Кафедра "Українознавство, культурологія та історія науки"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4372
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ukin
Кафедра "Українознавство, культурологія та історія науки" створена в 2018 році на основі об’єднання кафедр: "Етика, естетика та історія культури" (від 1977), "Історія науки і техніки" (від 2004) і "Політична історія" (1920-ті рр.).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Основою концепції виховної роботи є гуманізація й гуманітаризація всього навчального процесу.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор історичних наук, 8 кандидатів історичних наук, 3 – філософських, 2 – технічних, 1 філологічних; 1 співробітник має звання професора, 13 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки та плани семінарських занять з навчальної дисципліни "Етика ділових відносин"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гайдамачук, Ольга ВолодимирівнаСеред компетенцій, важливих для кваліфікованих фахівців, важливу роль відіграють так звані soft skills – уміння ефективно взаємодіяти з іншими людьми у виконанні робочих завдань, особливо коли йдеться про роботу в колективі. До таких умінь відносять не тільки вміння слухати, домовлятися, переконливо говорити і писати, а й вести перемовини та виступати публічно. Курс з «Етики ділових відносин», окрім названого, знайомить студентів з діловим етикетом і націлений допомогти майбутнім фахівцям формувати навички етичної поведінки в професійній діяльності як у вітчизняному, так і в міжнародному бізнес-середовищі. Основна мета курсу – сформувати у студентів необхідні для їхньої майбутньої професійної діяльності теоретичну базу знань про сутність, структуру, норми і правила етикету, а також практичні навички бізнес-етикету. Досягнення поставленої мети планується через вирішення наступних задач: 1)допомогти студентам набути етичні компетентності в діловій сфері, 2)створити умови для практики здобутих знань в типових ситуаціях ділових відносин, 3) заохочувати їх доповідати, дискутувати, впевнено презентувати себе, свою роботу, вміння і навички.Документ Методичні вказівки з навчальної дисципліни "Історія культури Слобідської України" для аспірантів (спеціальність 032 — історія та археологія). Плани семінарів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Красіков, Михайло МихайловичВажливість будь-яких регіоналістичних студій в Україні, а тим більше культурологічних досліджень регіону, який опинився з перших днів повномасштабного вторгнення рашистів не тільки в епіцентрі бойових дій, а й інформаційної війни, сьогодні важко перебільшити, адже навіть в українському суспільстві досить поширені фейкові уявлення про тотальну “зросійщеність”, “недоукраїнськість” мешканців Сходу України. Ґрунтовне ознайомлення аспірантів-істориків із краєзнавчою проблематикою Слобожанщини, регіону, якому належить стратегічно важлива роль у захисті національних інтересів України на сучасному етапі, важливе не тільки в суто науковому, освітньому сенсі, а й для формування в молодих людях адекватної національної ідентичності. Предмет навчальної дисципліни «Історія культури Слобідської України» є багатоскладовим та охоплює основні етапи виникнення та розвитку цьогоісторико-етнографічного регіону, особливості народного побуту слобожан та художнього життякраю.Документ Плани семінарських занять з курсу "Етномовні процеси в Україні другої половини ХХ – на початку ХХІ ст."(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Скляр, Володимир Миколайович; Фрадкіна, Наталя ВолодимирівнаПредметом вивчення дисципліни «Етномовні процеси в Україні другої половини ХХ – на початку ХХІ ст.» є сукупність основних тенденцій у динаміці етнічної та мовної структури населення України від часів Середньовіччя до початку ХХІ ст., особливостей його територіального розміщення, процесів мовної асиміляції та причин, що зумовили ці зміни. Мета курсу полягає в розкритті сутності етномовних процесів в Україні в діахронному вимірі та встановленні етномовної структури населення, з урахуванням її територіальних особливостей, опираючись на науковий доробок попередників та залучення широкого кола джерел, насамперед статистичні матеріали переписів населення.Документ Програма та методичні вказівки з навчальної дисципліни "Історія української науки і техніки"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Тверитникова, Олена Євгенівна; Гутник, Марина Валеріївна; Скляр, Володимир Миколайович; Ткаченко, Світлана СергіївнаМета вивчення навчальної дисципліни «Історія української науки і техніки» полягає у формуванні у аспірантів поглиблених знань з історії формування науки, як унікальної галузі інтелектуальної галузі діяльності та її ролі у поступі людської цивілізації, ознайомлення з історією прирощення знань у природничих, гуманітарних, соціальних, технічних науках відповідно до конкретних історичних етапів розвитку науки і культури в цілому з метою опанування інтелектуального багатства української наукової культури; поглиблення знань, пов’язаних з розвитком української науки і техніки від найбільш простих знарядь до сучасних технологій, вивчення основних етапів, процесів і подій історії української науки і техніки з давніх часів до сьогодення у контексті основних тенденцій інноваційного розвитку світу.