Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Method of complex development of psychomotor qualities in precisely-targeted sports
    (Харьковский национальный педагогический университет им. Г. С. Сковороды, 2018) Kozina, Zh. L.; Siryi, O. V.; Grinchenko, I. B.; Bocharov, K. O.; Kuryat, A.; Gladiya, S. O.; Vasiliev, Yu. K.; Ahmad, M. Ayaz
    The purpose of the study: the determination of the effect of special precision-target exercises on the level and structure of psychophysiological indicators, physical and technical preparedness of players at the initial stage of training. Material and methods. The study was attended by 22 young footballers 10-12 years old. The subjects were divided into two groups (control and experimental) for 11 people in each. The control and experimental group trained the same amount of time for the same progips, but in the experimental group, in the main part of the class, used the technique of complex development of precision-target movements. Measured the level of physical and technical preparedness, as well as the level of psychophysiological functions of athletes. Results. It is shown that the experimental group experienced significant improvements in the techniques of football due to the development of precision-oriented skills. Really improved results of physical and technical preparedness of athletes of the experimental group were revealed. The control group is also characterized by a significant improvement in testing results by level of technical and physical fitness, but not reliable or at a lower level of significance. The positive influence of the method of complex development of precision-target movements on the psychophysiological indices of athletes is shown. It was shown that after the experiment, the number of reliable interrelationships between the indicators of psychophysiological functions and the indicators of technical and physical fitness in the experimental group increased, and in the control remained unchanged. Conclusions. The application of the experimental methodology for the development of precision-target movements positively influenced the level of technical and physical preparedness, psycho-physiological indicators, as well as the structure of the complex preparedness of athletes.