Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism
Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Оцінка впливу соціального та інформаційно-технологічного факторів на розвиток внутрішнього ринку товарів(Видавничий дім "Гельветика", 2018) Мардус, Наталія ЮріївнаУ статті визначено зовнішні фактори впливу на внутрішній ринок товарів. Серед основних визначено фактори соціального та інформаційно-технологічного характеру. Сформовано відповідні ключові показники оцінки факторів соціального та інформаційно-технологічного характеру. Досліджено динаміку факторів, визначено параметри оцінки їх впливу на внутрішній ринок товарів. Проведено оцінку ризику зміни факторів соціального та інформаційно-технологічного характеру та визначено пріоритетність кожного з них при розробці стратегії забезпечення розвитку внутрішнього ринку.Документ Оцінка стану внутрішнього ринку товарів на основі показників факторно-обумовлюючого характеру(Видавничий дім "Гельветика", 2018) Мардус, Наталія ЮріївнаСтаття присвячена дослідженню зміни показників стану та розвитку внутрішнього ринку товарів на основі факторно-обумовлюючого характеру у рамкам методичного підходу до оцінки стану внутрішнього ринку товарів з метою формування узагальнюючих коефіцієнтів розвитку внутрішнього ринку товарів факторно-обумовлюючого характеру.Документ Оцінка стану внутрішнього ринку товарів на основі показників функціонального та структурного характеру(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2018) Мардус, Наталія ЮріївнаУ статті досліджено зміна показників розвитку внутрішнього ринку товарів функціонального характеру і зміна показників розвитку внутрішнього ринку товарів структурного характеру у рамкам методичного підходу до оцінки стану внутрішнього ринку товарів з метою формування узагальнюючих коефіцієнтів розвитку внутрішнього ринку товарів функціонального та структурного характеру відповідно.Документ Формування методичного апарату до оцінки внутрішнього ринку товарів(Видавничий дім "Гельветика", 2018) Мардус, Наталія ЮріївнаВ роботі досліджено питання методологічного забезпечення внутрішнього ринку до оцінки характеру стану і розвитку внутрішнього ринку товарів, який базується на методичних підходах як до оцінки стану внутрішнього ринку так і його розвитку. Обґрунтовано розподіл коефіцієнтів зміни окремих показників внутрішнього ринку товарів з врахуванням інформаційної орієнтованості показників, які пропонується розраховувати індексним методом, для чого було обґрунтовано групу коефіцієнтів та визначено метод розрахунку. У результаті сформовано і обґрунтовано розподіл показників оцінки стану внутрішнього ринку з врахуванням їхньої інформаційної різнорідності.Документ Методичний підхід до оцінки розвитку внутрішнього ринку товарів(ФОП Лібуркіна Л. М., 2018) Мардус, Наталія ЮріївнаМетою статті є дослідження формування методичного підходу до оцінки характеру розвитку внутрішнього ринку товарів, який поєднує в собі методи оцінювання стану внутрішнього ринку товарів та методи оцінювання розвитку внутрішнього ринку товарів, передбачені відповідними методичними підходами. Для досягнення мети дослідження було вирішено наступні завдання: досліджено методологічний апарат, який поєднує в собі методи оцінювання стану внутрішнього ринку товарів та методи оцінювання розвитку внутрішнього ринку товарів, передбачені відповідними методичними підходами. Методичний підхід до оцінки розвитку внутрішнього ринку товарів передбачає здійснення декількох етапів. Серед них першим етапом є формування із застосуванням методу міжсистемної відповідності системи коефіцієнтів розвитку внутрішнього ринку товарів відповідно до показників оцінки стану, що містяться в інформаційній базі. За другим блоком показників оцінки структурного характеру пропонується визначати показники оцінки структури за товарними групами та показники оцінки структури за суб'єктами. За третім блоком пропонується визначати показники оцінки розвиненості інфраструктури. З цією метою використовується метод систематизації даних, що містяться в інформаційній базі для оцінки стану внутрішнього ринку, що дозволяє впорядкувати показники та розподілити на три основні блоки: показники оцінки функціонального характеру; показники оцінки структурного характеру; показники оцінки факторно-обумовлюючого характеру. У результаті обґрунтовано розподіл показників оцінки стану внутрішнього ринку з врахуванням їхньої інформаційної різнорідності. У статті сформовано методичний підхід до оцінки стану внутрішнього ринку товарів, який передбачає формування системи показників оцінки стану внутрішнього ринку товарів з метою використання методу систематизації даних, які містяться в інформаційній базі, для оцінки стану внутрішнього ринку товарів і оцінки його розвитку. Перспективами подальших досліджень у даному напрямі є оцінка розвитку внутрішнього ринку товарів, що базується на пропонованому у статті методичному підході оцінки розвитку внутрішнього ринку товарів.