Кафедра "Технологія переробки нафти, газу і твердого палива"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7696

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/fuel

Сучасна назва – кафедра "Технологія переробки нафти, газу і твердого палива", попередня – "Технологія палива та вуглецевих матеріалів".

У перші роки існування ХПІ їх попередниці входили до складу хімічного відділення. Усі розділи хімії спочатку були представлені однією кафедрою хімії, з часом створювалися кафедри технологічного профілю, зокрема з хімічної технології мінеральних речовин та барвників. Серед випускових технологічних кафедр хімічного спрямування ХПІ була і кафедра технології органічних та фарбувальних речовин. У 1885 році професор Валерій Олександрович Гемеліан першим почав читати лекції з дисципліни "Хімія та технологія барвників і їх використання".

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

Підготовка здійснюється за такими основними напрямами: – Переробка нафти з отриманням широкого спектру товарних нафтопродуктів; – Проектування устаткування процесів переробки нафти, вугілля та газового конденсату; – Методи оцінки якості нафти, нафтопродуктів (бензину, дизельного пального), вугілля та газу; – Виробництво альтернативного палива; – Переробка нафтошламів; – Виробництво усіх видів мастил та моторних олив, присадок; – Виробництво синтез-газу; – Коксування, газифікація вугілля; – Виробництво графітових матеріалів; – Очищення та знезараження стічних вод.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 4 кандидата технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Технология получения базового компонента пластичных смазок
    (ГП "УХИН", 2018) Григоров, Андрей Борисович
    Рассмотрена возможность получения базового компонента для пластичных смазок из отработанных моторных масел различной природы. Установлено, что наилучшим сырьем для производства компонента с высокими вязкостно-температурными свойствами (индекс вязкости, на уровне 126 ед.), является отработанное синтетическое моторное масло класса вязкости SAE 5W-40. Наряду с целевым компонентом образуются топливные фракции в количестве 9,0-34,0 % (по объему), что в свою очередь снижает себестоимость получаемого целевого продукта. Получаемые топливные фракции могут применяться при производстве печных и котельных топлив или как добавки к товарным мазутам для снижения их вязкости и температуры застывания. Предложенная технология получения базового компонента посредством легкого термического крекинга позволяет значительно расширить сырьевую базу для получения продукта – аналога индустриальных масел, за счет использования дешевого сырья, которое является промышленным отходом.