Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Досвід проведення моніторингу професійної компетентності педагога за допомогою студентів як один з способів її оцінки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Романовський, Олександр Георгійович; Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Опанасенко, Ярослав
    В статті визначено актуальність проблеми впровадження компетентнісного підходу до галузі освіти та основні завдання державної освітньої політики, що потребує контролю якості професійної компетентності викладачів. Розглянуто її сутність і структуру, а також роль якостей. Визначено результати аналізу моніторінгу професійної компетентності педагогів, який було проведено у процесі анкетування студентів Національного Університету цивільного захисту України. Проведена оцінка студентами якостей викладачів, що є важливими для успішної діяльності, та рівня їхньої готовності до педагогічної діяльності. Проаналізовано також задоволеність студентів організаційними аспектами навчального процесу. Показано, що сучасні критерії оцінки діяльності викладача, які застосовуються до визнання кваліфікації, не є вичерпними та дозволяють оцінити його професійну компетентність лише з боку його формальних досягнень. В результаті дослідження з’ясовано, оцінка якостей викладачів за допомогою студентів є необхідною ланкою в загальній системі моніторингу якості вищої освіти. Запропоновано визнання такої системи оцінювання науково-педагогічних працівників студентами на рівні одного з інструментів контролю якості вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Ментальні карти як інноваційний спосіб організації інформації в навчальному процесі вищої школи
    (Інститут інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України, 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Гриньова, Валентина Миколаївна; Резван, Оксана Олексіївна
    Стаття присвячена проблемі застосування у навчальному процесі вищої школи інноваційного способу організації інформації – ментальних карт. Представлено аналіз наукових підходів до теорії радіанного мислення та досвід використання ментальних карт у плануванні, оцінці та навчальному процесі. Визначено можливості майндмеппінгу у процесі слухання та записування студентами лекції, а також аналізу та доповнення лекційного матеріалу під час самостійної індивідуальної та колективної роботи, організованої із застосуванням хмарних сервісів. Визначено альтернативність використання ручного та програмного майндмеппінгу, зокрема програми Freemind. Зроблено висновок про те, що використання ментальних карт дозволяє оптимізувати процес конспектування, впливає на якість запам’ятовування інформації, надає їй особистої значущості та системності.
  • Ескіз
    Документ
    Сутнісні характеристики сучасного стану розвитку теорії адаптивного управління в освітніх системах
    (НТУ "ХПІ", 2014) Романовський, Олександр Георгійович; Чеботарьов, Микола Корнійович
    Показано необхідність адаптивного управління в сучасних умовах пошуку відкритих i демократичних моделей управління, які можуть забезпечити гнучкість системи управління у нестабільній ситуації, коли вiдбуваються швидкоплинні зміни i впроваджуються іноваційні технології вiдповiдно до вимог суспільства. У статтi розглянуто розвиток теорії адаптивного управлiння в освітніх системах, зокрема в системi вищого навчального закладу. Розкрито суттсть адаптивного управління та вихiднi теоретичні положення, які лежать в її основi. Виділено сутнісі характеристики адаптивного управління: закономiрностi, ключовi принципи, структура, функції i технології, а також спеціальний іструментарій у виглядi факторно-критерiальних моделей дiяльностi учасників освітнього процесу та освітнього закладу в цілому, які розробляються для оргаюзації та здійснення адаптивного управління.