Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 187
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні методи діагностики і педагогічного контролю в спортивній підготовці легкоатлетів спринтерів, стрибунів у довжину та метальників спису
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Горлов, Анатолій Серафімович; Блещунова, Катерина Миколаївна
    У навчально-методичному посібнику наведено результати науково-методичної роботи авторів над Держбюджетною темою НТУ «ХПІ». Для вивчення ефективності методології розвитку технічної і фізичної підготовленості легкоатлетів у посібнику представлені інновації у вигляді електронно-оптичних систем реєстрації кінематичних і динамічних показників рухів легкоатлетів, фізико-математичного моделювання спортивних рухів і відбудови графічних характеристик на базі програмованого комплексу «КІДИМ», у використанні цифрових інновацій при плануванні оптимальних бігових навантажень, а також інтерактивних тренажерів для досягнення оптимально-максимальної швидкості розбігу атлетів у горизонтальних стрибках та для організації контролю і врахування розрахункової довжини й інтенсивності прикладених зусиль в метанні спису. Призначено для студентів, тренерів і викладачів фізичного виховання закладів середньої та вищої освіти спеціальності 017 «Фізична культура і спорт».
  • Ескіз
    Документ
    Спортивна морфологія
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Блещунова, Катерина Миколаївна
    Робочий зошит підготовлено для студентів НТУ «ХПІ» денної форми навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт». Він призначений для запису даних у протоколах під час виконання практичних робіт з дисципліни «Спортивна морфологія» та відповідає змісту робочої програми. Робочий зошит слід використовувати разом із лекційним матеріалом та навчальним посібником-практикумом «Спортивна морфологія», у якому детально викладено теоретичну частину, покрокові інструкції до виконання практичних робіт, наведено таблиці та рисунки, формули для розрахунків та контрольні питання. Особливості вивчення спортивної морфології обумовлені значним обсягом матеріалу, який повинен опанувати студент. У зв’язку з цим доцільно починати готуватися до кожного практичного заняття напередодні або за декілька днів.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність здоров'язбережувальної компетентності в системі фізичного виховання технічного закладу вищої освіти
    (Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", 2024) Азаренкова, Любов Леонідівна
    У дослідженні розглянуто поняття здоров’язбережувальної компетентності та її значення в системі фізичного виховання у технічному закладі вищої освіти, визначенні основні напрямки розвитку здоров’язбережувальної компетентності в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут».
  • Ескіз
    Документ
    Використання різних форм самоконтролю під час занять скандинавською ходьбою
    (Харківська державна академія фізичної культури, 2022) Азаренкова, Любов Леонідівна
    У статті проаналізовано поняття самоконтролю та його значення для студентів під час занять руховою активність та впродовж начального дня. Визначено основні форми самоконтролю у студентів секції скандинавська ходьба. Надані рекомендації щодо форми введення електронного щоденника для студентів секції скандинавська ходьба.
  • Ескіз
    Документ
    Мотивація студентів до занять фізичним вихованням засобами скандинавської ходьби
    (2022) Азаренкова, Любов Леонідівна
    Стаття присвячена актуальній проблемі сьогодення мотивації студентів до відвідування занять з навчальної дисципліни «Фізичне виховання», бо відвідування таких занять дає можливість студентам переключатись з розумової активності на фізичну, таким чином покращити своє здоров’я та підвищити фізичну працездатність. Системa фiзичного розвитку в вищих навчальних закладах повинна сприяти формуванню особистої культури здоров’я і тіла студента, виступаючи, як основа ефективної нaвчaльно-професiйної діяльності. Фізична рухова активність на заняттях фізичного виховання дає змогу виховувати здорового майбутнього фахівця, що зможе витримувати норми праці теперішнього часу. У статті розглянуто поняття мотивація та визначені основні мотиви відвідування занять з фізичного виховання студентами НТУ «ХПІ». Серед них виявились такі мотиви: підвищення здоров’я, цікаво проведений час на заняттях, отримання заліку, підвищення рівня рухової активності, знання нових видів занять. Також у статті розглянуто структуру занять скандинавською ходьбою в НТУ «ХПІ» і визначено, що заняття складається з теоретичного і практичного блоку, до кожного блоку входять відповідні форми занять. За результатами дослідження визначено позитивний вплив занять скандинавською ходьбою на мотивацію відвідування занять фізичним вихованням в НТУ «ХПІ». Для визначення впливу занять скандинавської ходьби на відвідування занять з фізичного виховання було проведено анкетування по кількості відвідування студентами занять на тиждень до того як вони відвідали секцію скандинавської ходьби та після. Після аналізу результатів було видно, що кількість відвідувань на тиждень у більшості студентів збільшилась.
  • Ескіз
    Документ
    Історичні аспекти розвитку скандинавської ходьби
    (Київський університет ім. Бориса Грінченка, 2021) Азаренкова, Любов Леонідівна
  • Ескіз
    Документ
    Скандинавська ходьба та її вплив на функціональний стан дихальної системи студентів
    (Харківська державна академія фізичної культури, 2021) Азаренкова, Любов Леонідівна
    У статті представлено показники функціонального стану дихальної системи студентів загальних груп з фізичного виховання основної медичної групи. Визначено приріст середньогрупових показників проби Штанге та Генче.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування скандинавської ходьби в процесі фізичного виховання студентів
    (Baltija Publishing, 2022) Азаренкова, Любов Леонідівна
    Тема вдосконалення процесу фізичного виховання та ведення нових форм та видів рухової активності у закладах вищої освіти на сьогоднішній день являється актуальним питанням серед багатьох науковців в галузі фізичного виховання. Причинами пошуку нових форм рухової активності для студентів стали результати дослідження Гаркуша С. В.1, Лелека В. М.2, Дутчак М.3 в яких говориться про погіршення показників стану здоров’я та зниження рівня фізичної працездатності студентської молоді.
  • Ескіз
    Документ
    Види здоров'язбережувального дозвілля студентів технічних закладів вищої освіти
    (Хмельницький національний університет, 2024) Азаренкова, Любов Леонідівна
    Стаття присвячена визначенню основних видів здоров’язбережувального дозвілля студентів технічних ЗВО. Проаналізовано поняття дозвілля та здоров’язбережувального дозвілля. Визначено, що діяльність студентів у вільний від навчання та роботи час повинна сприяти збереженню фізичного та психічного здоров'я, бути різноманітною та підходити по особистісним якостям. Мета статті - визначити основні види здоров’язбережувального дозвілля студентів технічних спеціальностей НТУ «ХПІ». У дослідженні використовувались наступні методи дослідження: аналіз літературних джерел; анкетування, метод математичної статистики. Результати: у дослідженні студентам технічної спеціальності було запропоновано визначити чи приділяють вони увагу здоров’язбережувальному дозвіллю та яким основним видам вони віддають перевагу. Найбільша кількість студентів відповіли, що це відвідування фітнес клубів, трішки менше що відвідують басейн, інші види здоров’язбережувального дозвілля були у відсотковому відношенню менші, але були і ті види, які студенти не обирали як свій вид здоров’язбережувального дозвілля, це скандинавська хода, прогулянки на лижах та роликові прогулянки. Висновки: Виходячи з результатів анкетування були визначені основні види здоров’язбережувального дозвілля студентів технічних спеціальностей до яких потрапили: спортивні ігри з друзями чи одногрупниками; піші прогулянки парковими та лісовими зонами; відвідування фітнес клубів; психологічний відпочинок (релаксація, медитація); відвідування басейну; застосування фізичних засобів відновлення (масаж, сауна); велосипедні прогулянки; туристичні фітнес-походи; бігові пробіжки.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив скандинавської ходьби на фізичний стан студентів НТУ "ХПІ"
    (Харківська державна академія фізичної культури, 2021) Азаренкова, Любов Леонідівна
    Мета: визначити вплив скандинавської ходьби на фізичний стан студентів в процесі навчально-оздоровчої діяльності. Матеріал і методи: аналіз науково-методичної літератури та положень про організацію фізичного виховання на кафедрі фізичного виховання в НТУ «ХПІ», методи математичної статистики, експрес оцінювання фізичного стану студентів за В.І. Бєловим, анкетування студентів. Обстежувана група складалася з 45 студенток НТУ «ХПІ» гуманітарних спеціальностей факультету соціально-гуманітарних технологій, які відносяться до основної медичної групи. Результати: у статті проаналізовано основні форми організації навчально- оздоровчої діяльності дисципліни «Фізичне виховання», визначено рівень фізичного стану студенток до занять скандинавською ходьбою та після. Аналізуючи результати первинних показників фізичного стану, студенткам було запропоновано заняття скандинавською ходьбою для підвищення показників фізичного стану. Заняття проходили впродовж 10 тижнів по 3 рази на тиждень, де кожний тиждень мав свою спрямованість. За результатами дослідження було надано рекомендації щодо введення скандинавської ходьби в навчальний процес дисципліни «Фізичне виховання» НТУ «ХПІ». Висновки: у ході дослідження було визначено позитивний вплив занять скандинавською ходьбою на фізичний стан студенток, про що свідчать показники повторного тестування рівня фізичного стану. Тому доцільно запропонувати вводити скандинавську ходьбу в навчальний процес дисципліни «Фізичне виховання».