Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Спортивна морфологія(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Блещунова, Катерина МиколаївнаРобочий зошит підготовлено для студентів НТУ «ХПІ» денної форми навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт». Він призначений для запису даних у протоколах під час виконання практичних робіт з дисципліни «Спортивна морфологія» та відповідає змісту робочої програми. Робочий зошит слід використовувати разом із лекційним матеріалом та навчальним посібником-практикумом «Спортивна морфологія», у якому детально викладено теоретичну частину, покрокові інструкції до виконання практичних робіт, наведено таблиці та рисунки, формули для розрахунків та контрольні питання. Особливості вивчення спортивної морфології обумовлені значним обсягом матеріалу, який повинен опанувати студент. У зв’язку з цим доцільно починати готуватися до кожного практичного заняття напередодні або за декілька днів.Документ Історичні аспекти розвитку скандинавської ходьби(Київський університет ім. Бориса Грінченка, 2021) Азаренкова, Любов ЛеонідівнаДокумент Застосування скандинавської ходьби в процесі фізичного виховання студентів(Baltija Publishing, 2022) Азаренкова, Любов ЛеонідівнаТема вдосконалення процесу фізичного виховання та ведення нових форм та видів рухової активності у закладах вищої освіти на сьогоднішній день являється актуальним питанням серед багатьох науковців в галузі фізичного виховання. Причинами пошуку нових форм рухової активності для студентів стали результати дослідження Гаркуша С. В.1, Лелека В. М.2, Дутчак М.3 в яких говориться про погіршення показників стану здоров’я та зниження рівня фізичної працездатності студентської молоді.Публікація Формування здоров'язбережувальної компетентності у здобувачів вищої освіти засобами фізичної культури та спорту(Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Ганчева, Крістіна Миколаївна; Бабаджанян, Вікторія Володимирівна; Семаль, Наталія Володимирівна; Курій, Олена Володимирівна; Мироненко, Світлана ГеоргіївнаУ статті досліджуються питання головних особливостей формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти засобами фізичної культури та спорту. Розглянуто, що компетентнісний підхід – це спрямованість освітнього процесу на формування та розвиток ключових і предметних компетентностей особистості, які вона буде використовувати під час професійної діяльності. Визначено, що компетентність – це готовність вирішувати завдання зі знаннями справи. Надано авторське визначення здоров’язбережувальної компетентності: це знання особистості щодо основ здоров’я: психічного, фізіологічного та духовного; вміння: дотримуватися здорового способу життя та правильного харчування; навички: здійснювати різні вправи, займатися психогігієною та психопрофілактикою щодо власних сфер здоров’я. Розроблено структуру здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти. До неї віднесено наступні компоненти: когнітивний, емоційно-рефлексивний, мотиваційний та вольовий. Охарактеризовано, що: когнітивний компонент здоров’язбережувальної компетентності полягає у формуванні знань щодо фізичного виховання та спорту, про закономірності збереження і розвитку здоров’я і прагнення до самоосвіти в питаннях здоров’язбереження; емоційно-рефлексивний компонент полягає у здійсненні постійного аналізу та осмислення своїх власних дій та емоційних станів самопізнання в процесі заняття фізичною культурою та спортом; мотиваційний компонент здоров’язбережувальної компетентності має на меті постійне спонукання до занять фізичною культурою та спортом, задля забезпечення здорового способу життя; вольовий компонент – це здатність зосереджуватися на досягненні мети, пошуку шляхів та способів дотримання вибраної стратегії вдосконалення знань та постійне заняття фізичною культурою та спортом. Акцентовано увагу на тому, що для того, щоб студенти набули навичок здоров’язбереження, необхідно впроваджувати в освітню діяльність низку завдань: оздоровчих; освітніх; виховних. Зроблено висновок, що розвиток здоров’язбережувальної компетентності студентів вищих навчальних закладів засобами фізичної культури і спорту набуває особливого значення в сучасних умовах, оскільки йдеться про формування системи ціннісних орієнтацій і установок, що відповідають активній життєвій позиції майбутніх фахівців, їх позитивної мотивації до саморозвитку і самовдосконалення, відповідальності за власне здоров’я і самореалізацію в соціальному та професійному середовищі.