Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Гуманітарна складова освіти випускника вищої школи в сучасному "суспільстві інтелекту"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Бабаєв, Володимир Миколайович; Корженко, Володимир
    В статті розглядаються специфічні особливості гуманітарної складової освіти випускника вищої школи та напрями її удосконалення в контексті розвитку “університету майбутнього”, а також запропоновано для обговорення й осмислення фахівцями сучасного суспільства як “суспільства інтелекту”, що здатне до динамічного вирішення соціально-економічних, політичних, воєнних та інших “викликів” сучасного мультикультурного світу.
  • Ескіз
    Документ
    Особистість харизматичного лідера та меритократичні цінності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Бабаєв, Володимир Миколайович
    Розглянуто зміст поняття «харизми» в контексті історичного розвитку суспільної думки та соціально-адміністративних практик, визначено й проаналізовано сутнісні характеристики особистості харизматичного лідера в сучасному розумінні. Запропоновано для дискусії питання, що стосується реалізації моральних принципів як меритократичних цінностей в активній, творчій діяльності харизматичного лідера.
  • Ескіз
    Документ
    Онлайн опитування студентів у системі забезпечення якості вищої освіти
    (2018) Мороз, Володимир Михайлович; Садковий, Володимир Петрович; Бабаєв, Володимир Миколайович; Мороз, Світлана Анатоліївна
    За результатами аналізу світового досвіду щодо участі студентів в оцінюванні забезпечення закладами вищої освіти якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в цілому обґрунтовано можливість включення студентів до експертних груп з моніторингу якості вищої освіти. Розглянуто історію імплементації інструментарію анкетування студентів до механізмів моніторингу якості вищої освіти та проведено порівняльний аналіз вітчизняного досвіду залучення студентів до оцінювання її якості з відповідним закордонним досвідом. Визначено особливості організації та проведення опитування студентів у межах міжнародного консорціуму "Student experience in the research university" та розглянуто перспективи використання інструментарію онлайн опитування в системі контролю якості вищої освіти, а також рівня професійної діяльності університетів. Наведено вимоги до програмного продукту, використання якого експертом з оцінювання якості вищої освіти може забезпечити ефективність онлайн опитування студентів та гарантоване досягнення мети відповідного моніторингу. Виявлено переваги і недоліки онлайн опитування студентів як інструменту моніторингу якості вищої освіти. Доведено переваги використання організатором опитування хмарних сервісів для розбудови анкети опитування студентів та аналізу отриманих відповідей. Сформульовано висновки щодо можливості використання онлайн опитування студентів у системі забезпечення якості вищої освіти як на університетському, так і на державному рівнях, а також обґрунтовано практичні рекомендації за напрямом використання інструментарію анкетування студентів у межах механізмів контролю його якості. Визначено напрями подальших наукових пошуків щодо розвитку проблематики використання хмарних технологій для оцінювання рівня забезпечення закладами вищої освіти якості освітньої діяльності та якості вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Еліта, лідерство та меритократія: запрошення до дискурсу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Бабаєв, Володимир Миколайович; Корженко, Володимир
    Розглядаються відносини та зв'язки між природою еліти й лідерів, що є характерними для певного суспільства в конкретному часовому вимірі, та можливістю й дійсністю соціальних практик щодо якісних змін на основі науково обґрунтованих стратегій. Запропоновано для обговорення фахівцями зміст терміну "меритократія" та принципу меритократії як одного із суттєвих в межах адміністративного простору сучасного цивілізованого суспільства, який можна вважати важливою європейською цінністю.
  • Ескіз
    Документ
    Освіта і виховання лідерів у вищій школі - субоснова перспективного розвитку суспільства
    (НТУ "ХПІ", 2017) Бабаєв, Володимир Миколайович
    Особистості наділені неабиякими дієвими якостями активно впливають на характер, темпи, вектори суспільних процесів і явищ. Вони, як правило, нерідко створюють вельми позитивні умови для розвитку суспільства, проте інколи, навпаки, їх дії пробуджують до життя такі непередбачувані наслідки, що суспільство в своєму істотному розвитку відкидається на околицю цивілізації з конче малою перспективою повернення на шлях світового соціального прогресу. Своєрідність впливу лідера в тому, що він окрім успадкованих генетичних задатків талановито орієнтується в навколишньому соціальному середовищі, максимально структурує і систематизує суспільні відносини і не менш талановито їх використовує для поглиблення своїх унікальних здібностей. Це дає йому змогу сутнісно в іманентності своїй бути над людьми і водночас, на рівні, бути "своїм" для людей. В таких соціально-культурних обставинах, як ніколи дотепер, виникає об’єктивна потреба в надійному випробуваному лідерстві, орієнтуючись на його різнобічні рівні та виміри. Ця обставина покладає особливу відповідальність на освіту, система якої зобов'язана вибудовувати і зберігати духовно-культурні вартості людини і цим самим піклуватися про лідерів нової генерації.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічне управління вищим навчальним закладом на базі інтегрованих комп’ютерних технологій
    (НТУ "ХПІ", 2016) Бабаєв, Володимир Миколайович; Чумаченко, Ігор
    Розглянуто можливості удосконалення стратегічного управління ВНЗ за рахунок використання відповідної інформаційної технології. З’ясовано місце та роль ІКТ у розробці та реалізації стратегії вищого навчального закладу. Запропонований підхід до розробки інтегрованої комп’ютерної технології з метою удосконалення стратегічного управління, який передумовою розробки має структуровану стратегію університету та формалізовані бізнес-процеси.
  • Ескіз
    Документ
    Інтелегентність як умова розвитку педагогічної і духовної культури викладача вищої школи
    (НТУ "ХПІ", 2016) Бабаєв, Володимир Миколайович; Пазиніч, Станіслав Миколайович
    В статті, з огляду на сучасний стан вищої освіти, її змісту та характеру, проаналізовано місце духовної культури в освітній системі. Аргументовано розкриті цілі, сенс та напрямки феномену інтелігентності в професійній діяльності сучасного педагога.
  • Ескіз
    Документ
    Соціальне пізнання і логіка управління
    (Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, 2015) Бабаєв, Володимир Миколайович; Пономарьов, Олександр Семенович; Пазиніч, Станіслав Миколайович
    Аналізуються сутність і призначення управління соціальними системами у його зв'язку з соціальним пізнанням. Увага приділяється дослідженню залежності логіки і методології управління від результатів соціального пізнання. Розглянуто характер взаємозв'язку логіки і культури управління, в тому числі на прикладі управління міським господарством. В загальному контексті дослідження розкрито сутність та особливості управління проектами та його логіка. Показано необхідність логіки управління в процесі професійної підготовки майбутніх керівників.
  • Ескіз
    Документ
    Соціальне пізнання
    (Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, 2014) Бабаєв, Володимир Миколайович; Пономарьов, Олександр Семенович; Пазиніч, Станіслав Миколайович; Завєтний, Сергій Олександрович
    Аналізуються природа, сутність і зміст поняття соціального пізнання в загальному контексті пізнавальної потреби людини та її відповідної діяльності. Автори виходять з подвійного сенсу соціального пізнання як механізму пізнання суспільством зовнішнього світу і формування суспільної свідомості та механізму пізнання закономірностей функціонування і розвитку самого суспільства. Детально розглянуто специфіку соціального пізнання та його функції, а також проблеми пізнання феноменів держави, влади і політики. Істотну увагу приділено філософській рефлексії майбутнього людської цивілізації й ролі суспільного пізнання у її збереженні.