Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism
Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання (контрольної роботи) з дисципліни "Інноваційні технології виробництва продукції та обслуговування споживачів"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Жадан, Тетяна Андріївна; Куниця, Катерина Вікторівна; Якименко-Терещенко, Наталія ВасилівнаВиконання індивідуального завдання з дисципліни «Інноваційні технології виробництва продукції та обслуговування споживачів» має кілька важливих переваг: розвиток практичних навичок, застосування теоретичних знань в реальних умовах, ознайомлення з новітніми технологіями, розвиток креативності та інноваційного мислення, підготовка до підприємницької діяльності, формування аналітичних навичок. Індивідуальні завдання стимулюють самостійність студентів та відповідальність за власне навчання за рахунок самостійного збору і аналізу інформації, розробляти рішення та представляти свої результати. Сучасний готельно-ресторанний бізнес дуже конкурентноспроможний, і випускникам цієї галузі важливо мати практичні навички та знання, які вони можуть застосувати в реальному житті. Виконання індивідуального завдання допомагає студентам набути цих навичок і стати більш привабливими для роботодавців, допомагає поглибити свої знання та розвинути навички управління, підготовлює їх до успішної кар'єри в цій галузі.Публікація Особливості системи управління персоналом та її вплив на конкурентоспроможність підприємств індустрії гостинності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Куниця, Катерина ВікторівнаЕфективна система управління персоналом в індустрії гостинності допомагає підприємствам не лише забезпечити високу якість обслуговування, а й зберегти конкурентні переваги, реагуючи на зміни у внутрішньому та зовнішньому середовищі. Система управління персоналом має значний вплив на конкурентоспроможність підприємств у сфері гостинності. Ефективна система управління персоналом допомагає забезпечити найвищий рівень обслуговування для клієнтів, що включає правильний підбір та навчання персоналу, мотивацію працівників для досягнення високих стандартів обслуговування, а також створення сприятливої корпоративної культури, де кожен працівник розуміє важливість задоволення потреб клієнтів. Система управління персоналом дозволяє підприємствам оптимізувати використання робочої сили, розподіляти завдання та ресурси ефективно, щоб забезпечити оптимальний рівень обслуговування при мінімальних витратах. Галузь гостинності відома високим рівнем обертів персоналу. Ефективна система управління персоналом допомагає зменшити цей оберт, створюючи умови для залучення, розвитку та утримання талановитого персоналу. Це включає розвиток програм навчання і розвитку, системи стимулювання та мотивації, а також забезпечення здорового балансу між роботою та особистим життям. Галузь гостинності постійно змінюється під впливом моди, технологічного прогресу та зміни у попиті споживачів. Ефективна система управління персоналом допомагає підприємствам швидко реагувати на ці зміни, шляхом адаптації стратегій найму, навчання та розвитку персоналу, а також впровадження нових технологій для покращення обслуговування та оптимізації бізнес-процесів. Людський капітал, включаючи кваліфікацію та компетентність персоналу, є складовою інтелектуальних ресурсів. Інвестування в навчання та розвиток працівників допомагає підприємствам зберігати та розвивати свій інтелектуальний потенціал. Компанії, які розвивають здібності свого персоналу, зазвичай мають конкурентну перевагу на ринку.Публікація Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання (розрахункової роботи) з дисципліни "Устаткування закладів готельно -ресторанного господарства"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Мартинова, Вікторія ВікторівнаДисципліна спрямована на формування комплексу необхідних знань, які дозволять майбутнім фахівцям кваліфіковано вирішувати питання у сфері раціонального використання та експлуатації професійного устаткування закладів готельно-ресторанного господарства. Мета та цілі дисципліни. - оволодіння теоретичними знаннями та практичними навичками щодо основних видів, принципів дії, правил експлуатації та техніки безпеки професійного устаткування закладів готельно-ресторанного господарства задля підвищення ефективності їх діяльності та конкурентоспроможності.Публікація Навчально-методичні матеріали для поточного, проміжного й підсумкового контролю з дисципліни "Девелопмент та управління ресурсами"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Куниця, Катерина ВікторівнаПублікація Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання (контрольної роботи) з дисципліни "Інноваційні ресторанні технології"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Куниця, Катерина Вікторівна; Якименко-Терещенко, Наталія ВасилівнаВиконання індивідуального завдання з дисципліни "Інноваційні ресторанні технології" полягає у формуванні у студентів практичних навичок і теоретичних знань, необхідних для впровадження новітніх технологій в ресторанний бізнес. Це включає засвоєння нових тенденцій та інновацій в ресторанній індустрії, розвиток аналітичних та дослідницьких здібностей шляхом аналізу сучасних технологій та оцінкою їх впливу на ефективність роботи ресторану, розробка і впровадження інноваційних рішень для покращення якості обслуговування, оптимізації виробничих процесів та підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу; розвиток навичок управління проектами способом вміння планувати, організовувати і контролювати процеси впровадження новітніх технологій; підвищення професійної компетентності – формування комплексного розуміння сучасних вимог та викликів, з якими стикаються ресторатори в умовах швидкого розвитку технологій.