Документ Активізація майбутніх магістрів фізичної культури і спорту у процесі їх підготовки до організації оздоровчих та спортивних заходів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Євтифієв, Андрій СергійовичДослідження спрямоване на визначення способів активізації майбутніх магістрів фізичної культури і спорту у процесі професійної підготовки, які дозволять підвищити рівень сформованості їх готовності до організації оздоровчих та спортивних заходів.Документ "Основи самозахисту" як вибіркова дисципліна у підготовці фахівців з фізичної культури(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Євтифієв, Андрій Сергійович; Євтифієва, Ірина Ігорівна; Хірний, Сергій ВолодимировичПредставлене дослідження доповнює та роз'яснює наявність у кожної людини закріпленого у Конституції невід'ємного права на життя та на його захист від протиправних посягань. Важливою необхідністю є уміння постояти за себе, засвоїти певні навички захисту та набути функціональної готовності їх реалізувати, захищаючи гідність та життя своїх рідних, стати на захист своєї Батьківщини. Проаналізовано, що вибіркова дисципліна «Основи самозахисту» щодо засвоєння теоретичних, практичних та психологічних знань із самозахисту та збереження здоров'я людини викликає великий інтерес у студентів. В контексті роботи під самозахистом представлено дії особи технічного, тактичного або психологічного характеру, спрямовані на захист власного життя, здоров'я та гідності від протиправних посягань.Документ Дослідження стресс-факторів на передстартовому етапі змагальної діяльності в обраному виді спорту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Поляков, Ігор Олександрович; Полякова, Оксана ОлександрівнаМетодичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» НТУ «ХПІ», які навчаються на освітньо-кваліфікаційною програмою підготовки бакалаврів. Студентам представлено розподіл навчального часу та види навчальних занять з освітнього компоненту дисципліни «Психологія фізичної культури і спорту». Надано перелік тем, види практичних занять з дисципліни, список джерел інформації. Встановлено критерії оцінки виконання усіх видів практичної роботи.Документ Робоча програма з навчальної дисципліни "Актуальні проблеми фізичної культури і спорту"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Білоус, Олеся ВалеріївнаМетою навчальної дисципліни «Актуальні проблеми фізичної культури і спорту» є формування у студентів вміння своєчасно бачити проблеми, що існують в сфері фізичної культури і спорту, та сміливості і вміння креативно, якісно та швидко їх вирішувати. Програма акцентує увагу студентів на сучасному стані досягнень та розвитку фізичної культури і спорту. Крім того, вивчення дисципліни має на меті формування світогляду, розвитку інтелекту, ерудиції, формування професійних компетенцій зі спеціальності.Документ Робоча програма з навчальної дисципліни "Основи теорії здоров'я та здорового способу життя"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Білоус, Олеся ВалеріївнаМетою навчальної дисципліни «Основи теорії здоров'я та здорового способу життя» є оволодіння знаннями щодо того що таке здоров`я та розумінням всіх факторів які на нього впливають. Набуття вміння використовувати набуті знання для покращення здоров`я різних верст населення. Формування вміння складати програми на поліпшення та підтримання здоров`я з глибоким усвідомленням як саме який компонент програми діє на людину та вміння обґрунтувати чому програма саме така. Програма акцентує увагу студентів на сучасних досягненнях в усіх сферах, що впливають на здоров'я людини. Крім того, вивчення дисципліни має на меті формування світогляду, розвитку інтелекту, ерудиції, формування професійних компетенцій зі спеціальності.Документ Використання спортивного обладнання студентами-волейболістами під час дистанційного навчання(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна; Храпов, С. Б.В методичних вказівках надані матеріали з методики і практики самостійного застосування студентами під час дистанційного навчання сучасного спортивного обладнання для занять волейболом. Впровадження у навчально-тренувальний процес на самостійних заняттях з волейболу спеціального устаткування призведе до підвищення майстерності студентів, зростанню результативності у грі, сприятиме гармонійному розвитку фізичних якостей.