Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток інтелігентності лідера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кіпенський, Андрій Володимирович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна Віталіївна
    Розглянуто один характерних проявів еволюції соціуму, що полягає істотному зростанні освітньо-кваліфікаційного рівня широких мас населення та підвищенні рівня їхньої культури. Набуває подальшого поширення частка розумової праці та її творчого характеру в різних сферах суспільного виробництва. З’ясовано, що помітне зростання загальної чисельності різних груп інтелігенції і її якісного складу та рівня культури вимагає для забезпечення ефективності впливу лідерів на інших людей відповідного підвищення рівня їхньої загальної та професійної культури, їхньої інтелігентності. Доведено, що інтелігентність лідера через його специфічний вплив активно сприяє розвитку рівня інтелігентності суспільства, який через вимоги до особистості лідера сприяє подальшому розвитку його інтелігентності, підвищенню його ролі у розвитку культури й духовного світу населення. Розкрито істотну роль у формуванні й розвитку інтелігентності лідера як однієї з атрибутивних якостей, що належить системі освіти й педагогічній практиці. Для цього їм слід посилити увагу до належного виконання функцій з виховання, особистісного розвитку та соціалізації студентів, розвитку їхньої культури та лідерського потенціалу.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність і відповідальність спортсмена
    (Вінницький державний педагогічний університет ім. Михайла Коцюбинського, 2018) Зінченко, Ліна Володимирівна; Пономарьов, Олександр Семенович
    Розглянуто необхідність духовного виховання спортсмена. Показано роль виховання у формуванні й розвитку його духовного світу і культури. Розкрито значення духовності як важливого джерела особистої відповідальності спортсмена. Визначено цілі, види й напрями відповідальності як у спортивній діяльності, так і за її межами, у тому числі по завершенні спортивної кар'єри.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність і відповідальність як умова відродження й ефективного розвитку України
    (НТУ "ХПІ", 2017) Пономарьов, Олександр Семенович
    Протягом тривалого часу Україна переживає глибоку системну кризу. Вона охопила суспільно-політичну, соціально-економічну і духовно-культурну сфери життя соціуму. Ця криза серйозно гальмує інноваційний розвиток країни. Основна її причина полягає у безвідповідальному ставленні широких верств населення до своїх суспільних обов’язків і навіть до свого життя і здоров’я. Одним з коренів такого стану є недостатня увага системи освіти до виховання й особистісного розвитку підростаючих поколінь та їх духовності і культури. Перш за все, це стосується формування у них почуття відповідальності й розвитку їхнього духовного світу.
  • Ескіз
    Документ
    Феномен педагогічної культури у просторі цінностей освіти
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2016) Пономарьов, Олександр Семенович
    Проаналізовано аксіологічні аспекти педагогічної культури. Розглянуто систему цінностей освіти. Показано роль і місце педагогічної культури у просторі цих цінностей. Виявлено сутність і характер взаємозв’язків і взаємовпливу між системою цінностей освіти та загальною і професійною культурою викладача та прояв цих взаємозв’язків в показниках якості його педагогічної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність у системі філософії педагогічної культури
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пономарьов, Олександр Семенович
    З позицій філософії освіти проаналізовано систему зв’язків духовності та професійної культури педагога. Розглянуто структуру цієї культури та її роль у формуванні професійної і соціальної компетентності студента і в його особистісному розвитку. Приділено увагу завданням освіти з виховання і розвитку духовного світу студента. Показано, що педагогічна культура має ґрунтуватися на чітких філософських і логіко-методологічних принципах і передбачати високу культуру філософського мислення.