Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Професійно-особиснісний саморозвиток майбутніх інженерів у процесі навчання: сутність і механізми
    (Інститут психології ім. Г. С. Костюка, 2020) Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Гура, Тетяна Віталіївна; Галущак, Ірина Володимирівна
    В статті розглянуто сутність професійно-особиснісного саморозвитку (ПОС) і необхідність формування готовності студентів до нього в процесі навчання у ЗВО. Визначено головні механізми цілеспрямованого впливу людини на саму себе: самопізнання, самовизначення, самоосвіта, самоконтроль, саморегуляція, самовиховання, самостійна робота. Приведено результати першого етапу педагогічного експерименту по формуванню готовності до ПОС. Показано більш високий рівень студентів експериментальної групи, що є результатом їх цілеспрямованої самостійної роботи і педагічно-психологічного супроводу викладачами кафедри. В статті звернена увага на низьку психологічну готовність майбутніх інженерів та недостатню розробленість інноваційних педагогічних технологій, які сприятимуть формуванню у студентів готовності до ПОС.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічна готовність: сутність, зміст і способи активізації
    (Запорізький національний університет, 2019) Гура, Тетяна Віталіївна; Михайличенко, Валентина Євдокимівна
    У статті проаналізовано сутність, зміст психологічної готовності майбутніх фахівців і необхідність її формування під час навчання у вузі. Особлива увага приділена психологічній готовності як стану та стійкій характеристиці особистості, що проявляється і формується в процесі діяльності і є складником особистості. Автори підкреслюють, що психологічна готовність активізує пізнавальні процеси, ціннісно-мотиваційне ставлення до майбутньої професійної діяльності, процес самоусвідомлення і особистісний потенціал майбутніх фахівців, сприяє узгодженню завдань з досвідом, майстерністю, вольовими та іншими якостями особистості, забезпечує можливість ефективної взаємодії з іншими людьми. В статті розглянуто структуру і фізіологічний механізм функціонування психологічної готовності. В статті запропоновані способи активізації особистісного потенціалу майбутніх фахівців, який розкривається та розвивається в процесі навчання у вузі. Однак, в технічних вузах України в останні роки вивчення дисципліни психологічної спрямованості вкрай обмежене, що негативно впливає на процес навчання і його результати.