинні розглядатися як частина комплексного підходу до профілактики та лікування депресії. Висновки. Результати дослідження довели, що фізичне виховання може бути ефективним інструментом для зменшення ризику розвитку депресії серед студентів під час воєнного стану в Україні. Було доведено, що фізичне виховання відіграє важливо роль у покращенні рівня самооцінки. Студенти, які займалися фізичною культурою, мали значно вищі рівні самооцінки, порівняно з тими, хто не займався.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз способів передачі освітньої інформації при впровадженні сучасних інформаційних технологій навчання
    (Букаєв Вадим Вікторович, 2011) Трегуб, В. В.; Церетелі, Вікторія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Особливості проведення занять з фізичного виховання зі студентами спеціальної медичної групи
    (Букаев Вадим Викторович, 2013) Церетелі, Вікторія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Методика оптимізації етапу адаптації тайських боксерів з використанням індивідуального підходу
    (ФОП Панов А. М., 2016) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Церетелі, Давід Нугзарович
    Незважаючи на зростаючу популярність тайського боксу серед молоді та дорослого населення, необхідно відзначити, що наукове обґрунтування методик тренування залишає бажати кращого. В даний час, як показує практика, підготовка тайських боксерів здійснюється на основі загальних положень теорії спорту. Разом з тим, в цьому виді спорту недостатньо вивчені особливості змагальної діяльності, необхідна розробка методики навчання базовій техніці, вимагають дослідження питання оптимальної побудови навчально-тренувального процесу, розвитку і контролю фізичних якостей. Крім того, існує нагальна потреба в обґрунтуванні раціональної побудови тренувального процесу з урахуванням індивідуальних особливостей організму. Особливо актуальними є питання адаптації тайських боксерів до змагальних навантажень в процесі підготовки до змагань.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток швидкісно-силових здібностей верхніх кінцівок у тайських боксерів 13-14 років
    (2015) Церетелі, Давід Нугзарович; Вострокнутов, Леонід Дмитрович; Церетелі, Вікторія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Особливості педагогічних інноваційних процесів у вищих навчальних закладах фізкультурного профілю
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Церетелі, Вікторія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів спеціальної медичної групи "Фізичне виховання при захворюваннях шлунку"
    (2022) Церетелі, Вікторія Олександрівна
    Дисципліна "Фізичне виховання" є складовою частиною навчальних планів за всіма спеціальностями вищих навчальних закладів країни, яка сприяє зміцненню здоров’я студентів, підвищенню їх працездатності та підготовці кваліфікованих спеціалістів, які за своїми морально-вольовими та фізичними якостями відповідатимуть вимогам сучасного виробництва. Проте, як свідчить практика, у вищих навчальних закладах, на жаль, навчається значна частина студентів з послабленим здоров’ям, вони мають хронічні захворювання шлунку, порушення опорно-рухового апарату, серцево-судинної, дихальної та інших систем. Таких студентів за станом здоров’я та рівнем фізичної підготовленості після проведеного медичного огляду відносять до спеціальної медичної групи (СМГ). Виникає необхідність у пошуку таких форм та методів фізичної культури для студентів, які дозволять їм зміцнювати здоров’я та підвищувати фізичну підготовленість в процесі практичних занять з фізичного виховання.
  • Ескіз
    Документ
    Здоровий спосіб життя як можливість інтеграції в соціум
    (Мадрид, 2021) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна; Юрченко, Вікторія Борисівна
    Дослідження спрямоване на виявлення ставлення студентів з ослабленим здоров’ям до здоров’я і факторів здорового способу життя.