Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток психологічної стійкості у дітей та підлітків за допомогою фізичних вправ та ігор
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2024) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна; Кучеренко, Григорій Григорович; Блошенко, Олена Іванівна; Капустіна, Т. В.
    У статті наведено дослідження впливу фізичних вправ та командних спортивних ігор на розвиток психологічної стійкості у дітей віком 9-11 років та підлітків віком 12-14 років. Для проведення дослідження було відібрано дві групи дітей: перша включала 50 дітей віком 9-11 років, друга – 50 підлітків віком 12-14 років. Дослідження проводилося у чотири етапи: базове оцінювання, інтервенція, підсумкове оцінювання та аналіз результатів. Методи оцінювання включали стандартизовані анкети, інтерв’ю з дітьми та спостереження. Інтервенція тривала 8 тижнів і включала щоденні заняття фізичними вправами тривалістю 30 хвилин та двічі на тиждень тренування і змагання з командних спортивних ігор. По завершенні інтервенції було проведено підсумкове оцінювання для визначення змін у рівнях психологічної стійкості. Аналіз результатів підтвердив, що фізичні вправи та командні спортивні ігри сприяють значному покращенню психологічної стійкості у дітей та підлітків. Зокрема, діти стали більш емоційно стабільними, впевненішими у собі, розвили свої соціальні навички та підвищили здатність до адаптації.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні аспекти мотивації до занять фізичною культурою та спортом у студентів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна; Кучеренко, Григорій Григорович
    Стаття присвячена дослідженню психологічних аспектів мотивації студентів до занять фізичною культурою та спортом у закладах вищої освіти України. Методом опитування та аналізу соціальних та психологічних факторів було встановлено основні мотиваційні фактори, що впливають на участь студентів у фізичних активностях. Результати дослідження показали, що здоров’я та соціальна взаємодія є основними мотивами для занять спортом серед студентської молоді. Обговорення отриманих результатів надає важливі висновки щодо розробки програм та стратегій для підвищення мотивації до фізичної активності серед студентів закладів вищої освіти України.
  • Ескіз
    Документ
    Індивідуальний підхід у фізичному вихованні до студентів спеціальної медичної групи при дистанційній формі навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Грдзелідзе, Сергій Ріпатович; Ширяєва, Світлана Вікторівна
    Стаття присвячена дослідженню ефективності індивідуального підходу в фізичному вихованні студентів спеціальної медичної групи при дистанційній формі навчання. Дослідження показало, що впровадження індивідуальних програм фізичного виховання, зокрема складання персоналізованих комплексів вправ та запис студентами відеозанять, призвело до покращення фізичного стану, збільшення зацікавленості учасників у заняттях та покращення загального самопочуття. Результати свідчать про важливість індивідуального підходу в фізичному вихованні студентів спеціальної медичної групи та підтверджують необхідність подальшого розвитку цієї методики для покращення якості навчання та збереження здоров’я студентів.
  • Ескіз
    Публікація
    Робоча програма з навчальної дисципліни "Фізичне виховання". Спеціалізація з виду спорту "Плавання"
    (2023) Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Блошенко, Олена Іванівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна; Родигіна, Віта Петрівна; Кучеренко, Григорій Григорович; Бабаджанян, Вікторія Володимирівна; Курій, Олена Володимирівна
    Мета викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання». Спеціалізація з виду спорту «Плавання» передбачає виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками, засобами зі спеціалізацій з виду спорту «Плавання», збереження і зміцнення здоров’я, послідовне формування фізичної культури особистості фахівця, яке відповідає першому (бакалаврському) рівню вищої освіти, застосування набутих цінностей в життєдіяльності майбутніх фахівців.
  • Ескіз
    Публікація
    Стиль плавання брас
    (2023) Блошенко, Олена Іванівна; Бабаджанян, Вікторія Володимирівна; Курій, Олена Володимирівна; Родигіна, Віта Петрівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна
    Методичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ». Методичні вказівки містять інформацію про техніку стилем плавання брас, історію розвитку цього стилю, а також методичний комплекс навчання стилю плавання брас. При підготовці методичних вказівок використані навчально-методичні видання з плавання. Дані методичні вказівки призначені для самостійного вивчення теоретичної частини студентами неспортивних спеціальностей технічних закладів вищої освіти (ЗВО) 1-3 курсів, що займаються плаванням, для вивчення техніки стилем плавання брас та виконання практичної роботи. Надано структуру практичної роботи, критерії оцінки практичної роботи, зразок титульного аркушу, питання для самоконтролю.
  • Ескіз
    Публікація
    Визначення психофізичного стану здоров'я людини
    (2022) Родигіна, Віта Петрівна; Блошенко, Олена Іванівна; Бабаджанян, Вікторія Володимирівна; Курій, Олена Володимирівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна
    Методичні рекомендації підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ "ХПІ" (основна група, спеціальна медична група) при переведенні навчального процесу у дистанційну форму навчання. Запропоновано студентам визначити стан свого здоров’я. За матеріалами практичної роботи студенти отримають теоретичні знання зі стану власного здоров’я, оволодіють методикою його розрахунку за допомогою використання спеціальних методик та технологій, які ґрунтуються на тест-опитуваннях учасників, де підраховується загальна сума балів. Аналіз отриманих матеріалів може слугувати основою для аналізу та самооцінки рівня власного здоров’я та тренованості, щоб коригувати навантаження під час занять фізичною культурою та спортом. Встановлено критерії оцінки виконання даної практичної роботи. Надано зразок структури практичної роботи (додаток А). Практична робота "Визначення психофізичного стану здоров’я людини" є продовженням методичних розробок із застосуванням здоров’язбережувальних технологій.
  • Ескіз
    Документ
    Здоровий спосіб життя як можливість інтеграції в соціум
    (Мадрид, 2021) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна; Юрченко, Вікторія Борисівна
    Дослідження спрямоване на виявлення ставлення студентів з ослабленим здоров’ям до здоров’я і факторів здорового способу життя.
  • Ескіз
    Публікація
    Стиль плавання батерфляй
    (2022) Блошенко, Олена Іванівна; Бабаджанян, Вікторія Володимирівна; Курій, Олена Володимирівна; Родигіна, Віта Петрівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна
    Методичні рекомендації підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ». Методичні рекомендації містять інформацію про техніку стилем плавання батерфляй, історію розвитку цього стилю, а також методичний комплекс навчання стилю плавання батерфляй. При підготовці методичних рекомендацій використані навчально-методичні видання з плавання. Дані методичні рекомендації призначені для самостійного вивчення теоретичної частини студентами неспортивних спеціальностей технічних закладів вищої освіти (ЗВО) 1-3 курсів, що займаються плаванням, для вивчення техніки стилем плавання батерфляй та виконання практичної роботи. Надано, структуру практичної роботи, зразок титульного аркушу, питання для самоконтролю.