Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 19
  • Ескіз
    Документ
    Освіта як мета і чинник сталого розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Доведено, що сучасна глобальна екологічна криза зумовлена порушенням коеволюції людини і природи. Людина як невід’ємна частина природи вважає себе вершиною еволюції, оскільки саме у ній природа досягає самопізнання і саморозуміння. В той же час обґрунтовано передчасність самовизначення людиною себе як Homo sapiens, бо дії й поведінка занадто багатьох людей демонструє, що вони ще досить далеко не є sapiens. Оскільки основною умовою гармонізації взаємовідносин людини і природи виступає дотримання норм Концепції сталого розвитку, важлива роль у ній відводиться освіті, яка забезпечує не тільки навчання, а й особистісний розвиток та формування суспільної свідомості та її екологічної спрямованості й екологічного мислення. Розкрито практику гуманізації професійної освіти й відповідну систему, яка розроблена і успішно функціонує в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”. Наведено вимоги до освіти та використання нею інноваційних педагогічних технологій, які безпосередньо випливають із цілей і характерних особливостей сталого розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток культури та інтелігентності студентів
    (Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2022) Пономарьов, Олександр Семенович; Кіпенський, Андрій Володимирович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Харченко, Алла Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Екологічні аспекти саморозвитку людини в умовах порушення її коеволюції з природою
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2021) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна; Чеботарьов, Микола Корнійович
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка і проведення практичних занять з поведінкових компетенцій в управлінні проєктами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Грінченко, Марина Анатоліївна; Пономарьов, Олександр Семенович; Лобач, Олена Володимирівна; Харченко, Алла Олександрівна
    Посібник містить методичні рекомендації до належної підготовки практичних занять з навчальної дисципліни «Поведінкові компетенції в управлінні проєктами» та плідного їх проведення. Наведено також рекомендації до змісту самостійної роботи студентів та до підготовки контрольних робіт студентами заочної форми навчання, а також орієнтовна тематика цих робіт. Призначено для магістрантів денної і заочної форм навчання з освітньої програми «Управління проєктами у сфері інформаційних технологій» спеціальності «Комп’ютерні науки».
  • Ескіз
    Документ
    Формування професійної компетентності лідера
    (Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2022) Пономарьов, Олександр Семенович; Кіпенський, Андрій Володимирович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Харченко, Алла Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Лідерство в управлінні проєктами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Пономарьов, Олександр Семенович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Харченко, Алла Олександрівна; Грінченко, Марина Анатоліївна
    Обґрунтовано необхідність розвинених лідерських якостей керівників і всіх фахівців із управління проєктами як важливої передумови ефективного використання цієї технології. Показано, що теорія і практика управління проєктами напрацювали цілу гаму ефективних підходів до організації діяльності проєктної команди й успішного виконання достатньо складних і відповідальних комплексів робіт. Доведено, що ці комплекси, звичайно спрямовані на отримання принципово нових, а часто й унікальних результатів, і являють у своїй системній цілісності проєкт. Виявлено, що основними вимогами до нього виступають чіткі часові рамки його виконання, дотримання заздалегідь узгодженого бюджету і показників якості. Встановлено , що забезпечення цих вимог істотною мірою визначають професіоналізм, управлінська компетентність та особистісні риси і якості керівника.
  • Ескіз
    Документ
    Культура управління
    (Національний університет цивільного захисту України, 2018) Садковий, Володимир Петрович; Назаров, О. О.; Домбровська, Світлана Миколаївна; Крутій, Олена Миколаївна; Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна
    Ефективність управлінської діяльності істотною мірою залежить як від професійної і соціальної компетентності керівника, так і від його загальної і професійно управлінської культури. Аналізу сутності, змісту і структури цієї культури як специфічного суспільного і водночас індивідуального феномену присвячено монографію. Виходячи з розуміння суспільної ролі культури та сутності управління розглядається сенс культури управління. Призначено як для студентів управлінських спеціальностей, так і для керівників-практиків, які прагнуть осмислити сенс і призначення своєї діяльності й підвищити рівень її дійовості та ефективності роботи персоналу.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність лідера в системі цілей його підготовки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна
    Показано, що посилення потреб соціуму в лідерах активізувало дослідження феномену лідерства, розробку і цільове використання засобів, способів і педагогічних технологій підготовки лідерів. Проаналізовано зміст цієї підготовки та обґрунтовано необхідність формування духовності та відповідальності лідерів як важливих її елементів. Розглянуто значення і роль духовності й культури педагога як передумови розвитку духовності потенційного лідера.
  • Ескіз
    Документ
    Чинники і бар’єри на шляху формування базової професійної компетентності майбутніх бакалаврів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Асєєва, Ірина Володимирівна; Пономарьов, Олександр Семенович; Погрібний, Микола Андрійович; Харченко, Алла Олександрівна
    Розглянуто одну з проблем сучасної вищої школи, яка вже набула системного характеру. Встановлено, що одним із проявів і водночас наслідків стала втрата ціннісного сприйняття освіти в суспільній свідомості. Доведено припущення про те, що традиційна парадигма навчання перестала відповідати реаліям сьогодення. З’ясовано, що однією з причин погіршення якості освіти є те, що студенти не відвідують навчальні заняття, і тому практично виключені з навчально-пізнавальної діяльності. Це ускладнює процес професійної підготовки і, як результат, формування базової професійної компетентності. Для дослідження були використані широке опитування студентів та їхнє спеціальне анкетування. Відзначається, що зроблений системний аналіз причин пропусків занять студентів різних спеціальностей відкриває можливість пошуку шляхів і способів подолання факторів і обставин, які негативно впливають на ставлення студентів до навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Аксіологічні аспекти феномену освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна