Кафедра "Технологія переробки нафти, газу і твердого палива"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7696

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/fuel

Сучасна назва – кафедра "Технологія переробки нафти, газу і твердого палива", попередня – "Технологія палива та вуглецевих матеріалів".

У перші роки існування ХПІ їх попередниці входили до складу хімічного відділення. Усі розділи хімії спочатку були представлені однією кафедрою хімії, з часом створювалися кафедри технологічного профілю, зокрема з хімічної технології мінеральних речовин та барвників. Серед випускових технологічних кафедр хімічного спрямування ХПІ була і кафедра технології органічних та фарбувальних речовин. У 1885 році професор Валерій Олександрович Гемеліан першим почав читати лекції з дисципліни "Хімія та технологія барвників і їх використання".

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

Підготовка здійснюється за такими основними напрямами: – Переробка нафти з отриманням широкого спектру товарних нафтопродуктів; – Проектування устаткування процесів переробки нафти, вугілля та газового конденсату; – Методи оцінки якості нафти, нафтопродуктів (бензину, дизельного пального), вугілля та газу; – Виробництво альтернативного палива; – Переробка нафтошламів; – Виробництво усіх видів мастил та моторних олив, присадок; – Виробництво синтез-газу; – Коксування, газифікація вугілля; – Виробництво графітових матеріалів; – Очищення та знезараження стічних вод.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 4 кандидата технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Technology for Producing Components of Technological and Boiler Fuels from Polymer Raw Materials
    (2021) Shevchenko, Kyrylo; Grigorov, A. B.; Ponomarenko, Vitaliy; Nahliuk, Mikhail; Bondarenko, Oleksandr; Stetsiuk, Yevhen; Matukhno, Vasyl
    The article presents a schematic diagram of obtaining the components of technological and boiler fuels from polymer raw materials represented by materials from low and high pressure polyethylene, polypropylene and polystyrene. This scheme is based on the process of non-catalytic thermal destruction of raw materials in a batch reactor and consists of a section for preparation of raw materials, a section for thermal destruction as well as the fractionation of the resulting products. The given scheme on an industrial scale, depending on the properties of the raw material, makes it possible to obtain 10-20% (mass) of the fraction - 200°C, 30-50% (mass) of the 200-360°C fraction and 20-30% (mass.) fractions (> 360°C). Among the by-products, 3.0-5.0% (mass) light hydrocarbon gases (0.5-1.0 mass %) and the coke residue are formed. According to their properties, the obtained liquid products can be used as components for the production of process and a boiler fuel or as additives to improve the low-temperature properties of commercial fuels.
  • Ескіз
    Документ
    Improvement of Operational Properties of Technological Fuel – A Review
    (2021) Shevchenko, Kyrylo; Grigorov, A. B.; Neshko, Svetlana; Desna, Natalia; Bondarenko, Oleksandr; Stetsiuk, Yevhen
    An overview of the ways of improving the operational properties of furnace and boiler fuels has been presented; their positive and negative features have been analyzed. It has been established that the most effective way to improve the operational properties of furnace and boiler fuels is their compounding with additives as well as various components since it is easy to implement under conditions of direct application of process fuel. It has been suggested that a very successful alternative to the additives and components used in industry can be fractions (components) obtained by thermal destruction in the temperature range of 300-380°C of secondary polymer raw materials, represented by polyethylene, polypropylene, and polystyrene.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення корозійного впливу на метал палива, отриманого з вторинної полімерної сировини
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Шевченко, Кирило Володимирович; Григоров, Андрій Борисович; Сінкевич, Ірина Валеріївна
    В статті запропоновано визначати корозійний вплив на метали палива у динамі-чних умовах тобто, при омиванні підготовленої мідної пластинки певного розміру, зна-чним об’ємом досліджуваного палива при певних швидкостях і температурі досліджен-ня. Такий підхід дозволить значно скоротити тривалість проведення дослідження (до 100 хв.) та є більш наближеним до реальних умов застосування палива, у порівнянні, зі стандартизованим методом, який сьогодні широко застосовується. Використовуючи запропоновану лабораторну установку, дослідженню підверга-лося паливо (200–360 °С), яке було отримане при термічній деструкції вторинної полі-мерної сировини, зокрема поліпропіленової. Отримані результати показали, що дослі-джуване паливо, незважаючи на температуру, кількість циркулюючого палива та вміст у ньому води не оказує корозійного впливу на мідну пластинку, що можна пояснити відсутністю корозійно-активних речовин у складі палива: водорозчинних мінеральних кислот та лугів, активних сірчаних сполук та органічних кислот. Але слід враховувати, що у поліолефіновій сировині, у вигляді забруднення, можуть бути присутні вироби з інших матеріалів, наприклад, гуми та полівінілхлориду. Це може статися при порушен-ні технології сортування або при попередній підготовки сировини і, у свою чергу, сприятиме збільшенню у паливі сірковмісних та хлорвмісних сполук, які характеризу-ються високою корозійною активністю і підлягають обов’язковому видаленню зі скла-ду палива. Зауважмо, що паливо, отримане з вторинної полімерної сировини, за умов відсу-тності сірковмісних та хлорвмісних сполук, є досить перспективним для створення на його базі сучасних синтетичних палив, аналогів класичних нафтопродуктів.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи отримання компонентів автомобільних бензинів з полімерної сировини
    (Крок, 2022) Чернявський, Андрій Володимирович; Григоров, Андрій Борисович
    Розглянуто можливість використання вторинної полімерної сировини в технології автомобільних бензинів. Такий підхід дозволяє покращити екологічну ситуацію в Україні та задовольнити зростаючий попит на автомобільний бензин вітчизняного виробництва.