Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Трансформаційне лідерство та його роль у формуванні лідерських якостей майбутніх психологів у закладах вищої освіти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Хазієв, Арсеній ВадимовичУ статті розглянуто витоки походження трансформаційного лідерства та його роль у формуванні лідерських якостей майбутніх психологів у закладах вищої освіти; розкрито важливість причин трансформаційного лідерства для організації, наведено імена представників-основоположників концепції трансформаційного лідерства; обґрунтовано трансформаційне лідерство в психології як підхід, спрямований на зміну і розвиток послідовників через натхнення, мотивацію та індивідуальну підтримку; наведено причини важливості трансформаційного лідерства для організації (підвищення мотивації та залученості, розвиток інновацій, покращення командної роботи, підтримка індивідуального розвитку, створення позитивної культури); розглянуто основні елементи трансформаційного лідерства (харизма, натхненна мотивація, інтелектуальна стимуляція, індивідуальний підхід); розкрито ключові аспекти та методи формування лідерських якостей у майбутніх психологів (самооцінка та саморефлексія, комунікативні навички, емоційний інтелект, організаторські здібності, мотивація та прагнення до самореалізації, навчання та розвиток); обґрунтовано причини важливості емоційного інтелекту для трансформаційного лідера (розуміння та управління емоціями, побудова довіри та співпраці).Документ Особливості професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах надзвичайного віддаленого навчання (на прикладі класичного та технічного університетів)(Харківський національний університет імені B. H. Каразіна, 2020) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Комишан, Анатолій Іванович; Бикова, М. В.У статті розглядається проблема організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічного профілю в умовах надзвичайно віддаленого навчання на прикладі класичного та технічного університетів. Авторами з’ясована сутність термінологічного поля дослідження «онлайн освіта», «мобільне навчання», « надзвичайне віддалене навчання» та схарактеризовано їхні ознаки. Спираючись на наукові узагальнення та результати емпіричних досліджень виокремлено суттєві ознаки організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах класичного та технічного університетів, названий алгоритм певних дій, що сприятиме досягненню успіху в освітній діяльності й названі його складові. Схарактеризовано необхідність встановлення контакту між усіма учасниками освітнього процесу; необхідність встановлення пріоритетів при визначенні навантаження студентів навчальним матеріалом; необхідність реалізації компетентнісного підходу в організації самостійної роботи студентів; необхідність застосування технології співпраці; необхідність обрання та застосування хмарних інструментів віртуальної взаємодії учасників освітнього процесу. У ході анкетування й опитування здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей класичного та технічного університетів було встановлено особливості організації професійної підготовки майбутніх педагогів вищої школи в умовах надзвичайного віддаленого навчання, їхній вплив на успішність здобувачів вищої освіти в професійній підготовці та мотивацію до навчання.Документ Шкала спрямованості мотивації при здійсненні помилки (EOMS: The Error-Oriented Motivation Scale) (адаптована україномовна версія)(2022) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Книш, Анастасія ЄвгенівнаThe article presents the results of approbation of The Error-Oriented Motivation Scale on the Russian sample. The questionnaire allows to assess the level of respondent’s motivation in situations of mistake on one of three directions. The orientation of motivation to learn from mistakes reflects a person’s willingness to recognize mistakes, find and eliminate the causes of their occurrence, and is also an indirect indicator of positive self-attitude.Публікація Інновації в соціальному розвитку(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Інновації в соціальному розвитку» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності «Соціальне забезпечення». Методичні рекомендації складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності «Соціальне забезпечення».Документ Тимбілдинг в соціальному забезпеченні(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга ВіталіївнаНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Тимбілдинг в соціальному забезпеченні» та активізації самостійної роботи магістрів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні рекомендації складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для магістрів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».Документ Лідерство в управлінні соціальними процесами(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга ВіталіївнаНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Лідерство в управлінні соцільними процесами» та активізації самостійної роботи магістрів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завдань для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для магістрів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».Документ Формування і діяльність управлінської команди проєкту(Підручник НТУ "ХПІ", 2023) Пономарьов, Олександр Семенович; Середа, Наталія Вікторівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичПосібник містить навчальний матеріал з теми, присвяченій важливому етапу управління проєктами в освіті, яким виступає формування управлінської команди та організації її належної діяльності, спрямованої на успішну реалізацію завдань проєкту.Документ Мотивація вивчення природничих дисциплін майбутніми інженерами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Соколова, Тетяна Володимирівна; Резнік, Світлана МиколаївнаДокумент Механізми державного управління професійно-технічною освітою України: теоретико-методологічний аспект змісту та практики використання(Національний університет цивільного захисту України, 2020) Грень, Лариса МиколаївнаВ монографії розкрито теоретико-методологічне забезпечення державного управління професійно-технічною освітою України, особливості державного управління розвитком системи професійно-технічної освіти на державному та регіональному рівнях, визначено стан розвитку професійно-технічної освіти України на сучасному етапі. Монографія окреслює та обґрунтовує механізми державного управління у сфері професійно-технічної освіти. Визначено й обґрунтовано комплексний механізм державного управління професійно-технічною освітою, а також розкрито особливості його результативної реалізації.Документ Психологія управління(ФОП Іванченко І. С., 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Карлюк, Сергій ВолодимировичУ виданні розкрито загальні засади психології управління, доведено, що сутність сучасного управління полягає у спрямуванні ділового, творчого, лідерського потенціалу людей на досягнення спільних цілей. Однією з найважливіших передумов цього є психологічні знання про специфіку, закономірності індивідуальної і групової життєдіяльності, впливу на неї. Цією теоретичною і прикладною проблематикою займається психологія управління, що продукує знання про психологічні основи, соціально-психологічну, соціокультурну, етнопсихологічну специфіку управлінської діяльності, чинники її ефективності, джерела керівництва і лідерства, причини конфліктів в управлінні, особливості і способи їх подолання, психологічні детермінанти діяльності керівників, стилів керівництва. Методичні вказівки містять у концентрованому виді теоретичний виклад кожної теми, що супроводжується практичними завданнями, які можуть бути орієнтиром для самостійної роботи студентів й організації ефективних семінарських та практичних занять.