Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism

Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості системи управління персоналом та її вплив на конкурентоспроможність підприємств індустрії гостинності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Куниця, Катерина Вікторівна
    Ефективна система управління персоналом в індустрії гостинності допомагає підприємствам не лише забезпечити високу якість обслуговування, а й зберегти конкурентні переваги, реагуючи на зміни у внутрішньому та зовнішньому середовищі. Система управління персоналом має значний вплив на конкурентоспроможність підприємств у сфері гостинності. Ефективна система управління персоналом допомагає забезпечити найвищий рівень обслуговування для клієнтів, що включає правильний підбір та навчання персоналу, мотивацію працівників для досягнення високих стандартів обслуговування, а також створення сприятливої корпоративної культури, де кожен працівник розуміє важливість задоволення потреб клієнтів. Система управління персоналом дозволяє підприємствам оптимізувати використання робочої сили, розподіляти завдання та ресурси ефективно, щоб забезпечити оптимальний рівень обслуговування при мінімальних витратах. Галузь гостинності відома високим рівнем обертів персоналу. Ефективна система управління персоналом допомагає зменшити цей оберт, створюючи умови для залучення, розвитку та утримання талановитого персоналу. Це включає розвиток програм навчання і розвитку, системи стимулювання та мотивації, а також забезпечення здорового балансу між роботою та особистим життям. Галузь гостинності постійно змінюється під впливом моди, технологічного прогресу та зміни у попиті споживачів. Ефективна система управління персоналом допомагає підприємствам швидко реагувати на ці зміни, шляхом адаптації стратегій найму, навчання та розвитку персоналу, а також впровадження нових технологій для покращення обслуговування та оптимізації бізнес-процесів. Людський капітал, включаючи кваліфікацію та компетентність персоналу, є складовою інтелектуальних ресурсів. Інвестування в навчання та розвиток працівників допомагає підприємствам зберігати та розвивати свій інтелектуальний потенціал. Компанії, які розвивають здібності свого персоналу, зазвичай мають конкурентну перевагу на ринку.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування методів ефективного відбору устаткування для закладів туризму та готельно-ресторанного бізнесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Стригуль, Лариса Станіславівна
    Туристичний та готельно-ресторанний бізнес є перспективним напрямом розвитку підприємництва в Україні. Одним із головних завдань успішного його ведення залишається раціональний підбір обладнання та енергоефективних технологій, які дозволяють відкрити підприємцям нові можливості для залучення клієнтів, що згодом зможе спричинити новий поштовх розвитку цього бізнесу в Україні. Актуальність теми статті зумовлена тим, що готельно-ресторанний бізнес є однією галузей харчової промисловості, в якій вимоги до якості послуг та продукції надзвичайно високі. Це обумовлює високу якість необхідного устаткування, що в свою чергу тягне підвищену фінансову навантаженість на цей бізнес. Сучасний ринок обладнання представляє для споживачів широкий асортимент ресторанного обладнання різних цінових категорій та якості. При виборі обладнання для туристичного та готельно-ресторанного бізнесу необхідно враховувати якість та гарантії, які пропонує виробник; ціну, країну виробника. Для ефективного вирішення цієї задачі власнику бізнеса потрібно залучати висококваліфікованих спеціалістів з цієї галузі, що тягне за собою додаткові витрати, або намагатися вирішити цю задачу власними силами. Метою статті є формування узагальнених рекомендацій щодо використання методів відбору устаткування для готельно-ресторанного бізнесу за критерієм енергоефективності та конкурентоспроможності. У статті виконано огляд проблеми вибору необхідного устаткування для готельно-ресторанної справи, розглянуто основні типи використовуємого обладнання і його технологічні показники, та визначено основні економічні показники, які мають бути враховані для його ефективного вибору.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Staffing strategic management accounting at the enterprise
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Iershova, N. Yu.
  • Ескіз
    Публікація
    Основні елементи адаптивної системи управління підприємством готельно-ресторанного господарства в умовах нестабільної економіки
    (2019) Линник, Олена Іванівна; Жадан, Тетяна Андріївна
    У статті розглянуто вплив циклічних змін факторів зовнішнього середовища на процеси ефективного функціонування та розвитку підприємств готельного та ресторанного господарства країни. Для успішного функціонування в умовах нестабільної економіки підприємства готельно-ресторанного господарства мають розробити та впровадити систему адаптивного управління. В ході дослідження проведено аналіз економічної сутності термінів «адаптація», «адаптивне управління», обґрунтовано теоретичні і методичні засади адаптивної системи управління підприємством, виділено основні етапи та напрями адаптації. Окремо підкреслено значення соціального аспекту адаптації підприємств готельно-ресторанної галузі. Особливої уваги потребують питання формування місії підприємства, його організаційної культури, ідеології, визначення лідерів колективу, розкриття потенціалу трудових ресурсів. Відзначено, що саме здатності та компетентність персоналу є силою, спроможною сформувати ефективний механізм адаптивного управління.
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінка конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного бізнесу під час складання бізнес-плану
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2018) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна
    У статті розглянуто підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємств готельноресторанного бізнесу. Акцентовано увагу на доцільності проведення та етапах оцінки впливу чинників на формування конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного бізнесу.
  • Ескіз
    Документ
    Achievements economic efficiency of machinebuilding enterprise based on indicators competitiveness of its products
    (Yunona Publishing, 2018) Siketina, Natalya Hennadievna
    The non-price factor in the process of assessing the level of petitiveness of products is practically not used, therefore its level, calculated without its consideration, does not objectively reflect the specific situation on the market. Summing up outlined above conclude that the use of the non-price and logistic approach as factors of increasing the competitiveness of products implies that decisions taken in relation to purchasing, transportation and storage of products should also be considered from their influence on the formation of costs and profits of the enterprise. The proposed approach for calculating non-price and logistic factors ensuring the competitiveness of products will provide a more accurate assessment he level of competitiveness of domestic products by accounting for expenses associated with the movement of goods. Work in this direction is promising, especially for products sold on the foreign market.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження теоретичних та практичних аспектів ефективності управління готельним бізнесом під час застосування сучасних ефективних моделей управління
    (Миколаївський національний університет ім. В. О. Сухомлинського, 2017) Мелень, Олена Валентинівна
    Готельний менеджмент є важливим видом професійної економічної діяльності, спрямованої на досягнення мети шляхом раціональної організації фізичних, людських та інформаційних ресурсів за принципами, функціями та методами управління. Ефективність роботи готельної галузі досягається завдяки вирішенню різних завдань, таких як: створення раціональної організації структури управління; ефективне використання кадрового потенціалу; розвиток фізико-технічної бази підприємства; ефективна організація сервісних технологій; широке використання сучасних маркетингових досліджень. Інформаційні технології необхідні для управління готельним бізнесом, оскільки сучасна система управління готельним підприємством через інформаційні системи безпосередньо пов'язана з її ефективністю. Використання сучасних інформаційних технологій значно допомагає готелям створювати ефективне управління.
  • Ескіз
    Документ
    Адаптивная система управления предприятием в кризисных условиях
    (НТУ "ХПИ", 2017) Хаустова, Ирина Евгеньевна
    Сущность понятия адаптивного управления определена как управленческая деятельность, организованная в взаимосвязанный комплекс действий субъектов функционирования, направленный на поддержание уровня конкурентоспособности посредством реализации механизма управления инновационными процессами на основе наблюдения за состоянием системы управления. Рассмотрены функции системы адаптивного управления. Проанализированы основные показателям качества для системы управления предприятием.
  • Ескіз
    Документ
    Процеси оновлення основних виробничіх засобів та їх відображення у бухгалтерському обліку підприємства
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ляшенко, К. І.; Смоловик, Раїса Федорівна
    Розглянуті задачі основних засобів підприємства у процесі підвищення рівня конкурентоспроможності продукції, підвищення ефективності роботи підприємства, національної економіки в цілому, проаналізовані економічні та соціальні значення основних засобів виробництва на макро і макрорівні, а також причини, що характеризують це значення. Запропоновані деякі шляхи підвищення ефективності основних засобів виробництва. Особливо робиться акцент на їх активну частину (обладнання) з урахуванням особливості їх експлуатації в різних функціональних виробничих підрозділах підприємства.