Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Історичні аспекти розвитку скандинавської ходьби(Київський університет ім. Бориса Грінченка, 2021) Азаренкова, Любов ЛеонідівнаДокумент Застосування скандинавської ходьби в процесі фізичного виховання студентів(Baltija Publishing, 2022) Азаренкова, Любов ЛеонідівнаТема вдосконалення процесу фізичного виховання та ведення нових форм та видів рухової активності у закладах вищої освіти на сьогоднішній день являється актуальним питанням серед багатьох науковців в галузі фізичного виховання. Причинами пошуку нових форм рухової активності для студентів стали результати дослідження Гаркуша С. В.1, Лелека В. М.2, Дутчак М.3 в яких говориться про погіршення показників стану здоров’я та зниження рівня фізичної працездатності студентської молоді.Документ Види здоров'язбережувального дозвілля студентів технічних закладів вищої освіти(Хмельницький національний університет, 2024) Азаренкова, Любов ЛеонідівнаСтаття присвячена визначенню основних видів здоров’язбережувального дозвілля студентів технічних ЗВО. Проаналізовано поняття дозвілля та здоров’язбережувального дозвілля. Визначено, що діяльність студентів у вільний від навчання та роботи час повинна сприяти збереженню фізичного та психічного здоров'я, бути різноманітною та підходити по особистісним якостям. Мета статті - визначити основні види здоров’язбережувального дозвілля студентів технічних спеціальностей НТУ «ХПІ». У дослідженні використовувались наступні методи дослідження: аналіз літературних джерел; анкетування, метод математичної статистики. Результати: у дослідженні студентам технічної спеціальності було запропоновано визначити чи приділяють вони увагу здоров’язбережувальному дозвіллю та яким основним видам вони віддають перевагу. Найбільша кількість студентів відповіли, що це відвідування фітнес клубів, трішки менше що відвідують басейн, інші види здоров’язбережувального дозвілля були у відсотковому відношенню менші, але були і ті види, які студенти не обирали як свій вид здоров’язбережувального дозвілля, це скандинавська хода, прогулянки на лижах та роликові прогулянки. Висновки: Виходячи з результатів анкетування були визначені основні види здоров’язбережувального дозвілля студентів технічних спеціальностей до яких потрапили: спортивні ігри з друзями чи одногрупниками; піші прогулянки парковими та лісовими зонами; відвідування фітнес клубів; психологічний відпочинок (релаксація, медитація); відвідування басейну; застосування фізичних засобів відновлення (масаж, сауна); велосипедні прогулянки; туристичні фітнес-походи; бігові пробіжки.Публікація Сучасний стан фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти під час війни в Україні(Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Бабаджанян, Вікторія Володимирівна; Семаль, Наталія Володимирівна; Беседа, Наталія Анатоліївна; Фаріонов, Володимир Миколайович; Курій, Олена ВолодимирівнаУ статті розкрито особливості організації фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти. Підчас війни в Україні. Виявлено недоліки дистанційного навчання під час занять фізичними вправами. Зазначено сучасні підходи, рішення та методи фізичного виховання студентів в умовах війни. Проведено аналіз рівня фізичної підготовленості та рухової активності студентської молоді в умовах дистанційного навчання. Проаналізовано стан здоров'я сучасної молоді та досліджено рівень мотивації студентів до занять з фізичного виховання. Під час аналізу літературних джерел визначено різні підходи до вирішення цієї проблеми: переосмислення змісту фізкультурно-оздоровчої освіти; удосконалення фізкультурно-оздоровчої роботи у закладах вищої освіти та педагогічної підготовки фахівців; підвищення рівня соматичного здоров'я в результаті впровадження контролю за функціональним станом організму в процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності. Певне занепокоєння викликає невизначеність самої системи організації фізичного виховання студентів. На сучасному етапі розвитку суспільства фізична культура є одним з найважливіших чинників формування, зміцнення і збереження здоров'я людини. Все це безпосередньо стосується студентської молоді. Підвищення ефективності фізичного виховання студентів вимагає вирішення низки наукових проблем, пов'язаних з пошуком і науковим обґрунтуванням більш раціональних форм, засобів і методів оптимізації стану їх здоров'я і фізичної працездатності. Визначено, що основним завданням сучасної системи фізичного виховання у закладах вищої освіти є: підвищення у студентів рівня фізичної підготовленості, забезпечення оптимальних умов для їх фізичного розвитку, формування потреби до систематичних занять фізичними вправами. Аргументовано, що кожний заклад вищої освіти та викладачі мають змогу самі обирати методи та способи викладання фізичної культури, головне, щоб студенти досягали результатів та покращували своє фізичне та емоційне здоров’я.Документ Робоча програма з навчальної дисципліни "Біохімія фізичної культури та спорту"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Білоус, Олеся ВалеріївнаМетою навчальної дисципліни «Біохімія фізичної культури та спорту» є отримання знань щодо біохімічних процесів які відбуваються в тілі людини під час фізичної активності, спорту та в періоди відпочинку. Ці знання дають змогу розроблювати ефективні та безпечні тренування, та тренувальний процес в цілому, для різних верст населення, в тому числі, професійних спортсменів. Програма акцентує увагу студентів на сучасних досягненнях в сфері біохімії, біохімії фізичної культури та спорту. Крім того, вивчення дисципліни має на меті формування світогляду, розвитку інтелекту, ерудиції, формування професійних компетенцій зі спеціальності.Документ Використання навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання дисципліни "Фізичне виховання"(Харківська державна академія фізичної культури, 2022) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій ВолодимировичСтаття носить аналітичний характер, у якій надано загальну характеристику навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання дисципліни «Фізичне виховання». Обґрунтовано мету та завдання дослідження. Отримані дані дозволяють стверджувати, що навчальний процес з фізичного виховання у дистанційній формі є безперервним, має свій навчальний зміст. Може продовжуватися й вдосконалюватися у часі.Документ Моделювання дистанційного курсу "скандинавська ходьба" для студентів(Харківський національний університет будівництва та архітектури, 2021) Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаДокумент Використання сучасних технологій для організації самостійних тренувань студентів в умовах занять онлайн(2023) Петренко, Валерій Іванович; Казак, Володимир Юрійович; Федорина, Тетяна ЄвгеніївнаМетодичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ». Роз’яснюється використання бігових трекерів для самостійних тренувань в умовах занять онлайн. Показано, яким чином можна встановити мобільний додаток на смартфоні, як його налаштувати для застосування та як використовувати у своїх тренуваннях. Надано рекомендації для покращення техніки бігу та самоконтролю, організації самостійних тренувань. Встановлені критерії оцінки тренувань. Надано зразок структури звіту про самостійні тренування (Додаток А).Документ Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту "Легка атлетика"(2023) Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Казак, Володимир ЮрійовичМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту «Легка атлетика» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками у виді спорту «Легка атлетика»; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця, яка відповідає першому (бакалаврському) рівню вищої освіти; застосування набутих цінностей в життєдіяльності майбутніх фахівців.Документ Формування високої моральності та здоров’я у фізичному вихованні серед студентів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Церетелі, Вікторія ОлександрівнаДослідження присвячене обґрунтуванню формування цінностей та моральних якостей, вплив фізичного виховання на здоров’я студентів.