Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Використання комп'ютерних застосунків для розвитку креативного мислення у студентів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Петутіна, Олена Олександрівна; Міщенко, Марина Миколаївна
    В статті пропонується огляд комп’ютерних застосунків, які можуть бути корисними для розвитку креативності у студентів під час навчання. Піднімається питання важливості креативності як однієї з найважливіших "гнучких здібностей" поруч з професійними, а також розкривається поняття Р. Флориди "креативний клас" та наголошується на важливості нової освіти для його становлення.
  • Ескіз
    Документ
    Використання кейс-методу у навчанні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Петутіна, Олена Олександрівна; Міщенко, Марина Миколаївна
    Одним із сучасних інтерактивних педагогічних прийомів є кейс-метод, який поєднує в собі ряд можливостей для теоретичного та практичного засвоєння матеріалу. Даний метод є актуальним для вивчення гуманітарних дисциплін. Кейс-метод заснований на колективній роботі студентів, сприяє командній роботі над спільним проектом. В статті подається приклад кейсу, що використовують викладачі НТУ «ХПІ» в межах курсу «Історія та культура України».
  • Ескіз
    Документ
    Діалог культур: нові напрямки та інструменти дослідження
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Петутіна, Олена Олександрівна; Міщенко, Марина Миколаївна
    Стаття присвячена одній з найактуальніших глобальних проблем сучасної цивілізації – діалогу культур. Аналізуються як зразки діалогу культур в сучасному інформаційному суспільстві, так і їх конфліктів. Актуальність теми пов'язана з глобалізаційними процесами у ХХІ ст., новими вимірами співіснування різних культурних світів. Збереження культурних цінностей та транслювання їх в майбутнє отримує нове звучання через багаторівневу систему культурних взаємодій, що демонструють своє існування в мережі Інтернет. Особливий акцент зроблено на актуальності діалогу культур у розвитку духовності студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційне суспільство: соціологія та психологія блогерства
    (НТУ "ХПІ", 2018) Міщенко, Марина Миколаївна
    В роботі розглядається блогерство як пр ояв інформаційного суспільства. Аналізується блог як прояв особистості автора (блогера), його наративних та дискурсивних здібностей та журналістської етики.
  • Ескіз
    Документ
    Актуалізація проблемного поля філософської психології
    (НТУ "ХПІ", 2015) Міщенко, Марина Миколаївна
    Стаття присвячена можливості виявлення нових перспективних напрямків дослідження філософської психології. Особливістю східнослов’янського підходу до душі та проблеми співвідношення душа/тіло є релігійна (православна) основа. Відродження інтересу до релігії сьогодні актуалізує розвиток цього варіанту філософської психології – в новітніх антропологічних та соціальних умовах і в поєднанні з патріотичними структурами мислення українців.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія педагогічної майстерності І. А. Зязюна
    (НТУ "ХПІ", 2015) Міщенко, Марина Миколаївна
    В статті розглядаються педагогічні погляди І.А. Зязюна, для яких властиво поєднання філософії, власне педагогіки, психології, етики та естетики. Наявність філософського бачення у даного автора відкриває різні грані освітнього процесу, стимулює пошук нових методологій, розкриває потенціал та перспективи розвитку освіти в зв’язку з соціокультурними умовами. Що стосується сутності педагогічної майстерності, якій присвячена стаття, то вона предстає як комплекс властивостей особистості викладача, необхідних для високого рівня професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія педагогічної майстерності І. А. Зязюна
    (НТУ "ХПІ", 2015) Міщенко, Марина Миколаївна
    В статті розглядаються педагогічні погляди І. А. Зязюна, для яких властиво поєднання філософії, власне педагогіки, психології, етики та естетики. Наявність філософського бачення у даного автора відкриває різні грані освітнього процесу, стимулює пошук нових методологій, розкриває потенціал та перспективи розвитку освіти в зв’язку з соціокультурними умовами. Що стосується сутності педагогічної майстерності, якій присвячена стаття, то вона предстає як комплекс властивостей особистості викладача, необхідних для високого рівня професійної діяльності.