Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 26
  • Ескіз
    Публікація
    Державна соціальна політика
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна
    Викладено основні положення щодо провадження державної соціальної політики, що сприятиме розвитку умінь аналізувати вітчизняну та зарубіжну соціальну політику, виявляти низку соціальних проблем у суспільстві, а також знаходити шлях вирішення останніх, використовуючи основні методи соціальної роботи, отримати здібність забезпечувати управління соціальними процесами та провадження соціальної політики шляхом організації надання соціальних послуг у територіальній громаді. Призначено для здобувачів освіти закладів вищої освіти, науковців і фахівців, які займаються проблемами провадження соціальної політики.
  • Ескіз
    Документ
    Цінність власного життя у студентів: структура, чинники, особливості переживання
    (Видавництво "Діса Плюс", 2022) Кузнєцов, Марат Амірович; Діаб, Набіл; Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Представлено аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми почуття цінності власного життя у студентів та залежність його переживання від низки темпоральних, когнітивних, емоційних, мотиваційних, екзистенційно-смислових та поведінкових чинників. Переживання студентами почуття цінності власного життя визначено як прояв (і в той же час – важлива умова) тенденції подолання труднощів, обумовлених особливостями навчально-професійної діяльності в сучасному закладі вищої освіти. Доведено, що почуття цінності власного життя має структуру, вікову динаміку, характеризується статевими особливостями, залежить від певних особистісних і ситуаційних чинників. Для викладачів психології і педагогіки закладів вищої освіти, аспірантів, студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Соціально-психологічні чинники культурної адаптації студентів-іноземців
    (Видавничий дім "Гельветика", 2022) Левус, Надія; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Бугрій-Шрамко, Наталя
    У статті подано результати дослідження соціально-психологічних чинників адаптації студентів-іноземців до нового культурного середовища. З цією метою обстежено 68 осіб із 23-х країн. Застосовано наступні методи математичної статистики: регресійний, кластерний, порівняльний, кореляційний аналіз. З’ясовано, що чим вища мотивація до навчання та опанування професії, тим швидше проходить процес адаптації до нового середовища. У такому разі, студент прикладає максимум зусиль для вивчення мови, щоб мати можливість вільно комунікувати і вирішувати поточні навчальні труднощі. Вагомими чинниками, які впливають на рівень адаптації іноземних студентів, є оволодіння мовою та збільшення контактів і дружніх стосунків із представниками місцевого населення. Ці чинники виявились найбільшою рушійною силою до входження у нове культурне середовище. Високий рівень мовної адаптації та інтерактивності зменшує відчуженість, підвищує лояльність до нової культури. Як показує порівняльний аналіз, у групі із низьким рівнем адаптації набагато менше друзів, ніж у респондентів із середнім рівнем адаптації. Також можемо говорити про певні відмінності у сприйманні інших, адже студенти із середнім рівнем адаптації краще налаштовані і відкритіші до оточуючих. Емоційний комфорт є надзвичайно вагомим чинником у адаптивності до соціокультурного середовища. Перевага позитивних емоцій та відчуття благополуччя життя вагомо збільшують здатність до адаптації. Негативними чинниками культурної адаптації виявилися відчуженість, ностальгія, емоційний дискомфорт та депресивність. Вони обернено пов’язані із бажанням набуття знань, прагненням налагоджувати контакти та відсутністю мовного бар’єру.У студентів з низьким рівнем культурної адаптації відчуженість корелює із відомістю. Їм притаманне хвилювання щодо неспроможності задовільнити свої потреби, занепокоєння та відчуття покинутості через, власне, низький рівень адаптованості у новому оточенні. Перебуваючи у такому емоційному стані вони покладаються більше на зовнішні чинники, ніж на власні сили, що призводить до зниження адаптивності.
  • Ескіз
    Документ
    Шкала спрямованості мотивації при здійсненні помилки (EOMS: The Error-Oriented Motivation Scale) (адаптована україномовна версія)
    (2022) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Книш, Анастасія Євгенівна
    The article presents the results of approbation of The Error-Oriented Motivation Scale on the Russian sample. The questionnaire allows to assess the level of respondent’s motivation in situations of mistake on one of three directions. The orientation of motivation to learn from mistakes reflects a person’s willingness to recognize mistakes, find and eliminate the causes of their occurrence, and is also an indirect indicator of positive self-attitude.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми і перспективи використання проективних методів в процесі професійного відбору кадрів
    (Діса плюс, 2021) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Книш, Анастасія Євгенівна
  • Ескіз
    Документ
    Ресурси резільєнтності майбутніх психологів, що займаються волонтерською діяльністю під час воєнного стану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Книш, Анастасія Євгенівна; Богдан, Жанна Борисівна
    Стаття присвячена дослідженню ресурсів резільєнтності майбутніх психологів, що займаються волонтерською діяльністю в сфері надання психологічної допомоги постраждалим від військової агресії. Дослідження сфокусоване на вивченні рівня резільєнтності та копінг механізмів, які забезпечують здатність майбутніх психологів до адаптації в умовах постійного емоційного стресу. В дослідженні взяли участь 50 майбутніх психологів у віці 18-22 роки як респонденти, що були поділені на дві групи залежно від наявності чи відсутності волонтерського досвіду під час воєнного стану. Було виявлено, що майбутні психологи, які займаються волонтерською діяльністю в основному спираються на когнітивні та поведінкові копінги і недостатньо використовують емоційні, що може вказувати на їхню неготовність працювати з власними емоціями.
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерської компетентності майбутніх психологів засобами психоло-педагогічного тренінгу в процесі професійної підготовки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Мартиненко, Євгеній
    В статті з’ясовано, що формування лідерської компетентності у майбутніх психологів є надзвичайно запитаним. Спираючись на дослідження науковців, було розглянуто сутність понять "лідер", "лідерська компетентність". В дослідженні зазначено, що ефективне формування лідерської компетентності відбувається шляхом набуття індивідуумом успішного лідерського досвіду в моделюючих тренінгових ситуаціях. Для перевірки ефективності психологопедагогічного тренінгу, спрямованого на формування лідерської компетентності майбутніх психологів нами було організовано педагогічний експеримент, констатувальний етап якого проходив осіннього семестру 2021/2022 навчального року "НТУ ХПІ".
  • Ескіз
    Документ
    Сприйняття часу як один з елементів успішного лідерства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Клочко, С. А.; Підбуцька, Ніна Вікторівна
  • Ескіз
    Документ
    Роль педагога у розкритті лідерського потенціалу здобувача вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Мартиненко, Є. О.; Підбуцька, Ніна Вікторівна
  • Ескіз
    Документ
    Причини та особливості поведінки у конфлікті
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Самохвалова, Ю. А; Підбуцька, Ніна Вікторівна