Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Робоча програма з навчальної дисципліни "Фізичне виховання. Спеціальна медична група"(2023) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Долгарева, Марія Георгіївна; Церетелі, Вікторія Олександрівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Афанасьєва, Олена Миколаївна; Юрченко, Вікторія Борисівна; Зінченко, Ліна ВолодимирівнаМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання. Спеціальна медична група» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами з видів рухової активності; формування вміння застосовувати набуті цінності в життєдіяльності майбутніх фахівців; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця.Документ Методичне забезпечення фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Церетелі, Вікторія Олександрівна; Зінченко, Ліна ВолодимирівнаУ статті розглянуто результати впровадження у навчальній процес розробленого методичного забезпечення для самостійних занять фізичним вихованням студентів 1-3 курсів навчання спеціальної медичної групи НТУ "ХПІ" під час дистанційного навчання. Для вирішення поставлених задач були використані методи педагогічного спостереження, опитування, аналіз літератури та узагальнення інформації, логічні та математико-статистичні методи. Протягом навчального року (2022-2023) студентами спеціальної медичної групи використано методичні вказівки і методичні рекомендації для практичних занять, виконано практичні завдання для отримання інформації щодо стану свого фізичного та психофізичного стану організму, за що отримано додаткові балі з дисципліни фізичне виховання.Документ Технологія відновлення функціонального стану студентів в умовах обмеженого простору(Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2023) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Церетелі, Вікторія Олександрівна; Гасан, Юлія МиколаївнаМета роботи – визначити ефективність запропонованої технології відновлення функціонального стану студентів, котрі опинилися в умовах обмеженого простору через пандемію, воєнний стан у країні або неможливість користування запропонованими засобами фізичної активності за межами одного приміщення. Методи дослідження. Для визначення функціонального стану студентів використовували опитувальники (ступінь хронічного стомлення та гострого фізичного стомлення), та визначення фізіологічних резервів організму студента за індексом Руф’є. Результати. Запропоновано під час дистанційного навчання, коли студенти більшу часу проводять в обмеженому просторі, для підтримання та поліпшення функціонального стану, виконувати вправи з фітнес-йоги, включати психоемоційне тренування та на протязі доби робити рухові хвилини. Виявлено рівень стомлення та функціонального стану студентів експериментальної групи на початку та у кінці експерименту, після застосування розробленої технології. Встановлено залежність функціонального стану від рухової активності. Висновки. Доведена ефективність застосування розробленої технології відновлення функціонального стану студентів в умовах обмеженого простору.Документ Практикум з аеробіки(2023) Войда (Алпатова), Алла Анатоліївна; Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Гасан, Юлія МиколаївнаМетодичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ» (основна медична група). Метою практикуму є надання студентам теоретичних знань основ аеробіки для написання самостійної практичної роботи. Завданням роботи є складання комбінацій з аеробіки. Студентам запропоновано літературний огляд з теми, надано зразок структури роботи. Встановлено критерії оцінки виконання практичної роботи.Документ Основи дозування фізичних вправ при застосуванні атлетичних тренажерів. Оцінка силових можливостей(2018) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Долгарева, Марія Георгіївна; Горільчаник, Ольга Григоріївна; Войда (Алпатова), Алла АнатоліївнаВ наш час значного поширення набуло явище гіподинамії. Гіподинамія – порушення функцій організму (опорно–рухового апарату, кровообігу, дихання, травлення) при обмеженні рухової активності, зниженні сили скорочення м’язів. Основною профілактикою є рух, фізичні навантаження й здоровий спосіб життя. Саме заняття на атлетичних тренажерах є найбільш оптимальним варіантом попередження гіподинамії, тому що дозування вправ з постійним опором є найбільш точним і дає можливість системного тренування окремих груп м’язів. Студент повинен: 1. Мати уявлення щодо поняття "силові здібності" та основи дозування фізичних вправ при застосуванні атлетичних тренажерів для розвитку окремих груп м’язів. 2. Уміти запропонувати засоби та методи для їх розвитку. 3. Оволодіння основними засобами динамічних навантажень з постійним опором. 4. Вміти виконувати комплекси вправ, переважно спрямованих на розвиток сили та окремих груп м’язів: плечового поясу, ніг, спини, черевного пресу. Матеріально-технічне забезпечення: гімнастичні лавки, гантелі, штанги, експандери, гімнастичні мати, силові тренажери.Документ Використання психофізичного тренування на заняттях з фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи(2021) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Войда (Алпатова), Алла АнатоліївнаВикористанню психофізичного тренування на заняттях з фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи в науково-методичній літературі практично не приділяється уваги. У той же час, значення цього методу впливу на організм для підвищення ефективності навчального процесу досить високо.Документ Борьба со стрессом на занятиях по физическому воспитанию для студентов специальной медицинской группы(Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2017) Дегтярева, Ирина Викторовна; Гасан, Юлия Николаевна; Алпатова (Войда), Алла АнатольевнаВремя обучения в Вузе – сложный период, который характеризуется повышенной нагрузкой на все органы и системы организма студентов. Напряжение, которое испытывает современная молодёжь на фоне интенсификации интеллектуальных и эмоциональных нагрузок в процессе учебы, часто приводит к ухудшению их самочувствия и здоровья, о чем свидетельствует увеличение числа лиц, отнесенных к специальной медицинской группе. Выявлены и проверены на практике средства и методы борьбы со стрессом с помощью занятий физическим воспитанием у студентов, имеющих отклонения в состоянии здоровья. Проведенное исследование показывает неустойчивое эмоционально-напряженное состояние студентов, имеющих отклонения в здоровье, во время семестра и высокое стрессовое состояние во время экзаменационной сессии. Во время учебного процесса с помощью разнообразных физических упражнений, игр, аутогенной тренировки, способов саморегуляции и музыкального сопровождения преподаватель физического воспитания помогает снять стрессовое состояние и увеличить трудоспособность студента.