Документ Систематизація принципів забезпечення розвитку внутрішнього ринку товарів(Видавничий дім "Гельветика", 2018) Мардус, Наталія ЮріївнаСтаття присвячена дослідженню розвитку процесу забезпечення внутрішнього ринку та сформоване поняття «забезпечення внутрішнього ринку». Досліджено і систематизовано принципи забезпечення розвитку внутрішнього ринку товарів, які формують його методичну базу. Встановлено, що сукупність принципів забезпечення розвитку внутрішнього ринку повинна бути побудована наступним чином: загальні принципи побудови системи; принципи розвитку внутрішнього ринку товарів; принципи процесу забезпечення.Документ Методологічний базис забезпечення внутрішнього ринку товарів(Луцький національний технічний університет, 2018) Мардус, Наталія ЮріївнаУ статті сформовано методологічний базис забезпечення розвитку внутрішнього ринку, що дозволить досягти таких кон'юнктурних та структурних змін, які сприяли б розвитку національного господарства в цілому. Визначено, що база забезпечення поєднує в собі концептуальний та організаційно-діагностичний компоненти. Встановлено, що поняття забезпечення розвитку внутрішнього ринку товарів, можна визначити як процес, що базується на певній теоретичній базі та передбачає створення відповідних умов та формування необхідних ресурсів для удосконалення здійснення товарно-грошового обігу і захисту внутрішнього ринку від зовнішніх загроз. Розкрито комплексний характер та багатоаспектність процесу забезпечення внутрішнього ринку й надано авторський зміст поняття "забезпечення внутрішнього ринку".Документ Концепція дослідження внутрішнього ринку товарів(Національний авіаційний університет, 2018) Мардус, Наталія ЮріївнаДосліджено основні напрями вивчення елементів внутрішнього ринку, як одного із основних видів ринків. Визначено основні елементи внутрішнього ринку товарів та окреслено основні напрямки їх дослідження. Набула подальшого розвитку запропонована концепція дослідження внутрішнього ринку товарів, яка розглядається у статиці чи в динаміці. Встановлено, що концепція дослідження ринку на статичному рівні передбачає вивчення кон'юнктури внутрішнього ринку товарів. Визначено, що концепція дослідження ринку на динамічному рівні передбачає вивчення впливу на показники функціонування ринку кон’юнктурних зрушень, зміни його структури та зміни умов здійснення товарно-грошового обміну на внутрішньому ринку товарів. Розроблено загальну концепцію дослідження внутрішнього ринку товарів і зазначено, що статична структуризація концепції дослідження внутрішнього ринку товарів дозволяє дати оцінку стану внутрішнього ринку, а динамічна структуризація дає змогу оцінити його розвиток.Документ Прогнозування розвитку внутрішнього ринку товарів(Ужгородський національний університет, 2019) Мардус, Наталія ЮріївнаУ статті розглянуто науково-методичні підходи до прогнозування розвитку внутрішнього ринку товарів. Обґрунтовано використання методів прогнозування внутрішнього ринку товарів, що полягає в поєднанні методу ковзної середньої з методом аналітичного вирівнювання. Здійснено прогнозування внутрішнього ринку товарів за коефіцієнтами зміни об'ємно-цінових параметрів. У результаті дослідження отримано результати щодо прогнозування за коефіцієнтами зміни рівномірності розподілу товарообігу внутрішнього ринку товарів, структурою товарообігу за товарними групами внутрішнього ринку товарів, коефіцієнтами зміни структури товарообігу внутрішнього ринку товарів, суб'єктами внутрішнього ринку товарів, а також визначено прогресивність змін в структурі внутрішнього ринку товарів.Документ Розуміння ринку і його класифікація за ознаками(Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, 2017) Мардус, Наталія ЮріївнаСтаття спрямована на дослідження поняття «ринок» як основної економічної категорії, що завжди знаходилося в центрі уваги провідних вчених. У статті надається визначення економічної сутності та змісту поняття «ринок» на основі класифікаційних ознак з відокремленням його відмінностей і структурних елементів, що розглядали його з різних точок зору. Розроблено класифікацію ринків за: масштабом та територіальним аспектом, товарно-галузевою деталізацію, рівнем насиченості, рівнем державного впливу, призначенням об'єктів ринкових відносин, умовами функціонування та розвитку конкуренції. Відокремлено поняття «ринкова економіка», «ринок товарів», «внутрішній ринок», «внутрішній ринок товарів» і наділене як традиційними так і новими ознаками. Встановлено, що внутрішній ринок товарів – це система децентралізованого товарообміну, яка має просторові межі в яких відбуваються взаємовідносини учасників ринку на основі цін, за допомогою грошей та в умовах конкуренції. Визначено важливість дослідження структури ринку за його масштабом з виділенням внутрішнього ринку, який є макроекономічною інфраструктурою, основою функціонування національної економіки та відіграє роль в забезпеченні соціально-економічного розвитку країни і усього суспільства. Систематизовано елементи внутрішнього ринку товарів та встановлено їх взаємозв'язок, що є перспективою подальших наукових розробок в даному напрямі.