Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Прояв співзалежності у відносинах при різних стилях кохання
    (2023) Татієвська, Марія Маратівна; Філіпова, І. О.
    Любовні стосунки аналізуються з точки зору наявності потенціалу співзалежності в них. Ознаки співзалежної любові були ідентифіковані. Перевіряється припущення, що любов може бути системою співзалежності. Це було емпірично доведено, що певні стилі кохання збільшують ймовірність співзалежність.
  • Ескіз
    Документ
    Психосоціальні чинники ставлення до власного здоров'я у чоловіків та жінок
    (Barca Academy Publishing, 2022) Кононенко, Тетяна Олександрівна; Татієвська, Марія Маратівна
  • Ескіз
    Документ
    Емоційна пам'ять військовослужбовців і суб'єктивна картина бою
    (Barca Academy Publishing, 2023) Кузнєцов, Марат Амірович; Татієвська, Марія Маратівна
    Психічні регулятори бойової діяльності структуруються картиною бою, яка є частиною Образу Світу [1], динамічно розгортається і функціонує у вкрай екстремальних і небезпечних для виживання умовах людського існування. У процесі бою емоційно-вольова сфера особистості військовослужбовця перевіряється на міцність [2]. Пережиті під час бою емоції фіксуються у пам'яті. Емоційні «сліди» пам'яті входять у регуляцію бойової діяльності, розвиваються, структуруються в особистості військовослужбовця. Травматичний досвід, отриманий під час бою, зберігається та актуалізується у двох, мало пов'язаних (або взагалі не пов'язаних) між собою формах – як наративний спогад та як травматичний спогад [3]. Місце зберігання наративного спогаду – «Доросле Я», «Зовнішньо нормальна особистість», «Адаптивне Я». Це – вербально сконструйована розповідь про подію, яку не можна назвати абсолютно «холодною» та беземоційною. Місце зберігання травматичних спогадів – «дитяче Я», «військове Я», «Афективна особистість» тощо. Особливостями травматичних спогадів є їхня мимовільність, галюцинаторність, ексклюзивність, унікальність, ізольованість від інших 234 переживань. При відтворенні афективного стану, пережитого під час бою, доступ до інших переживань блокується. Ван дер Харт із колегами пояснює це тим, що в системі саморегуляції суб'єкта в цей момент домінує «Афективна особистість».
  • Ескіз
    Документ
    Екзистенційні чинники цінності власного життя у студентів
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2022) Кузнєцов, Марат Амірович; Діаб, Набіл; Татієвська, Марія Маратівна
    Психологічним базисом цінності власного життя є досвід виживання, який людина набуває, відгукуючись на життєві виклики. Актуальною для наукових пошуків є проблема джерел почуття цінності власного життя. Необхідно сфокусуватися на тому, які з цих джерел доступні та активно використовуються у юнацькому (зокрема студентському) віці. Вимагає прояснення проблема взаємозв'язку екзистенційних переживань особистості та доступності для неї тих чи інших джерел цінності власного життя.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні чинники формування стану щастя особистості під час воєнного стану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Романовський, Олександр Георгійович; Штученко, Ірина Євгенівна; Татієвська, Марія Маратівна ; Вракіна, Вікторія Вікторівна
    Розглянуто основні підходи у вітчизняній та зарубіжній літературі, пов'язані з проблемою формування стану щастя особистості. Виявлено особливості психологічних чинників щастя особистості залежно від його рівня під час військового стану. Встановлено, що респонденти з високим рівнем щастя в порівнянні з респондентами з низьким рівнем щастя відчувають спроможність впливати на важливі події у своєму житті, можливість керування ними, мають цілі на майбутнє. Вони відчувають радість; теплі почуття, прихильність і причетність стосовно інших. Емпірично доведено, що за допомогою тренінгової програми є можливість позитивного впливу на цільову сферу особистості, що сприяє покращенню стану щастя респондентів, усвідомленню життєвих і професійних цілей.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив шкільного клімату на формування лідерських якостей особистості
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кутєпова, С. С.; Татієвська, Марія Маратівна