Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 86
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз змісту підготовки фахівців зі спеціальності "Публічне управління та адміністрування" на ринку освітніх послуг України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Шаполова, Вікторія Валеріївна; Біловодська, Тетяна Валеріївна
  • Ескіз
    Документ
    Економічний механізм державного управління розвитком професійної (професійно-технічної) освіти
    (Університет митної справи та фінансів, 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    Розглянуто концептуалізацію змісту дефініції «економічний механізм»; з’ясовано складові економічного механізму державного управління розвитком сучасної системи професійної (професійно-технічної) освіти України; доведено, що рівень освіти, кваліфікація, наукові дослідження, людський капітал впливають на темпи економічного росту регіону, країни, що професійній (професійно-технічній) освіті належить ключова роль у динаміці економічного розвитку держави. На прикладі Харківського регіону розглянуто економічну ситуацію, що склалась за останні роки у системі професійної (професійно-технічної) освіти, а також економічні методи, застосування яких допомагає Харківській обласній раді вирішувати питання подальшого розвитку й функціонування професійної (професійно-технічної) освіти; систематизовано чинники, що впливають на ефективність функціонування економічного механізму розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Результативність використання трудового потенціалу державою в контексті взаємозв'язку системи підготовки кадрів з потребами ринку праці: порівняльний аналіз стану в Україні, Латвії та Фінляндії
    (Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2013) Мороз, Володимир Михайлович
    Розміщено результати порівняльного аналізу відповідей респондентів з України, Латвії та Фінляндії щодо питання, зміст якого пов'язано з визначенням стану використання трудового потенціалу, сформованого в межах набуття фаху за вперше отриманою після закінчення навчального закладу професією. Викладено практичні рекомендації щодо вдосконалення механізмів державного управління використанням і розвитком трудового потенціалу в контексті забезпечення балансу між системою підготовки кадрів і потребами ринку праці.
  • Ескіз
    Документ
    Формування відповідальності майбутніх економістів та менеджерів як чинник ефективного розвитку країни
    (НТУ "ХПІ", 2018) Харченко, Алла Олександрівна
    Кадрове забезпечення завдань з подолання системної кризи в Україні вимагає якісної професійної підготовки економістів та менеджерів. Вона має виходити з поєднання високого рівня їхнього професіоналізму та розвиненого почуття особистої відповідальності за сенс своєї діяльності та за долю країни.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи підвищення ефективності професійної підготовки кадрів для соціальної сфери
    (НТУ "ХПІ", 2016) Сизикова, Валерія Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до курсу "Основи професійної етики інженера"
    (НТУ "ХПІ", 2005) Романовський, Олександр Георгійович; Лапузіна, Олена Миколаївна
    Викладено особливості використання ситуаційного навчання професійної етики інженера в вищих навчальних закладах, їх природу, цілі та завдання. Обгрунтовано педагогічні умови його застосування в навчально-виховному процесі в ВНЗ. Розглянуто особливості проведення ситуаційних занять з професійної етики інженера в вищих навчальних закладах. Проаналізовано нову роль викладача та студентів в процесі ситуаційного навчання професійної етики інженера. Наведено приклади ситуаційних завдань з професійної етики інженера. Методичні вказівки призначені для самостійної роботи студентів, можуть бути корисними викладачам управлінських, етичних та психолого-педагогічних дисциплін, всім, кого цікавлять проблеми професійної етики, етики управління і підприємництва.
  • Ескіз
    Документ
    Роль психолого-педагогічних дисциплін у становленні кар’єри майбутнього менеджера
    (НТУ "ХПІ", 2011) Романовський, Олександр Георгійович
    Автором проаналізовано поняття кар’єри, уточнено його структуру, компоненти, фактори, які визначають напрямок у розвитку особистості майбутнього фахівця. В статті доведено, що цикл психолого-педагогічних дисциплін є одним з основних факторів кар’єрного зростання. На основі проведеного дослідження автором визначено пріоритетні для сучасних випускників ВТНЗ кар’єрні орієнтації.
  • Ескіз
    Документ
    Феномен педагогічної культури у просторі цінностей освіти
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2016) Пономарьов, Олександр Семенович
    Проаналізовано аксіологічні аспекти педагогічної культури. Розглянуто систему цінностей освіти. Показано роль і місце педагогічної культури у просторі цих цінностей. Виявлено сутність і характер взаємозв’язків і взаємовпливу між системою цінностей освіти та загальною і професійною культурою викладача та прояв цих взаємозв’язків в показниках якості його педагогічної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Формування соціокультурної компетентності студентів технічних університетів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін
    (Київський університет ім. Бориса Грінченка, 2014) Квасник, Ольга Віталіївна
    Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Київський університет імені Бориса Грінченка. – Київ, 2014. Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми формування соціокультурної компетентності студентів технічних університетів. У дисертації вивчено сучасний стан дослідження питання формування соціокультурної компетентності в педагогічній теорії та практиці; соціокультурну компетентність студента технічного університету визначено як інтегративну якість особистості фахівця інженерно-технічного напряму, що відображає його здатність до соціокультурної діяльності та спілкування в полікультурному професійному середовищі та соціумі в цілому; обґрунтовано взаємопов‘язані структурні компоненти соціокультурної компетентності (емоційно-моральний, діагностично-прогностичний, когнітивний, діяльнісно-комунікативний, особистісний); визначено критерії (емоційно-ціннісний, аналітико-прогностичний, когнітивний, діяльнісно-практичний, мотиваційно-цільовий), показники та рівні (високий, достатній, низький) її сформованості у студентів технічних університетів; розроблено та впроваджено модель формування соціокультурної компетентності студентів технічного університету у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін; здійснено відбір змісту, форм і методів формування соціокультурної компетентності студентів технічного університету у процесі вивчення дисциплін «Психологія», «Педагогіка» та «Психологія управління» психолого-педагогічного циклу; експериментально перевірено ефективність впровадження відібраних змісту, форм і методів формування соціокультурної компетентності.
  • Ескіз
    Документ
    Формування риторичної культури у майбутніх інженерів-керівників
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2007) Середа, Наталія Вікторівна
    У статті розглянуто роль комунікативного компоненту в майбутній управлінській діяльності фахівців-інженерів. Пропонуються шляхи формування та вдосконалення риторичної культури інженерів-керівників.