Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Ділове спілкування та риторика
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Панфілов, Юрій Іванович
    Навчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Ділове спілкування та риторика» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до заліку та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та контрольні завдання з курсу "Практикум із загальної психології". Частина 2
    (КП "Міська друкарня", 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга Віталіївна; Мовчан, Яна Олександрівна; Панфілов, Юрій Іванович
    Програма вивчення загальної навчальної дисципліни "Практикум із загальної психології" складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра напряму 053 "Психологія" спеціальності 053 "Психологія". Метою викладання навчальної дисципліни "Практикум із загальної психології" є формування основ професійного досвіду психолога та одержання знань про основні класичні принципи і методи психологічної роботи, освоєння конкретних умінь, навичок і засобів її організації. Предметом вивчення навчальної дисципліни є принципи дослідження психічних явищ. Завдання курсу "Практикум із загальної психології" полягає в: освоєнні всіх етапів емпіричного дослідження; ознайомленні студентів із системою понять, що дозволяють аналізувати емпіричне дослідження; набутті студентами навичок роботи з конкретними методиками, які мають широко застосовуватися у психологічній практиці; відпрацюванні практичних умінь вивчення психологічних характеристик людини як індивіда, суб’єкта діяльності, особистості, індивідуальності; а також щодо виявлення психологічних особливостей людини при проведенні професійного відбору, у процесі навчання тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та контрольні завдання з курсу "Практикум із загальної психології". Частина 1
    (КП "Міська друкарня", 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга Віталіївна; Мовчан, Яна Олександрівна; Панфілов, Юрій Іванович
    Програма вивчення загальної навчальної дисципліни "Практикум із загальної психології" складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра напряму 053 "Психологія" спеціальності 053 "Психологія". Метою викладання навчальної дисципліни "Практикум із загальної психології" є формування основ професійного досвіду психолога та одержання знань про основні класичні принципи і методи психологічної роботи, освоєння конкретних умінь, навичок і засобів її організації. Предметом вивчення навчальної дисципліни є принципи дослідження психічних явищ. Завдання курсу "Практикум із загальної психології": полягає в: освоєння всіх етапів емпіричного дослідження; ознайомлення студентів із системою понять, що дозволяють аналізувати емпіричне дослідження; набуття студентами навичок роботи з конкретними методиками, які широко застосовуються в психологічній практиці; відпрацювання практичних умінь вивчення психологічних характеристик людини як індивіда, суб’єкта діяльності, особистості, індивідуальності; умінь щодо виявлення психологічних особливостей людини при проведенні професійного відбору, в процесі навчання тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до дисципліни "Військова психологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Панфілов, Юрій Іванович; Фурманець, Борис Іванович; Черкашин, Андрій Іванович; Шаполова, Вікторія Валеріївна
    Мета навчальної дисципліни "Військова психологія": сформувати у студентів систему знань про теоретико-методологічні засади військової психології, її особливості, місце в системі інших психологічних і військових дисциплін; навчити студентів організовувати проведення у військових частинах психологічної роботи з метою соціально-психологічного забезпечення професійної діяльності особового складу; дати студентам знання та вміннями вивчення і розвитку психології особистості військовослужбовця, малих груп в особливих умовах військової служби; сформувати практичні уміння та навички використання знань військової психології у професійній діяльності фахівців структур виховної роботи на посадах у військах; навчити аналізувати та формувати властивості, якості, позитивні стани потрібні для зразкового виконання обов’язків військовослужбовцями.
  • Ескіз
    Документ
    Реформування системи підготовки молодих викладачів в НТУ "ХПІ" на основі досвіду університету Оксфорд Брукс в рамках програми "розвиток лідерського потенціалу університетів України"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Сокол, Євген Іванович; Романовський, Олександр Георгійович; Гура, Тетяна Віталіївна; Книш, Анастасія Євгенівна; Панфілов, Юрій Іванович; Тіняков, Артем Олександрович
    В статті розглянуто проблему адаптації закордонного досвіду функціонування університетів до українських реалій на прикладі кейсу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». Окрему увагу приділено питанням співпраці між українськими та британськими університетами в рамках програми Розвитку лідерського потенціалу університетів України при реалізації проекту «Реформування системи підготовки молодих викладачів». Проаналізовано особливості програм розвитку наукових та науково-педагогічних працівників в університеті Оксфорд Брукс. Представлено результати впровадження британського досвіду в діяльність НТУ «ХПІ» для забезпечення інституційних змін.
  • Ескіз
    Документ
    Готовність до адаптивного управління сучасного менеджера в умовах конкуренції на ринку праці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Воробйова, Євгенія Вячеславівна; Резнік, Світлана Миколаївна; Панфілов, Юрій Іванович; Костиря, Ірина Валентинівна
    З огляду на запити вітчизняного та міжнародного ринків праці у кваліфікованих і конкурентоспроможних менеджерах, представлено теоретичний аналіз особливостей формування готовності майбутніх менеджерів до адаптивного управління у процесі професійної підготовки і практичні рекомендації з даного питання. Призначено для бакалаврів й магістрів управлінського та економічного профілю та для викладачів, що проводять підготовку професійних управлінських кадрів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерської позиції майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти
    (НТУ "ХПІ", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Гура, Тетяна Віталіївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Панфілов, Юрій Іванович; Черкашин, Андрій Іванович; Костиря, Ірина Валентинівна; Бондаренко, Вікторія Вадимівна
    У навчальному посібнику представлені як теоретичні засади, так і практичні рекомендації щодо формування лідерської позиції майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти, цікавість представляють умови формування лідерської позиції майбутніх інженерів та аналіз особливостей становлення лідерської позиції студентів у закладах вищої освіти технічного профілю під час аудиторної та позааудиторної діяльності. Призначено для бакалаврів, магістрів та викладачів закладів вищої технічної освіти, що цікавляться проблемами лідерства.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерські якості в професійній діяльності
    (НТУ "ХПІ", 2017) Романовський, Олександр Георгійович; Резнік, Світлана Миколаївна; Гура, Тетяна Віталіївна; Панфілов, Юрій Іванович; Головешко, Богдан Романович; Бондаренко, Вікторія Вадимівна
    У навчальному посібнику представлені як теоретичні засади, так і практичні рекомендації розвитку лідерських якостей, особливу цікавість представляють обґрунтування педагогічних умов формування лідерських якостей майбутніх фахівців з адміністративного менеджменту та аналіз особливостей розвитку лідерських якостей у майбутніх психологів. Призначено для магістрів та викладачів вищих навчальних закладів, що цікавляться проблемами лідерства.