Кафедра "Українознавство, культурологія та історія науки"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4372
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ukin
Кафедра "Українознавство, культурологія та історія науки" створена в 2018 році на основі об’єднання кафедр: "Етика, естетика та історія культури" (від 1977), "Історія науки і техніки" (від 2004) і "Політична історія" (1920-ті рр.).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Основою концепції виховної роботи є гуманізація й гуманітаризація всього навчального процесу.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор історичних наук, 8 кандидатів історичних наук, 3 – філософських, 2 – технічних, 1 філологічних; 1 співробітник має звання професора, 13 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Деякі питання політики Росії в Україні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Журило, Дмитро Юрійович; Біда, Юрій ІгоровичДокумент Національне питання на теренах російської імперії в теперішній час та до революції(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Дзюба, Анастасія Сергіївна; Смирнова, Єлизавета СергіївнаДокумент Розвиток української мови в історії України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кабачек, Володимир Вікторович; Балабан, Олександр ІвановичДокумент Методичні вказівки з навчальної дисципліни "Історія та культура України"(2023) Гайдамачук, Ольга Володимирівна; Дворкін, Ігор Володимирович; Красіков, Михайло Михайлович; Міщенко, Марина Миколаївна; Мотенко, Ярослав Володимирович; Робак, Ігор Юрійович; Фрадкіна, Наталя Володимирівна; Шишкіна, Євгенія КостянтинівнаНавчальна дисципліна «Історія та культура України» базується на поєднанні двох наук – історії та культурології, що передбачає міждисциплінарний підхід в її вивченні. Матеріали курсу укладено за притаманним історії України хронологічним поділом, який водночас враховує періодизацію загальноєвропейської історії та культури.Документ До 190 річчя з дня народження Олександра Поля(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Куліш, О. В.Документ Голокост на території України в період Другої світової війни(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Федоров, О. О.Документ Історичні дисципліни як складова вищої освіти в україні на початку ХХІ ст.(Глухівський національний педагогічний університет ім. Олександра Довженка, 2018) Мотенко, Ярослав Володимирович; Шишкіна, Євгенія КостянтинівнаУ статті запропоновано аналіз основних тенденцій розвитку історичної освіти як важливої складової навчально-виховного процесу у вищій школі України на початку ХХІ ст. Окреслено проблемні питання модернізації викладання історичних дисциплін на сучасному етапі. Окремо розглянуто особливості викладання «Історії України» у технічних вищих навчальних закладах.Документ Історична освіта у вищій школі як консолідуючий чинник українського суспільства(Міленіум, 2018) Мотенко, Ярослав Володимирович; Шишкіна, Євгенія КостянтинівнаУ статті запропоновано аналіз основних тенденцій розвитку історичної освіти як важливої складової навчально-виховного процесу у вищій школі України на початку XXI століття. Акцентовано увагу на тому, що трансформація України протягом 2013 – 2018 рр. зумовила необхідність реформування вітчизняної системи освіти. Визначено дискусійні питання модернізації викладання історичних дисциплін на сучасному етапі. Окремо розглянуто особливості викладання «Історії України» в технічних вузах. Автори розглядають модернізацію навчального процесу в закладах вищої освіти України як складний, багатогранний процес, що містить певні ризики для гуманітарної складової підготовки бакалаврів і магістрів. Найважливішими етапами цього процесу є події 2009, 2014 і 2015 років, які продемонстрували розходження поглядів значної частини гуманітарної академічної спільноти і державної бюрократії на реформування вищої школи в Україні. Автори статті доходять висновку, що прагнення вищого менеджменту МОН України до максимального скорочення обсягу суспільствознавчих дисциплін у навчальному навантаженні установ вищої освіти (особливо технічних) загрожує серйозними соціально-політичними наслідками. Робиться висновок про те, що ігнорування важливості дисципліни «Історія України» для формування світогляду студентів і курсантів військових навчальних закладів в умовах «гібридної війни» є передумовою до поразки України в інформаційній війні. Автори вказують на те, що в середовищі управлінської еліти України домінує технократичне трактування поняття «інформаційна безпека». Як наслідок, історичні дисципліни перетворюються в аутсайдерів навчального процесу, що ускладнює їхнє завдання консолідації українського суспільства в умовах масштабної військово-політичної кризи.Документ Методичні аспекти викладання історії України у ВНЗ англійською мовою(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Шишкіна, Євгенія КостянтинівнаДокумент Плани семінарів та методичні рекомендації з дисципліни "Історія та культура України"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Петутіна, Олена Олександрівна; Вандишева-Ребро, Надія Валентинівна; Гайдамачук, Ольга Володимирівна; Савченко, Л. П.; Дворкін, Ігор Володимирович; Кабачек, Володимир Вікторович; Красіков, Михайло Михайлович; Маліков, Василь Володимирович; Міщенко, Марина Миколаївна; Мотенко, Ярослав Володимирович; Ніколаєнко, Віталій Іванович; Озерський, Юрій Іванович; Телуха, Світлана Степанівна; Фрадкіна, Наталя Володимирівна; Шишкіна, Євгенія КостянтинівнаНавчальна дисципліна "Історія та культура України" є важливим, і за часом вивчення, першим предметом у блоці соціально-гуманітарних дисциплін для усіх спеціальностей, за якими ведеться підготовка бакалаврів у НТУ "ХПІ". Вона покликана забезпечити отримання студентами фундаментальних знань з історії та культури України як основи формування світогляду відповідального громадянина, патріота своєї держави, носія високих інтелектуальних, моральних та естетичних якостей. Основною літературою для підготовки студентів є курс лекцій "Історія України" та навчальний посібник "Історія української культури". Вони створені колективом кафедри українознавства, культурології та історії науки і є адаптованими до навчальної програми дисципліни "Історія та культура України".
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »