Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Професійна відповідальність у спортивній педагогіці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Пономарьов, Олександр Семенович; Зінченко, Ліна Володимирівна
    У посібнику розглядаються теоретичні питання відповідальності у сфері фізичної культури і спорту та практичні шляхи і способи формування відповідального ставлення спортсменів і тренерів до себе і своєї діяльності. Для тренерів, спортсменів і всіх, хто цікавиться проблемами відповідальності у спорті.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні технології формування морально-етичної парадигми у майбутніх викладачів
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2005) Пономарьов, Олександр Семенович; Гайворонська, Вікторія Володимирівна
    Проаналізовано сутність педагогічної етики, характерні прояви її порушень та вплив цих порушень на якість професійної підготовки, виховання і особистісного розвитку фахівців. Обґрунтовано доцільність використання сучасних педагогічних технологій для формування етичної парадигми майбутніх викладачів вищої школи.
  • Ескіз
    Документ
    Умови формування професійної і педагогічної компетентності викладачів вищих технічних закладів освіти
    (Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", 2003) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гайворонська, Вікторія Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Доброзичлива вимогливість педагогіки
    (НТУ "ХПІ", 2016) Пономарьов, Олександр Семенович
    Сучасна парадигма вищої освіти ґрунтується на подоланні авторитарної педагогіки, на переході до бінарного характеру навчально-виховного процесу й демократизації взаємовідносин між педагогом і студентами. Ускладнення, зумовлені прискоренням науково-технічного прогресу, підвищують вимоги до якості підготовки фахівців і розвитку їх професійно значущих особистісних якостей. Для успішного розв’язання цих завдань необхідне поєднання доброзичливого ставлення до студентів з вимогливістю як прояв відповідального ставлення педагога до своєї діяльності. Завдяки доброзичливій вимогливості стає можливим забезпечити бажану ефективність навчання і виховання студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Фізика у професійній підготовці фахівців гуманітарного профілю
    (Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, Львівський науково-практичний центр професійно-технічної освіти НАПН України, Національний університет "Львівська політехніка", 2010) Пономарьов, Олександр Семенович; Брославська, Г. М.
    Физика является фундаментальной наукой и играет большую роль в формировании знаний будущих педагогов. На основании материала, рассмотренного не только на внешкольном мероприятии и полученного на занятиях по дисциплинам любого направления, они убеждаются в необходимости глубоких знаний по физике.
  • Ескіз
    Документ
    Виховання творчої особистості в системі професійної підготовки майбутніх інженерів
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пономарьов, Олександр Семенович; Черемський, Максим Петрович
    Показано потребу української промисловості в кадрах інженерів, які були б здатні генерувати принципово нові ідеї і впроваджувати їх у практику. Таким фахівцям мають бути притаманні як висока професійна і соціальна компетентність, так розвинені креативні здібності, фантазія й інтуїція. У статті аналізується важливість виховання творчої, конкурентоздатної особистості майбутнього інженера. Зокрема, приділяється особлива увага розвитку у нього прагнення до самовираження та самоствердження особистості. Пропонуються форми і методи виявлення та розвитку креативних здібностей студента в процесі його професійної підготовки. Показано визначальну роль як технічної творчості, так і значного сприятливого впливу мистецтва на особистісний розвиток студента, у тому числі й на розвиток його креативності. Обґрунтовано необхідність не тільки широкого залучення студентів до участі у науково-технічному пошуку й художній самодіяльності, але й істотних змін змісту й характеру викладання дисциплін соціально-гуманітарного циклу.