Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Гуманістична спрямованість підготовки спортивного тренера(Видавництво УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Борейко, Наталя Юріївна; Юшко, Олексій Володимирович; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаОднієї з головних проблем реформування процесу підготовки спортивних тренерів, які будуть запорукою відновлення держави і остаточних демократичних змін нашого суспільства є формування у них певних демократичних цінностей і відповідних особистісних якостей. Тому актуально розглянути питання підходів до формування у майбутніх тренерів особистісних якостей в процесі навчально-виховного процесу у закладах вищої освіти. Мета дослідження: визначити педагогічні підходи до формування у майбутніх тренерів особистісних якостей в процесі навчально-виховного процесу у закладах вищої освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, спостереження. У статті представлені результати дослідження, яке проводилось на базі Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». В ньому брало участь 30 студентів 4 курсу. Аналіз літератури та спостереження за підготовкою спеціальності 017 «Фізична культура і спорт», дозволило виявити необхідність пошуку гуманістично спрямованих розробок для удосконалення навчально-виховного процесу підготовки спортивних тренерів, які відповідно до сучасних вимог, повинні бути творчими, вільними, цілеспрямованими особистостями. Доведено, що забезпечення гуманістичної спрямованості тренерської діяльності вимагає від майбутнього тренера певний рівень розвитку особистісних якостей, серед яких основним є людяність, милосердя, доброзичливість, доброта, сердечність, чуйність, віра, повага і любов до дитини, свободолюбність, гуманізм, емпатія, відповідальність, терпимість, чесність, гідність, справедливість, принциповість, життєрадісність. Встановлено, що для формування гуманістичних якостей ефективними є наступні методи навчання: метод творчого діалогу, фахові тренінги, соціально-рольові та ділові ігри, «мозкові штурми», аналіз практичних ситуацій, метод відкритої трибуни. Всі ці методи є активними і дозволяють формувати особисті якості студентів з акцентом на гуманістичну спрямованість.Документ Особливості професійної етики майбутніх фахівців фізичної культури і спорту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Зінченко, Ліна ВолодимирівнаУ статті розглянуто особливості професійної етики майбутніх фахівців фізичної культури і спорту, розглянуті етичні принципи на яких базується поведінка майбутнього фахівця. Проаналізовані компоненти професійної етики. Підкреслено, що професійна етика має стати важливим компонентом підготовки етики майбутніх фахівців фізичної культури і спорту.Документ Оцінка запроваджених змін у правилах змагань зі стрільбі з лука(Харківська державна академія фізичної культури, 2018) Волобуєва, Анастасія Сергіївна; Блещунова, Катерина МиколаївнаУ статті наводяться результати соціологічного опитування спортсменів і тренерів щодо запроваджених змін у правилах змагань у стрільбі з класичного лука.Документ Аспекти вдосконалення підготовки кадрів у ВНЗ фізкультурного профілю(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Блещунова, Катерина МиколаївнаДокумент Технологія формування педагогічної майстерності у майбутніх тренерів(Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, 2018) Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов ЛеонідівнаУ статті проаналізовано поняття "педагогічна майстерність" та визначено складники педагогічної майстерності тренера. Розкрито особливості формування педагогічної майстерності майбутніх тренерів у НТУ "ХПІ". Розроблені критерії та визначено рівень сформованості педагогічної майстерності у студентів 1-4 курсів. Досліджено вплив навчальних дисциплін на сформованість компонентів педагогічної майстерності у майбутніх тренерів.Документ Вплив та метод оцінки біомеханічних характеристик на швидкість проходження дистанції в спортивному плаванні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Адашевський, Володимир Михайлович; Білоус, Олеся Валеріївна; Клиженко, М. В.; Ширяєва, Світлана ВікторівнаДокумент Психолого-педагогічна модель організації спілкування як фактору виховання моральних якостей учнів училищ фізичної культури(НТУ "ХПІ", 2011) Тіняков, Артем ОлександровичЗапропоновано модель організації виховного спілкування тренерів з учнями училищ фізичної культури з метою виховання їх моральних якостей. Показано, що вирішення виховних завдань відбувається у розпланованій комплексній виховній роботі. Визначено форми, методи, засоби та прийоми виховного спілкування, за якими відбувається перетворення загальноприйнятих морально-етичні норми та правил в особистісні моральні потреби і переконанняДокумент Проблемы профессионального спорта как важной сферы социальной жизни(НТУ "ХПИ", 2009) Арабаджи, Тимур ДмитриевичThe article is devoted existent problems in sport and their influence on formin go fpersonality of sportsman. Attention applies on negative influence of sport purpose - victory at anycost - and on problems which it creates. Marked also, asachoiceo fpurpose in fluences one ducation of sportsman and as he can affect his adaptation in society upon termination of sportіng career.Документ Гуманістичні риси виховання моральних якостей учнів спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю(НТУ "ХПІ", 2012) Тіняков, Артем ОлександровичСтаття присвячена проблемам виховання моральних якостей у спорті. Розкрито виховні аспекти діяльності тренера з баскетболу, що працює з юнаками в умовах спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю. Автор розкриває гуманістичні риси виховного процесу, в якому авторитарний тиск на юного спортсмена замінюється створенням умов для його особистісного зростання і формування моральних якостей. У центрі такого процесу - сам спортсмен як головна мета, а не засіб у вирішенні спортивних, соціальних або ідеологічних завдань