Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Межі освітнього проєкту
    (Підручник НТУ "ХПІ", 2023) Пономарьов, Олександр Семенович; Середа, Наталія Вікторівна; Чеботарьов, Микола Корнійович
    Методичні вказівки містять навчальний матеріал з теми, присвяченій важливій характеристиці управління проєктами в освіті, якою виступає визначення поняття меж проєкту. Водночас розглянуто питання залучення зацікавлених сторін та контроль змін і мінімізація зміщення меж проєкту та управління їхніми зміщеннями. Показано, як поняття меж та правильне його використання сприяє успішній реалізації завдань проєкту. Для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання другого рівня підготовки «магістр» спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» освітня програма «Педагогіка вищої школи», аспірантів і викладачів, всіх, кого цікавлять проблеми застосування технології управління проєктами в освіті.
  • Ескіз
    Документ
    Онтологічні аспекти інженерної освіти
    (НТУ "ХПІ", 2017) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, А. О.
  • Ескіз
    Документ
    Філософсько-педагогічні вектори якості освіти
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пономарьов, Олександр Семенович
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування педагогічної компетентності майбутніх викладачів машинобудівних факультетів технічного університету
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2007) Пономарьов, Олександр Семенович; Гайворонська, Вікторія Володимирівна
    У статті розглянуто дидактичні умови підвищення ефективності формування педагогічної компетентності викладачів машинобудівних факультетів вищих технічних закладів освіти. Проаналізовано організаційно-методичні чинники, які забезпечують індивідуальний розвиток студента і його спрямованість на викладацьку діяльність. Показано необхідність переходу орієнтації цільової підготовки викладача від кваліфікації до компетенції.
  • Ескіз
    Документ
    Особистість викладача і формування професійної культури сучасних фахівців
    (Харківський національний університет радіоелектроніки, 2006) Гайворонська, Вікторія Володимирівна; Пономарьов, Олександр Семенович; Романовський, Олександр Георгійович
    Проаналізовано сутність поняття професійної культури сучасного фахівця і її роль у забезпеченні успішної діяльності і досягнення життєвих цілей. Розглянуто вимоги, які сьогодення висуває до професіоналізму та професійних якостей фахівця. Показано, що їх задоволенням вимагає високої професійної культури, яка стає невід’ємним компонентом професійної компетенції. Показано визначальну роль викладача у формуванні професійної культури сучасних фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Доброзичлива вимогливість педагогіки
    (НТУ "ХПІ", 2016) Пономарьов, Олександр Семенович
    Сучасна парадигма вищої освіти ґрунтується на подоланні авторитарної педагогіки, на переході до бінарного характеру навчально-виховного процесу й демократизації взаємовідносин між педагогом і студентами. Ускладнення, зумовлені прискоренням науково-технічного прогресу, підвищують вимоги до якості підготовки фахівців і розвитку їх професійно значущих особистісних якостей. Для успішного розв’язання цих завдань необхідне поєднання доброзичливого ставлення до студентів з вимогливістю як прояв відповідального ставлення педагога до своєї діяльності. Завдяки доброзичливій вимогливості стає можливим забезпечити бажану ефективність навчання і виховання студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Естетична самосвідомість особистості як чинник розвитку національної художньої еліти
    (Видавництво "Музична Україна", 2008) Пазиніч, Станіслав Миколайович; Пономарьов, Олександр Семенович
    У статті проаналізовано проблему мистецтва як одного з головних елементів у системі соціальної комунікації. Зокрема, досліджені природа, функції, особливості естетичного сприйняття об'єктивної дійсності. Стаття розглядає окремі аспекти здійснення комунікації за допомогою мистецтва, а також деякі умови успішного розвитку національної за духом і сутністю художньої еліти.
  • Ескіз
    Документ
    Формування духовності й відповідальності в системі завдань вищої школи
    (НТУ "ХПІ", 2015) Пономарьов, Олександр Семенович
  • Ескіз
    Документ
    Філософське осмислення феномену якості освіти
    (НТУ "ХПІ", 2015) Пономарьов, Олександр Семенович
  • Ескіз
    Документ
    Філософська рефлексія феномену педагогічного спілкування
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2015) Пономарьов, Олександр Семенович
    Показано місце педагогічного спілкування в системі засобів освіти. Проаналізовано основні філософські аспекти цього феномену. Обґрунтовано необхідність підвищення культури педагогічного спілкування як важливого чинника забезпечення завдань освіти і одного із складників професійної компетенції педагога і засобу його впливу на студентів.