Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Спортивна морфологія(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Блещунова, Катерина МиколаївнаРобочий зошит підготовлено для студентів НТУ «ХПІ» денної форми навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт». Він призначений для запису даних у протоколах під час виконання практичних робіт з дисципліни «Спортивна морфологія» та відповідає змісту робочої програми. Робочий зошит слід використовувати разом із лекційним матеріалом та навчальним посібником-практикумом «Спортивна морфологія», у якому детально викладено теоретичну частину, покрокові інструкції до виконання практичних робіт, наведено таблиці та рисунки, формули для розрахунків та контрольні питання. Особливості вивчення спортивної морфології обумовлені значним обсягом матеріалу, який повинен опанувати студент. У зв’язку з цим доцільно починати готуватися до кожного практичного заняття напередодні або за декілька днів.Документ Дослідження стресс-факторів на передстартовому етапі змагальної діяльності в обраному виді спорту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Поляков, Ігор Олександрович; Полякова, Оксана ОлександрівнаМетодичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» НТУ «ХПІ», які навчаються на освітньо-кваліфікаційною програмою підготовки бакалаврів. Студентам представлено розподіл навчального часу та види навчальних занять з освітнього компоненту дисципліни «Психологія фізичної культури і спорту». Надано перелік тем, види практичних занять з дисципліни, список джерел інформації. Встановлено критерії оцінки виконання усіх видів практичної роботи.Документ Футбол. Основи тактики гри(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бичков, В. П.; Хірний, Сергій Володимирович; Донець, Юрій ГеоргійовичВ методичних вказівках надані: матеріали студентам, що дозволяють ефективно опанувати під час практичних занять індивідуальні, групові та командні тактичні дії у спортивній грі футбол; розкриті поняття складових компонентів тактики футболу – стратегія, ритм, темп, системи, стилі, школи. Матеріали до практичних робіт систематизовані та базуються на аналізі спеціалізованих навчальних посібників, сучасних наукових і методичних джерелах інформації.Документ Футбол. Основи спортивної техніки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бичков, В. П.; Хірний, Сергій Володимирович; Донець, Юрій ГеоргійовичВ методичних вказівках надана класифікація технічних дій гравця у футбол, зроблений біомеханічний аналіз ігрових прийомів, надані методичні рекомендації для опанування широкого арсеналу ігрових прийомів та їх ефективного практичного застосування. Матеріали до практичних робіт систематизовані та базуються на аналізі спеціалізованих навчальних посібників, сучасних наукових і методичних джерелах інформації.Документ Методичні вказівки до виконання практичних робіт з освітнього компоненту "Педагогіка"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Борейко, Наталя Юріївна; Юшко, Олексій Володимирович; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаМетодичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання спеціальності 017 "Фізична культура і спорт» НТУ «ХПІ", які навчаються на освітньо-кваліфікаційною програмою підготовки бакалаврів. Студентам представлено розподіл навчального часу та види навчальних занять з освітнього компоненту дисципліни "Педагогіка". Надано перелік тем, види практичних занять з дисципліни, список джерел інформації. Встановлено критерії оцінки виконання усіх видів практичної роботи.Документ Дослідження і оцінка стопи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Глядя, Сергій Олександрович; Блещунова, Катерина Миколаївна; Борейко, Наталя Юріївна; Юшко, Олексій ВолодимировичМетодичні вказівки підготовлено для студентів 1-3 курсу денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ "ХПІ" (основна медична група, спеціальна медична група). Запропоновано студентам ознайомитися з теоретичним матеріалом, опанувати методики візуального (плантоскопія), подометричного та плантографічного дослідження стопи людини, здійснити самоконтроль за станом стоп, узагальнити отримані результати, сформулювати висновки та визначити рекомендації щодо профілактики виникнення або корекції деформацій стопи. Надано зразок структури практичної роботи. Встановлено критерії оцінки виконання практичної роботи "Дослідження і оцінка стопи".