Документ Методичні вказівки з навчальної дисципліни "Релігієзнавство"(2023) Демочко, Ганна ЛеонідівнаВ умовах побудови демократичного суспільства формування широкої світоглядної орієнтації набуває неабиякого значення. Освітній курс тісно пов’язана з історією, культурологією і філософією, адже вивчення релігій не може відбуватися без засвоєння історико-соціального контексту, культурологічного підґрунтя, базового філософського вчення. Дисципліна «Релігієзнавство» надає студентам актуальні знання з історії релігійних вчень, висвітлює основні догмати релігійних вірувань та допомагає засвоїти ключові знання з курсу. Завдяки цьому студенти знайомляться із сучасними світовими та національними релігіями, отримують відомості про ранні релігійні уявлення та міфологію, можуть вирішувати не тільки фахові питання, а й обізнані у політичних, етичних, світоглядних процесах. Широкий погляд на релігію відкриває її потужний потенціал і надзвичайно сильний вплив на людей в усьому світі, адже релігійні догмати сьогодні є не тільки способом умиротворення, відшукування шляхів до миру та порозуміння, а й джерелом міжконфесійних конфліктів.Документ Методичні вказівки з навчальної дисципліни "Історія та культура України"(2023) Гайдамачук, Ольга Володимирівна; Дворкін, Ігор Володимирович; Красіков, Михайло Михайлович; Міщенко, Марина Миколаївна; Мотенко, Ярослав Володимирович; Робак, Ігор Юрійович; Фрадкіна, Наталя Володимирівна; Шишкіна, Євгенія КостянтинівнаНавчальна дисципліна «Історія та культура України» базується на поєднанні двох наук – історії та культурології, що передбачає міждисциплінарний підхід в її вивченні. Матеріали курсу укладено за притаманним історії України хронологічним поділом, який водночас враховує періодизацію загальноєвропейської історії та культури.Документ Методичні вказівки до підготовки до заліку з дисципліни "Історія науки й техніки"(2023) Гутник, Марина Валеріївна; Тверитникова, Олена Євгенівна; Ткаченко, Світлана СергіївнаКурс «Історія науки й техніки» ілюструє, як розвиток технологій пов’язаний із суспільним контекстом, культурними цінностями та історичними обставинами. Це допомагає створювати випускників, які не тільки володіють технічними знаннями, але й усвідомлюють наслідки прийняття керівних рішень для людства в цілому. Вивчення історії науки й техніки є необхідним елементом формування глибокого та всебічного підходу до навчання, що сприяє створенню майбутніх лідерів, здатних робити інформовані та морально обґрунтовані рішення у сучасному глобалізованому світі.Документ Методичні вказівки з навчальної дисципліни "Сучасні напрями історичних досліджень"(2022) Дворкін, Ігор Володимирович; Харченко, Артем ВікторовичКурс «Сучасні напрями історичних досліджень» розроблений для аспірантів, що навчаються за спеціальністю 032 «Історія та археологія» та охоплює широку проблематику сучасних підходів до вивчення історії. У запропонованій методичній розробці вміщено плани семінарських занять та методичні рекомендації щодо підготовки до них; індивідуальні завдання для самостійної роботи з дисципліни; тестові завдання для самоперевірки та рекомендована для опанування курсу література.Документ Методичні вказівки до семінарських занять з дисципліни "Українське національне відродження 1920-х рр."(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гайдамачук, Ольга Володимирівна; Кабачек, Володимир Вікторович; Міщенко, Марина МиколаївнаНавчальна дисципліна «Українське національне відродження 1920-х рр.» входить до складу освітньо-наукової програми «Історія науки та українознавства» як частина професійної підготовки аспірантів за спеціальністю 032 «Історія та археологія». Дисципліна є вибірковою.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Українське національне відродження 1920-х рр."(2022) Гайдамачук, Ольга Володимирівна; Кабачек, Володимир Вікторович; Міщенко, Марина МиколаївнаПри викладанні курсу «Українське національне відродження 1920-х рр.», окрім аудиторної роботи, важливе значення для навчального процесу має самостійна робота аспіранта. Самостійна робота – це самостійне навчання здобувача освіти, що передбачене навчальною дисципліною і виконується без прямої участі викладача, але результати якої ним контролюються. Тому для вдалого опрацювання самостійних завдань важлива оптимізація організації свого часу. До самостійної роботи в межах навчальної