Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Магістральні орієнтири викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти
    (Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Христова, Тетяна Євгенівна; Абуллаєв, Алтай Карам огли; Ребар, Інесса Василівна; Нестеров, Олексій Сергійович; Грдзелідзе, Сергій Ріпатович
    Стаття розкриває стратегічні лінії вдосконалення й оновлення методики викладання вільної боротьби в закладах вищої освіти. Відзначено, що в турбулентні часи модернізації освіти підготовка борців у виші неможлива без одного з найважливіших її компонентів - методики початкового навчання. Різним аспектам цієї проблеми присвячено досить багато наукових розвідок, згідно яких методика й організація навчально-тренувального процесу повинні вдосконалюватися на основі досліджень змагальної діяльності та спортивної майстерності, за принципом первинності змагань і вторинності тренування. Мета статті – визначити та обґрунтувати актуальні методичні підходи, які використовуються при викладанні вільної боротьби у закладах вищої освіти. На основі узагальненого структурно-логічного аналізу літературних джерел та власного досвіду доведено, що вдосконалення та оновлення методичних підходів до викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є нагальною потребою сьогодення, адже наявна система є малоефективною. Наголошується, що загальнопедагогічні принципи (зростаючого навантаження, безперервності, свідомості, систематичності, наочності, доступності, індивідуалізації, міцності) поширюються на всі сторони та завдання тренування, визначають зміст, засоби, методи й організацію навчально-тренувального процесу з вільної боротьби у виші. Змістовний компонент та спрямованість початкової підготовки до занять вільною боротьбою повинні відповідати віку, етапу тренування, рівню підготовленості здобувачів вищої освіти. Систематизований аналіз дослідження змагальної діяльності борців показує необхідність первісного вивчення профілюючих елементів боротьби, оскільки вони складають основу ведення боротьби в поєдинку. Визначено, що магістральними орієнтирами викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є дотримання загальнопедагогічних принципів навчання, відповідність навантаження етапу тренування, віку та рівню фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять "Виконання технічних дій у вільній боротьбі з урахуванням антропометричних даних борців" з навчальної дисципліни "Фізичне виховання"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Грдзелідзе, Сергій Ріпатович
    Формування потреби фізичного удосконалення є сьогодні актуальним і повинно бути довгостроковим позитивним результатом всієї діяльності з фізичного виховання, зокрема для забезпечення підтримки рівня здоров’я студентів у закладах вищої освіти. Здорова та освічена молодь – головна мета нашої освітньої системи в цілому, адже саме вони визначають напрямок розвитку нашої країни, обирають подальший шлях оптимізації культури, освіти, науки та інших галузей. Не дарма, велику роль у розвитку здорової та спортивної громади відіграє фізична культура і спорт, які є важливою складовою частиною загальнолюдської культури. Специфіка практичної діяльності у процесі виконання фізичних вправ, ігор і змагань дозволяє вдосконалювати такі інтелектуальні здібності студентів як аналіз, порівняння і проектування своїх дій. Вона фактично відтворює життєві ситуації, а тому має велике значення для розвитку студентів. Таким чином, під час занять фізичними вправами викладач та студент повинні прагнути не до однобічного розвитку, а до гармонії розуму, душі і тіла. Саме рухова активність допомагає студентам краще засвоювати навчальний матеріал, а також сприяє поліпшенню фізичного стану в цілому. Вільна боротьба – яскравий, динамічний та видовищний вид спортивного одноборства. З 1904 року він представлений у складі програми Олімпійських Ігор. Вид спорту, у якому переможний результат буде залежати від фізичних якостей спортсмена і підготовки до активної фізичної, технічної, функціональної та змагальної діяльності. Одним з головних місць у підготовці борців вільного стилю під час навчання в закладах вищої освіти є заняття у секції з даного виду спорту. Головне завдання, у підготовці борців під час секційних занять – гармонійний розвиток їх індивідуальних фізичних якостей та технічних здібностей. Це відкриває широкий спектр інноваційних шляхів і підходів щодо удосконалення та оптимізації розвитку фізичних та технічних здібностей одноборців. 5 Ефективність змагальної діяльності значною мірою залежить від морфофункціональних особливостей організму спортсмена. Актуальним завданням на сучасному етапі і в перспективі є виявлення переваг тих чи інших конституціональних типів і використання їх у виконанні результативних дій під час змагальної діяльності.
  • Ескіз
    Публікація
    Модельні характеристики та спортивно-значущі якості у спортивній боротьбі
    (Center of modern pedagogy "Learning without boarders", Canada, 2017) Грдзелідзе, Сергій Ріпатович; Курій, Олена Володимирівна
    У статті висвітлені результати проведених досліджень щодо виявлення основних модельних характеристик у спортивній боротьбі. Виявлені показники виразності психологічних властивостей, необхідних для вищих досягнень у спортивній боротьбі. Також виявлені спортивно-значущі якості для спортсменів-борців вільного стилю. Наведені характеристики індивідуально-психологічних особливостей спортсменів-борців з різним спортивним досвідом і спортивною кваліфікацією.