Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Цифрова гуманістична педагогіка відкритої освіти
    (НТУ "ХПІ", 2016) Биков, Валерій Юхимович; Лещенко, М.
    У статті схарактеризовано теоретико - методологічні засади цифрової гуманістичної педагогіки - науки про закономірності створення позитивної інтегрованої педагогічної реальності за умови конвергенції фізичного та віртуального (створеного за допомогою ІКТ) навчальних просторів (середовищ) у реаліях відкритої освіти. На основі використання сучасних ІКТ навчальна діяльність (формальна, неформальна та інформальна) відбувається на перетині двох світів: реального і віртуального. Методологія й методи педагогічних досліджень класичної педагогіки потребують перегляду й удосконалення в контексті сучасних реалій навчально-виховного процесу, потреб та інтересів усіх його суб’єктів. У статті проаналізовано розвиток цифрової гуманістики у міжнародному освітньому просторі, окреслено зміст нової галузі педагогічного знання як складової цифрових гуманістичних досліджень, визначено методи й актуальні напрями наукового пошуку. Подальшого дослідження потребують проблеми розвитку цифрової гуманістичної педагогіки, осмислення її як важливого методологічного компонента системи відкритої освіти, реалізації її освітнього потенціалу в інформаційному суспільстві.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційний розвиток суспільства і сучасні мережні технології систем відкритої освіти
    (НТУ "ХПІ", 2009) Биков, Валерій Юхимович
    У статті визначено основні соціально-економічні умови функціонування і розвитку системи освіти, а також розкрито характер її динаміки. Спроектовано модель конкурентного середовища на ринку освітніх послуг і праці. З'ясовано сутність сучасних мережних технологій систем відкритої освіти, подані основні їхні показники та критерії.
  • Ескіз
    Документ
    Системи управління проектами та програмами – сучасні інструменти інноваційного соціально-економічного розвитку України
    (НТУ "ХПІ", 2010) Алимов, О. М.; Биков, Валерій Юхимович; Бушуєв, С. Д.; Бушуєва, Н. С.; Тесля, Ю. М.; Кононенко, І. В.; Рибак, С. О.; Ярошенко, Ю. Ф.
    У статті розглядаються основний задум, наукові і практичні результати роботи "Системи прогнозованого активного управління проектами та програмами соціально-економічного розвитку України в сферах освіти, науки і виробництва", що виконана колективом науковців НАН, АПН та МОН України і удостоєна Державної премії України в галузі науки і техніки за 2009 рік. Показано, як ці результати можуть бути використані для подальшого розвитку українського суспільства
  • Ескіз
    Документ
    Моделі системи освіти і освітнього середовища
    (НТУ "ХПІ", 2010) Биков, Валерій Юхимович
    На основі системного і задачного підходів здійснено моделювання сучасних систем освіти і освітнього середовища. Визначені взаємозв’язки відкритих систем освіти з глобальним та Єдиним інформаційним простором системи освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Відкриті Web-орієнтовані системи мониторингу впровадження результатів науково-педагогічних досліджень
    (НТУ "ХПІ", 2014) Биков, Валерій Юхимович; Спірін, О. М.; Лупаренко, Л. А.
    Розглянуто поняття моніторингу впровадження результатів науково-дослідних робіт; для галузі психолого-педагогічних досліджень наведено показники цього моніторингу за умови використання відкритих web-орієнтованих засобів ІКТ. Проаналізовано основні підходи щодо оцінювання впливовості публікацій дослідників, наукових колективів і видань, зокрема особливості застосування таких наукометричних показників, як індекс цитування та імпакт-фактор. Обґрунтовано класифікацію інформаційно-комунікаційних технологій моніторингу впровадження результатів досліджень з поділом їх на технології і засоби моніторингу оприлюднення, розповсюдження та використання результатів робіт. Описано особливості використання окремих web-орієнтованих засобів моніторингу впровадження результатів психолого-педагогічних досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Категорії "простір" i "середовище": особливості модельного подання та освітнього застосування
    (НТУ "ХПІ", 2013) Кремень, Василь Григорович; Биков, Валерій Юхимович
    У статті розкрито шляхи освітнього застосування предметного простору об'єктивного (реального) світу. Надано тлумачення термінів відповідних предметно-інформаційних утворень: електронні освітні ресурси, інформаційні (інформаційно-освітні) середовище i проcтiр навчального закладу та педaгогiчної системи, системи освіти та Єдиного освітнього простору системи освіти, Глобальний інформаційно-освітній проcтiр.
  • Ескіз
    Документ
    Хмарна комп'ютерно-технологічна платформа відкритої освіти та відповідний розвиток організаційно-технологічної будови ІТ-підрозділів навчальних закладів
    (НТУ "ХПІ", 2013) Биков, Валерій Юхимович
    У статті актуалізовано питання інформатизації суспільства, принциповим компонентом якої є використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у галузі науки й освіти. Також розглянуто головні аспекти сучасного етапу інформатизації суспільства й освіти. Проаналізовано механізм аутсорсинга, як необхідного складника функціонування і розвитку ІКТ-систем ООС. Розглянуто функції ІКТ-підрозділів, що підтримують і розвивають ІКТ-системи на базі адаптивних ІКМ. Визначено, що застосування ITIL-підходу робить акцент на необхідності неперервних змін та удосконалення якості надання ІКТ-сервісів, як з точки зору організації, так і з точки зору користувача