Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Coping strategies of free style wrestlers of different manners of battles(Видавничий дім "Гельветика", 2023) Yevtyfiiev, Andrii; Bochkarev, Sergiy; Poliakov, Ihor; Yevtyfiieva, Iryna; Donets, Yuriy; Khirniy, SergiyPurpose: to determine psychological indicators of 14-15-year-old freestyle wrestlers of various manners of fighting in conditions of increased intensity of competitive activity. Materials and methods. The study of psychological characteristics of freestyle wrestlers was carried out in the pre competition stage at the sports base of the freestyle wrestling section of the public organization "SKVB "Kolizei"" in Kharkiv. 47 wrestlers aged 14-15 took part in the study, who were divided into conditional groups according to the criterion of fighting style: playing style (n = 13), tempo style (n = 15) and strength style (n = 19). Diagnostics of psychological parameters was carried out using: the Lazarus coping test, aimed at identifying strategies for getting out of difficult situations; the Eysenck personality questionnaire in order to determine the level of neuroticism and values of the extroversion/introversion scale, as well as the type of temperament; the Spielberg-Khanin test to identify indicators of personal and situational anxiety of wrestlers. Mathematical processing of the research results was carried out using the SPSS 23 program. The results. In the course of the analisys of the results of the coping test, it was established that the strategies of planning a problem solution (X=14.1, m=2.36) and seeking social support (X=12.3, m=2.78). Representatives of the tempo and force manner of fighting are characterized by the dominance of the confrontation strategy (X=13.3, m=2.89) and (X=12.9, m=3.84), respectively, acceptance of responsibility (X=12.1, m =2.59) and (X=13.1, m=3.55), respectively, and self-control in the tempo group of wrestlers (X=12.0, m=2.30). The study of types of temperament in wrestlers of different manners of conducting a match revealed the predominance of phlegmatics in all groups: playing style (61.5%), tempo (60.0%) and strength (52.6%). Conclusions. In the course of the study, reliable differences were found in the choice of a strategy for getting out of a problematic situation among representatives of different manners of fighting. These features should be taken into account when planning and implementing differentiated technical and tactical training of freestyle wrestlers aged 14-15 years.Документ Магістральні орієнтири викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти(Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Христова, Тетяна Євгенівна; Абуллаєв, Алтай Карам огли; Ребар, Інесса Василівна; Нестеров, Олексій Сергійович; Грдзелідзе, Сергій РіпатовичСтаття розкриває стратегічні лінії вдосконалення й оновлення методики викладання вільної боротьби в закладах вищої освіти. Відзначено, що в турбулентні часи модернізації освіти підготовка борців у виші неможлива без одного з найважливіших її компонентів - методики початкового навчання. Різним аспектам цієї проблеми присвячено досить багато наукових розвідок, згідно яких методика й організація навчально-тренувального процесу повинні вдосконалюватися на основі досліджень змагальної діяльності та спортивної майстерності, за принципом первинності змагань і вторинності тренування. Мета статті – визначити та обґрунтувати актуальні методичні підходи, які використовуються при викладанні вільної боротьби у закладах вищої освіти. На основі узагальненого структурно-логічного аналізу літературних джерел та власного досвіду доведено, що вдосконалення та оновлення методичних підходів до викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є нагальною потребою сьогодення, адже наявна система є малоефективною. Наголошується, що загальнопедагогічні принципи (зростаючого навантаження, безперервності, свідомості, систематичності, наочності, доступності, індивідуалізації, міцності) поширюються на всі сторони та завдання тренування, визначають зміст, засоби, методи й організацію навчально-тренувального процесу з вільної боротьби у виші. Змістовний компонент та спрямованість початкової підготовки до занять вільною боротьбою повинні відповідати віку, етапу тренування, рівню підготовленості здобувачів вищої освіти. Систематизований аналіз дослідження змагальної діяльності борців показує необхідність первісного вивчення профілюючих елементів боротьби, оскільки вони складають основу ведення боротьби в поєдинку. Визначено, що магістральними орієнтирами викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є дотримання загальнопедагогічних принципів навчання, відповідність навантаження етапу тренування, віку та рівню фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти.Документ Методичні вказівки до практичних занять "Виконання технічних дій у вільній боротьбі з урахуванням антропометричних даних борців" з навчальної дисципліни "Фізичне виховання"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Грдзелідзе, Сергій РіпатовичФормування потреби фізичного удосконалення є сьогодні актуальним і повинно бути довгостроковим позитивним результатом всієї діяльності з фізичного виховання, зокрема для забезпечення підтримки рівня здоров’я студентів у закладах вищої освіти. Здорова та освічена молодь – головна мета нашої освітньої системи в цілому, адже саме вони визначають напрямок розвитку нашої країни, обирають подальший шлях оптимізації культури, освіти, науки та інших галузей. Не дарма, велику роль у розвитку здорової та спортивної громади відіграє фізична культура і спорт, які є важливою складовою частиною загальнолюдської культури. Специфіка практичної діяльності у процесі виконання фізичних вправ, ігор і змагань дозволяє вдосконалювати такі інтелектуальні здібності студентів як аналіз, порівняння і проектування своїх дій. Вона фактично відтворює життєві ситуації, а тому має велике значення для розвитку студентів. Таким чином, під час занять фізичними вправами викладач та студент повинні прагнути не до однобічного розвитку, а до гармонії розуму, душі і тіла. Саме рухова активність допомагає студентам краще засвоювати навчальний матеріал, а також сприяє поліпшенню фізичного стану в цілому. Вільна боротьба – яскравий, динамічний та видовищний вид спортивного одноборства. З 1904 року він представлений у складі програми Олімпійських Ігор. Вид спорту, у якому переможний результат буде залежати від фізичних якостей спортсмена і підготовки до активної фізичної, технічної, функціональної та змагальної діяльності. Одним з головних місць у підготовці борців вільного стилю під час навчання в закладах вищої освіти є заняття у секції з даного виду спорту. Головне завдання, у підготовці борців під час секційних занять – гармонійний розвиток їх індивідуальних фізичних якостей та технічних здібностей. Це відкриває широкий спектр інноваційних шляхів і підходів щодо удосконалення та оптимізації розвитку фізичних та технічних здібностей одноборців. 5 Ефективність змагальної діяльності значною мірою залежить від морфофункціональних особливостей організму спортсмена. Актуальним завданням на сучасному етапі і в перспективі є виявлення переваг тих чи інших конституціональних типів і використання їх у виконанні результативних дій під час змагальної діяльності.Публікація Модельні характеристики та спортивно-значущі якості у спортивній боротьбі(Center of modern pedagogy "Learning without boarders", Canada, 2017) Грдзелідзе, Сергій Ріпатович; Курій, Олена ВолодимирівнаУ статті висвітлені результати проведених досліджень щодо виявлення основних модельних характеристик у спортивній боротьбі. Виявлені показники виразності психологічних властивостей, необхідних для вищих досягнень у спортивній боротьбі. Також виявлені спортивно-значущі якості для спортсменів-борців вільного стилю. Наведені характеристики індивідуально-психологічних особливостей спортсменів-борців з різним спортивним досвідом і спортивною кваліфікацією.