Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Місце професійно-технічної освіти в системі освіти України
    (Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2017) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення якості професійної (професійно-технічної) освіти в Україні
    (Національна академія державного управління при Президентові України, 2018) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Державне управління професійно-технічною освітою: теоретико-методологічний аспект
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті досліджено теоретико-методологічні аспекти державного управління професійно-технічною освітою в Україні. Наведено концептуалізацію змісту категорій "методологія", "методологія наукових досліджень". За результатами аналізу наукових джерел, визначено зміст та практику реалізації державного управління розвитком професійно-технічної освіти. Розкрито теоретико-методологічне підґрунтя державного управління розвитком системи ПТО через з’ясування змісту таких основних детермінант, як категорії, принципи, норми, цінності, методи, способи, парадигми.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості впровадження дуальної системи навчання в закладах професійно-технічної освіти України: нормативно-правове забезпечення
    (Національний університет цивільного захисту України, 2020) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті розглянуто особливості впровадження дуальної форми здобуття освіти у професійно-технічних навчальних закладах; визначено нормативно-правове забезпечення щодо здійснення підготовки фахівців в закладах професійно-технічної освіти за дуальною формою навчання; на прикладі Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти доведена необхідність розвитку і доповнення законодавчої бази в напрямку прийняття нормативно-правових актів, які б розкривали її декларативні положення. Результати проведеного дослідження в закладах професійно-технічної освіти Волинської, Луганської (підконтрольна територія Україні), Полтавської та Харківської областей засвідчили, що навчання за дуальною формою здобуття освіти є необхідним фактором ефективної професійної підготовки фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Специфіка державного управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному та регіональному рівнях
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті проаналізовано дисертації з розвитку системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному та регіональному рівнях вітчизняних учених, а саме: Л. Коробко "Державне регулювання системи професійно-технічної освіти в Україні" (25.00.02 – механізми державного управління); П. Кухарчука "Державно-громадське управління системою професійно-технічної освіти в Україні (регіональний аспект)" (25.00.02 – механізми державного управління); А. Мазака "Управління освітньою галуззю в умовах становлення громадянського суспільства в Україні: регіональний аспект" (25.00.02 – механізми державного управління); І. Найди "Механізми державного регулювання у сфері працевлаштування молодих спеціалістів" (25.00.02 – механізми державного управління). Автором звернено увагу на наукові роботи зарубіжних дослідників: Nor lisa Sulaiman, Kahirol Mohd Salleh "The development of technical and vocational education and training (tvet) profiling for workforce management in Malaysia: Ensuring the validity and reliability of tvet data", Erni Munastiwi "The Management Model of Vocational Education Quality Assurance Using ‘Holistic Skills Education (Holsked)". Доведено, що в сучасних умовах ринкової економіки необхідним є ефективне управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному і регіональному рівнях, проте централізація управління нею призводить до посилення невідповідності між попитом і пропозицією робочої сили, дефіциту певних професій на ринку праці. Консолідація державного і регіонального рівнів управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти сприятиме вирішенню ключової проблеми – приведення підготовки кваліфікованих робітників у відповідність до потреб ринку праці. Розкрито кореляцію методологічних принципів реалізації державної регіональної політики із принципами регіонального управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти (системності, єдності економічного та соціального ефектів, відповідності світовим пріоритетам розвитку, наступності в часі). За проведеним аналізом наукової літератури щодо порушеної проблематики зроблено висновок про те, що першочерговим завданням державної політики в галузі освіти, й професійної (професійно-технічної) зокрема, має стати децентралізація з ключовою роллю держави у цьому процесі. Доведено, що створення навчально-практичних центрів є важливою платформою для підготовки учнів та додаткових можливостей для самих закладів профосвіти. Наведено дані про навчально-практичні центри в регіонах України, де лідерами за їх кількісним показником виступають Сумська й Чернігівська області (І місце), друге місце посідають Вінницька й Хмельницька області, третє місце – Івано-Франківська та м. Київ. Доведено, що управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти буде ефективним за умови взаємодії органів державної влади з органами громадського самоврядування.
  • Ескіз
    Документ
    Адміністративно-правовий механізм державного регулювання розвитку професійно-технічної освіти в Україні
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерських якостей студентів-психологів за допомогою використання методів активного навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Грень, Лариса Миколаївна; Степа, В. В.
  • Ескіз
    Документ
    Самоосвіта як підвищення компетентності майбутнього психолога
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Грень, Лариса Миколаївна; Луньова, А. О.
  • Ескіз
    Документ
    Роль комунікативної компетентності у формуванні майбутнього спеціаліста ВТНЗ
    (НТУ "ХПІ", 2015) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Роль викладача ВТНЗ у формуванні лідерських якостей майбутніх спеціалістів
    (НТУ "ХПІ", 2015) Грень, Лариса Миколаївна