Документ Використання навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання дисципліни "Фізичне виховання"(Харківська державна академія фізичної культури, 2022) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій ВолодимировичСтаття носить аналітичний характер, у якій надано загальну характеристику навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання дисципліни «Фізичне виховання». Обґрунтовано мету та завдання дослідження. Отримані дані дозволяють стверджувати, що навчальний процес з фізичного виховання у дистанційній формі є безперервним, має свій навчальний зміст. Може продовжуватися й вдосконалюватися у часі.Документ Методичні вказівки до практичних занять "Виконання технічних дій у вільній боротьбі з урахуванням антропометричних даних борців" з навчальної дисципліни "Фізичне виховання"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Грдзелідзе, Сергій РіпатовичФормування потреби фізичного удосконалення є сьогодні актуальним і повинно бути довгостроковим позитивним результатом всієї діяльності з фізичного виховання, зокрема для забезпечення підтримки рівня здоров’я студентів у закладах вищої освіти. Здорова та освічена молодь – головна мета нашої освітньої системи в цілому, адже саме вони визначають напрямок розвитку нашої країни, обирають подальший шлях оптимізації культури, освіти, науки та інших галузей. Не дарма, велику роль у розвитку здорової та спортивної громади відіграє фізична культура і спорт, які є важливою складовою частиною загальнолюдської культури. Специфіка практичної діяльності у процесі виконання фізичних вправ, ігор і змагань дозволяє вдосконалювати такі інтелектуальні здібності студентів як аналіз, порівняння і проектування своїх дій. Вона фактично відтворює життєві ситуації, а тому має велике значення для розвитку студентів. Таким чином, під час занять фізичними вправами викладач та студент повинні прагнути не до однобічного розвитку, а до гармонії розуму, душі і тіла. Саме рухова активність допомагає студентам краще засвоювати навчальний матеріал, а також сприяє поліпшенню фізичного стану в цілому. Вільна боротьба – яскравий, динамічний та видовищний вид спортивного одноборства. З 1904 року він представлений у складі програми Олімпійських Ігор. Вид спорту, у якому переможний результат буде залежати від фізичних якостей спортсмена і підготовки до активної фізичної, технічної, функціональної та змагальної діяльності. Одним з головних місць у підготовці борців вільного стилю під час навчання в закладах вищої освіти є заняття у секції з даного виду спорту. Головне завдання, у підготовці борців під час секційних занять – гармонійний розвиток їх індивідуальних фізичних якостей та технічних здібностей. Це відкриває широкий спектр інноваційних шляхів і підходів щодо удосконалення та оптимізації розвитку фізичних та технічних здібностей одноборців. 5 Ефективність змагальної діяльності значною мірою залежить від морфофункціональних особливостей організму спортсмена. Актуальним завданням на сучасному етапі і в перспективі є виявлення переваг тих чи інших конституціональних типів і використання їх у виконанні результативних дій під час змагальної діяльності.Документ Методичні вказівки до виконання практичної роботи "Оцінка рівня підготовленості гравця в теніс на основі розрахунків показників стабільності застосування базових технічних прийомів" з навчальної дисципліни "Теніс та настільний теніс"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Донець, Юрій ГеоргійовичВ методичних вказівках надані теоретичні основи системи технічної підготовки гравців в теніс, вказаний порядок виконання практичної роботи з роз'ясненнями для кожного з етапів, представлені вимоги до оформлення звіту та критерії оцінки результатів проведеного дослідження. Матеріали для практичної роботи систематизовані та базуються на аналізі спеціалізованих навчальних посібників, сучасних наукових і методичних джерелах інформації.Документ Впровадження інноваційних технологій у фізкультурно-оздоровчу та спортивну діяльність(2022) Євтифієва, Ірина Ігорівна; Юшко, Олексій Володимирович; Євтифієв, Андрій Сергійович; Донець, Юрій ГеоргійовичМетодичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» НТУ «ХПІ». Студентам представлено розподіл навчального часу та види навчальних занять з дисципліни «Сучасні інноваційні технології у сфері фізичної культури». Надано перелік тем, види практичних занять з дисципліни та запропоновано тематику самостійних завдань при підготовці до практичних занять. Запропоновано студентам індивідуальні навчально-дослідні завдання за обраним видом спорту у вигляді проекту-презентації. Встановлено критерії оцінки виконання усіх видів індивідуальної практичної роботи. Надано зразок структури практичної роботи.