Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Компоненти формування культури ділового спілкування у майбутніх лікарів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Качайло, Костянтин Володимирович
    У статті визначено компоненти формування культури ділового спілкування та їх важливість у професійній підготовці майбутніх лікарів у закладах вищої освіти (культура мовлення та культура поведінки, емпатія, повага, щирість); детально обґрунтовано ключові аспекти кожного компонента у період навчання майбутніх лікарів та їх роль у подальшій професійній діяльності; доведено, що ефективним і таким, який користується повагою і довірою у пацієнтів, буде лікар, що дотримується високих етичних стандартів у спілкуванні з пацієнтами, колегами, володіє медичною термінологією та вміє використовувати її у відповідних ситуаціях, володіє знаннями норм сучасної української ділової мови, уміє встановлювати контакт із пацієнтами, колегами та іншими медичними працівниками, ефективно вирішувати конфлікти та працювати в команді; наведено важливі аспекти культури поведінки майбутніх лікарів (етичні норми, комунікативні навички, емоційна стабільність, критичне мислення та самовдосконалення, гуманність та толерантність, фізична та психічна культура здоров’я); представлено емпатійність майбутнього лікаря як уміння розуміти та відчувати емоції і переживання пацієнтів, що допомагає створити для них комфортне та підтримуюче середовище.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз поняття "самоосвітня компетентність" у сучасних наукових дослідженнях
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Кравцова, Наталія Вікторівна
    Реалії сьогодення підвищують актуальність спроможності майбутніх випускників закладів вищої освіти до власної навчальної діяльності та належного рівня сформованості їх самоосвітньої компетентності. У статті проаналізовані сучасні теоретичні засади визначення поняття «самоосвітня компетентність» для майбутніх випускників закладів вищої освіти, узагальнені різні тлумачення зазначеного терміну, розглянуті складові та функції феномену самоосвітньої діяльності. Підкреслена важливість самоосвіти особистості з точки зору її конкурентоспроможності, що передбачає її власну безперервну освіту протягом усього життя На підставі детального аналізу запропоноване власне трактування терміну «самоосвітня компетентність».
  • Ескіз
    Документ
    Академічна доброчесність у закладах вищої освіти: проблеми реалізації вступу до ЄС
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Токарєв, Віктор Миколайович; Панфілов, Юрій Іванович
    У статті доведено, що академічна доброчесність є необхідною умовою успіхів у роботі освітян, закладає фундамент відповідальної поведінки студентів після навчання в університеті; визначено існування проблем реалізації академічної доброчесності на практиці (акaдемічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, списування, обман, хабарництво тощо); корупція в освіті, неприпустиме отримання неправомірних переваг та ін.). Наведено шляхи подолання проблем академічної доброчесності. Обґрунтовано академічну доброчесність як важливу складову якісної освіти та ключовий фaктор успішного вступу України до Європейського Союзу. Доведено, що реалізація академічної доброчесності вимагає спільних зусиль всіх учасників освітнього процесу та підтримки з боку держави та суспільства.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток організаційних форм доуніверситетського навчання (з досвіду НТУ "ХПІ")
    (Друкарня "ВМВ", 2020) Тверитникова, Олена Євгенівна; Демідова, Юлія Євгенівна
  • Ескіз
    Документ
    Формування комунікативної компетентності студентів закладів вищої освіти
    (Мадрид, 2020) Богдан, Жанна Борисівна; Середа, Наталія Вікторівна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна
    Монографію присвячено проблемі дослідження формування комунікативної компетентності студентів закладів вищої освіти у процесі вивчення психолого-педагогічних та управлінських дисциплін. Створення нових умов навчання і виховання сучасної молоді направлено на здійснення більш якісної і різнопланової підготовки висококваліфікованих фахівців різних напрямів навчання. Розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічну технологію формування комунікативної компетентності студентів ЗВО. Призначено для наукових працівників, педагогів, аспірантів і студентів закладів вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Organization of the educational process in a modern higher education institution based on a facilitative approach
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Vorobieva, Eugene; Chebakova, Yu. G.
    The article elucidates the peculiarities of reforming the educational process in institutions of higher education and defines the relevance of the activities of the modern teacher of institution of higher education institution as a facilitator; analyzes and summarizes the features of the implementation facilitative approach in the educational space of the modern HEI; the publication contains generalizations and conclusions about the content and peculiarities of implementation facilitating approach in the professional activities of scientific and pedagogical workers of HEI.