Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Магістральні орієнтири викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти
    (Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Христова, Тетяна Євгенівна; Абуллаєв, Алтай Карам огли; Ребар, Інесса Василівна; Нестеров, Олексій Сергійович; Грдзелідзе, Сергій Ріпатович
    Стаття розкриває стратегічні лінії вдосконалення й оновлення методики викладання вільної боротьби в закладах вищої освіти. Відзначено, що в турбулентні часи модернізації освіти підготовка борців у виші неможлива без одного з найважливіших її компонентів - методики початкового навчання. Різним аспектам цієї проблеми присвячено досить багато наукових розвідок, згідно яких методика й організація навчально-тренувального процесу повинні вдосконалюватися на основі досліджень змагальної діяльності та спортивної майстерності, за принципом первинності змагань і вторинності тренування. Мета статті – визначити та обґрунтувати актуальні методичні підходи, які використовуються при викладанні вільної боротьби у закладах вищої освіти. На основі узагальненого структурно-логічного аналізу літературних джерел та власного досвіду доведено, що вдосконалення та оновлення методичних підходів до викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є нагальною потребою сьогодення, адже наявна система є малоефективною. Наголошується, що загальнопедагогічні принципи (зростаючого навантаження, безперервності, свідомості, систематичності, наочності, доступності, індивідуалізації, міцності) поширюються на всі сторони та завдання тренування, визначають зміст, засоби, методи й організацію навчально-тренувального процесу з вільної боротьби у виші. Змістовний компонент та спрямованість початкової підготовки до занять вільною боротьбою повинні відповідати віку, етапу тренування, рівню підготовленості здобувачів вищої освіти. Систематизований аналіз дослідження змагальної діяльності борців показує необхідність первісного вивчення профілюючих елементів боротьби, оскільки вони складають основу ведення боротьби в поєдинку. Визначено, що магістральними орієнтирами викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є дотримання загальнопедагогічних принципів навчання, відповідність навантаження етапу тренування, віку та рівню фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти.