Кафедра "Технологія переробки нафти, газу і твердого палива"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7696

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/fuel

Сучасна назва – кафедра "Технологія переробки нафти, газу і твердого палива", попередня – "Технологія палива та вуглецевих матеріалів".

У перші роки існування ХПІ їх попередниці входили до складу хімічного відділення. Усі розділи хімії спочатку були представлені однією кафедрою хімії, з часом створювалися кафедри технологічного профілю, зокрема з хімічної технології мінеральних речовин та барвників. Серед випускових технологічних кафедр хімічного спрямування ХПІ була і кафедра технології органічних та фарбувальних речовин. У 1885 році професор Валерій Олександрович Гемеліан першим почав читати лекції з дисципліни "Хімія та технологія барвників і їх використання".

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

Підготовка здійснюється за такими основними напрямами: – Переробка нафти з отриманням широкого спектру товарних нафтопродуктів; – Проектування устаткування процесів переробки нафти, вугілля та газового конденсату; – Методи оцінки якості нафти, нафтопродуктів (бензину, дизельного пального), вугілля та газу; – Виробництво альтернативного палива; – Переробка нафтошламів; – Виробництво усіх видів мастил та моторних олив, присадок; – Виробництво синтез-газу; – Коксування, газифікація вугілля; – Виробництво графітових матеріалів; – Очищення та знезараження стічних вод.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 4 кандидата технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Використання опалого листя у виробництві паливних брикетів
    (ДП "Український державний науково-дослідний вуглехімічний інститут (УХІН)", 2021) Григоров, Андрій Борисович; Токарев, М. О.; Поліщук, М. Ю.; Жарова, О. В.
    У статті розглянуто можливість отримання паливних брикетів – альтернативного біопалива на основі опалого листя (використовувалися такі породи дерев як дуб і кльон) та крохмалю. Останній застосовувався як зв’язуючий матеріал. Використання 10-30 % за масою крохмалю дозволило виготовляти брикети на гвинтовому пресі під тиском до 15 МПа. Процес отримання паливних брикетів з опалого листя та крохмалю включав у себе наступні послідовні стадії: збір сировини, її підготування та усереднення, перемішування, пресування та сушка. Отримувані брикети досліджували з точки зору придатності до застосування. На стадії дослідження спершу оцінювався зовнішній вигляд отриманих брикетів, а далі визначалася їх щільність (ρ, кг/м3), міцність (Р, МПа), робоча теплота згоряння (Q, МДж/кг) та визначалися оптимальні умови зберігання. Оцінювання зовнішнього вигляду показало, що правильну геометричну форму мали ті брикети, в яких масовий вміст крохмалю знаходився в інтервалі 20-25 % від маси листя. Встановлено, що максимальне значення щільності брикету (580 кг/м3) та міцності на стискання (4,8 МПа) спостерігається у тих паливних брикетах, в яких містилося 25 % крохмалю (за масою). Тобто цю концентрацію можна вважати оптимальною для даної технології виробництва паливних брикетів. При цьому, зі збільшенням вмісту крохмалю у паливному брикеті відбувалося і збільшення його робочої теплоти згоряння, яка при вмісті крохмалю на рівні 25 % за масою складала 17,8 МДж/кг. Встановлено, що вплив температури (зберігання при 80 °С продовж 6-ти год.) або перепадів температури (від -10 до 25-30 °С) практично не впливають на зовнішній вигляд і властивості паливних брикетів, отриманих з опалого листя. А перебування брикету у вологому середовищі, навпаки, призводить до його набухання, та, внаслідок цього, до погіршення споживацьких властивостей.
  • Ескіз
    Документ
    Modern Trends in The Use of Additives in Fuel and Oil Materials (Overview)
    (2022) Trotsenko, Oleksandr; Grigorov, Andrey; Nazarov, Valerii; Nahliuk, Mikhail
    Domestic and foreign literature data were reviewed on the conditions and features of additives use, their required content in fuel and oil materials, and the study of their characteristics in order to systematize data on additives used to improve the operational properties of fuel and oil materials. The use of additives in the composition of fuel and oil materials can significantly increase the level of their operational properties, without serious production costs associated with deep cleaning and preliminary preparation of raw products, compounding of raw products, technical re-equipment of production, etc. A list of additives was offered to fuel and oil materials used in the world practice of their production and application, added with dyes. These additives should be included in the main package of production branded premium fuel and oil materials, create their classification, simplify the procedure for identifying different batches, simplify the procedure for transportation, storage and distribution of fuel and oil materials. At the same time, among all the variety of dyes that are currently used for coloring to fuel and oil materials, the most appropriate is to use those that carry out multifunctional properties. These properties, depending on the type of materials, along with the color, can be density, detonation resistance, anti-corrosion. This approach, on one hand, will allow to balance the amount and properties of additives included in the overall package, on the other hand - will reduce production cost of the fuel and oil materials.
  • Ескіз
    Документ
    Експлуатаційні характеристики мазуту марки М40
    (Товариство з обмеженою відповідальністю "Планета-Прінт", 2021) Головчук, Лілія Станіславівна; Богоявленська, Олена Володимирівна
    Досліджено фізико-хімічні властивості проби мазуту марки М40 та за стандартними методами визначення технічних характеристик: густина, в’язкість умовна, зольність, масова доля механічних домішок, води, сірки, температура спалаху у відкритому тиглі, температура застигання, зольність. Проведено порівняння отриманих значень показників з стандартними. Запропоновано методику зменшення вмісту води.