Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Formation of doubles and mixed categories in badminton using multivariate analysis methods
    (2020) Sobko, I. M.; Zharkova, Ye. Ye.; Vitsko, S. M.; Zhukov, V.; Tsapko, A.
    The purpose of the this study work is to experimentally substantiate the use of multivariate analysis methods for creating doubles and mixed categories in badminton by, taking into account the physical, technical, and psychophysiological capabilities of 14–15-year-old badminton players aged 14-15 years. Materials and methods. This e experimentstudy involved 14–15-years-old badminton players from of the WBC sports club (age 14-15): girls (n = 10), boys (n = 10). The experiment study was performed carried out induring the preparatory period in, September 2019. The Testing of athletes were tested in terms of physical readiness (100 meter m run, shuttle run 4 × x9 meterm shuttle run, bending of the arms in a lying position, jumping rope, pulling up on the bar, forward bending of the body from a sitting position, long jump from a place) and, technical readiness (stuffing shuttlecocks by open and the closed side of the racket in 1 minutemin, mistakes when filling shuttlecocks, hitting shuttlecocks from the wall in 1 minutemin, and mistakes when hitting shuttlecocks from the wall). To determine the psychophysiological state of athletes, psychophysiological indexes were experimented withevaluated using the "Psychodiagnostics" computer program, which measured (the speed of a simple and complex reaction in various testing modes). The results of our cluster analysis of testing showed that athletes are were divided into three groups, with similar outcomes for both boys and girls. Clusters were determined according to the degree of "similarity" of athletes in terms of complex testing. Mixed discharges were formed using expert assessment methods. As a result of one-way analysis of variance, a significant difference (p < < 0.05) between the groups in terms of the level of physical fitness of boys was revealed in terms of the level of physical fitness of boys. In girls, the groups significantly (p < <0.05) differed among themselves in terms of physical fitness and psychophysiological capabilities. Our analysis has revealed two ways of forming doubles discharges. The first method, "similarity", is based on the similarity of athletes in terms of the pace of play and, the level of development of physical and psychological qualities. This method is suitable for the formation of men and women doubles, where the athletes are equal and have the same tasks. The second method, "compensation", is where a partner with pronounced leading physical qualities will be suitable for a partner who can compensate for his shortcomings. It is recommended to use rational means and methods of physical and technical training of badminton players at the stage of special basic training for the optimal construction of the training process of athletes.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація спеціальної фізичної та технічної підготовки бадмінтоністів 13-14 років
    (2020) Собко, Ірина Миколаївна; Жаркова, Євгенія Євгеніївна; Віцько, Сергій Миколайович
    Мета: розробити та експериментально обґрунтувати методику спеціальної фізичної та технічної підготовки бадмінтоністів 13-14 років із застосуванням спеціально підібраних вправ. Учасники: В дослідженні взяли участь бадмінтоністи (жінки) спортивного клубу WBC, м. Харків (вік 13-14 років): експериментальна група (n = 11); контрольна група (n = 11). Експеримент проводився на протязі 6 місяців з вересня 2019 року по лютий 2020 року. Методи: Проведено тестування атлетів з фізичної підготовленості (згинання розгинання рук в упорі лежачі за 30 с, човниковий біг 4х9 м, стрибки зі скакалкою за 1 хв., подвійні стрибки зі скакалкою за 30 с, стрибки з підтягуванням колін до грудей, піднімання тулуба в сід за 1 хв, стрибок у довжину з місця, біг 100 м, нахил тулуба вперед з положення сидячи), технічної підготовленості (набивання воланів відкритої і закритою стороною ракетки за 1 хв., помилки при набиванні воланів, відбивання воланів від стіни за 1 хв., помилки при відбиванні воланів від стіни Результати: розроблено для юних бадмінтоністів комплекси вправ з баскетбольними, волейбольними, тенісними м’ячами та гумовим м’ячем для реакції. Надано вправи для розвитку спеціальних фізичних якостей бадмінтоністів. Запропоновано спеціально підібрані вправи, спрямовані на удосконалення прийомів техніки з характерною для гри в бадмінтон напругою, координацією, темпом і ритмом руху, підібрані відповідно до особливостей гри, польоту волана і пов'язаних з цим пересувань на майданчику. Після проведення експерименту були виявлені достовірні відмінності (р<0,05) між контрольною та експериментальною групами за результатами тестування швидкісних, швидкісно-силових, координаційних здібностей та показників технічної підготовленості. Висновки: впроваджена в тренувальний процес юних бадмінтоністів авторська методика дозволила підвищити рівень спеціальної фізичної та технічної підготовленості юних бадмінтоністів.