Публікація Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання (контрольної роботи) з дисципліни "Девелопмент та управління ресурсами"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Куниця, Катерина ВікторівнаВиконання індивідуального завдання з дисципліни "Девелопмент та управління ресурсами" має кілька важливих переваг: поглиблене розуміння матеріалу за рахунок практичного застосування знань, отриманих під час навчання, допомагає студентам краще зрозуміти теоретичний матеріал. Виконуючи завдання, студенти перевіряють своє розуміння та вміння застосовувати отримані знання на практиці. Управління ресурсами в готельно-ресторанному бізнесі вимагає ряду навичок, таких як аналітичність, стратегічне мислення, креативність та комунікаційні вміння. Індивідуальні завдання стимулюють самостійність студентів та відповідальність за власне навчання за рахунок самостійного збору і аналізу інформації, розробляти рішення та представляти свої результати. Сучасний готельно-ресторанний бізнес дуже конкурентноспроможний, і випускникам цієї галузі важливо мати практичні навички та знання, які вони можуть застосувати в реальному житті. Виконання індивідуального завдання допомагає студентам набути цих навичок і стати більш привабливими для роботодавців, допомагає поглибити свої знання та розвинути навички управління, підготовлює їх до успішної кар'єри в цій галузі.Публікація Інноваційні підходи удосконалення системи якості на підприємствах ресторанного господарства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Стригуль, Лариса Станіславівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Якименко-Терещенко, Наталія ВасилівнаУ тезах доповіді розглянуто проблеми впровадження інноваційних технологій на підприємствах ресторанного господарства, які мають реалізовуватись не лише в напрямку використання більш високо технологічного обладнання, підвищення якості сировини та процесів її обробки, але й удосконалення результативності менеджменту системи якості продукції та послуг, що дає додаткові переваги у продуктивності роботи персоналу, підвищенню якості ресторанного продукту та процесу реалізації послуг.Публікація Економіка туризму(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-03) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Мартинова, Вікторія ВікторівнаУ навчальному посібнику розкрито теоретичні положення та актуальні практичні питання економіки туризму на сучасному етапі економічного розвитку. Проаналізовано роль і місце туризму в економічній системі країни, визначено механізм функціонування туристичного ринку та організаційно-економічні основи туристичного бізнесу; досліджено туристичне підприємство як відкриту соціально-економічну систему. Матеріал надає розуміння структури та напрямків управління елементами економічного потенціалу суб’єктів туристичного бізнесу. Наведено характеристику витрат і доходів туристичних підприємств, основних методів та стратегій ціноутворення. Навчальний посібник розрахований на здобувачів вищої освіти спеціальності «Туризм і рекреація» усіх форм навчання, а також широке коло читачів для ознайомлення з економічними засадами функціонування суб’єктів туристичного бізнесу.Публікація Теоретико-методичні засади внутрішнього аудиту банку(ФОП Томенко Ю. І., 2019) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Денисова, І. С.Публікація Готельно-ресторанна справа(ТОВ "Планета-Прінт", 2019) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Мардус, Наталія Юріївна; Мелень, Олена Валентинівна; Побережна, Наталія Миколаївна; Линник, Олена Іванівна; Давидюк, Тетяна Вікторівна; Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Смоловик, Раїса Федорівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Хаустова, Ірина Євгенівна; Строков, Євген Михайлович; Чайка, Тетяна ЮріївнаУ навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері готельно-ресторанної справи у відповідності з освітньо-професійною програмою спеціальності "Готельно-ресторанна справа". Розглянуто організаційні, управлінські та технологічні засади готельного та ресторанного бізнесу, висвітлено питання організації та структури виробництва підприємств готельного і ресторанного господарства. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати адміністративну, підприємницьку, проектну та дослідницьку діяльність з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку готельного та ресторанного господарств. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів спеціальності "Готельно-ресторанна справа" закладів вищої освіти, а також широкого кола підприємців.