Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Educational leadership connecting the world(National technical university "Kharkov politechnical institute", 2024) Sokol, Yevgen I.; Mukuni, Joseph; Lapuzina, Olena MykolayivnaTheoretical, methodical and practical issues of the ethics of leadership of a modern specialist, its nature, essence and basic principles are considered. The manual contains brief information that allows students to get a general idea of leadership, information about methods of forming leadership qualities of teachers and students, information about startups, as an important component of the future specialist-leader. The manual is intended for students of all majors studying the "Leadership" course, and may also be useful for teachers of psychological, pedagogical and management disciplines.Документ Взаємозв'язок емоційного інтелекту та лідерських якостей у студентів(Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2020) Романовський, Олександр Георгійович; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Книш, Анастасія Євгенівна; Штученко, Ірина ЄвгенівнаУ даній статті розглянуто основні підходи у вітчизняній та зарубіжній літературі, пов’язані з проблемою формування лідерських якостей. Наведено результати досліджень лідерських якостей студентів технічних і гуманітарних спеціальностей в період навчання у вищому закладі у взаємозв’язку з емоційним інтелектом. Виявлено особливості лідерських якостей у групах випробовуваних з різним рівнем емоційного інтелекту, а також зв’язок між лідерськими якостями і емоційним інтелектом. Досліджено особливості лідерських якостей у студентів технічних та гуманітарних спеціальностей. Найвищі показники за результатами дослідження демонструє група студентів технічних спеціальностей з високим рівнем емоційного інтелекту, що свідчить про вміння управляти своїми емоціями та поведінкою, вміння вирішувати проблеми. Вони демонструють високий рівень організаційних здібностей, вміння працювати з групою. Їх дії спрямовані на досягнення цілей. Найменші показники за результатами дослідження виявлено у групі студентів гуманітарних спеціальностей з низьким рівнем емоційного інтелекту. Вони не достатньо уявляють, як завоювати авторитет серед людей, при організації справ не враховують думку товаришів. В складних ситуаціях їм складно знайти вихід. Вони не вміють контролювати роботу своїх товаришів, знаходити спільну мову з людьми. Досліджено взаємозв’язки між емоційним інтелектом та лідерськими якостями у студентів технічних та гуманітарних спеціальностей. У групі студентів технічних спеціальностей з високим рівнем емоційного інтелекту встановлено позитивні кореляційні зв’язки між емоційним інтелектом та усіма шкалами лідерських якостей. У групі студентів гуманітарних спеціальностей з низьким рівнем емоційного інтелекту не встановлено кореляційних зв’язків між емоційним інтелектом та лідерськими якостями. В інших групах студентів встановлено певні кореляційні зв’язки між емоційним інтелектом та лідерськими якостями.Документ Leadership Detection Across Social Media Hashtags(2022) Romanovskyi, O. G.; Pidbutska, N. V.; Knysh, A. Ye.; Vorobieva, YevheniiaThe paper deals with the problem of identifying leaders on the basis of social media hashtags. The relevance of the research topic is determined by the growing interest of employers in employees with developed leadership qualities and the need for clear and accurate detection of leadership abilities without recourse to in-depth psychodiagnostic testing. In this connection, the analysis of the content of social networks of seekers can be a reliable way to identify potential leaders. With a view to studying the specifics of the use of social media hashtags, a group of 214 students (average age 21.4 ± 1.2) studying in various professional fields (technical, humanities, social sciences) was selected, including 109 women and 105 men. The Transformational Leadership Questionnaire was used to study the level of leadership development. To study the attitude to different types of hashtags, we’ve developed a questionnaire aimed at evaluating different types of hashtags. Descriptive statistics and Ttest methods were used to process the study data. The study has found that leaders prefer mixed hashtags, using verbs and calls to action. Not leaders prefer short hashtags with nouns and expressions of their own feelings. The features of the hashtags used by leaders on social media identified in the study can be used in modern professional selection for a prompt and comprehensive assessment of job seekers.Документ Необхідність формування готовності до викладацького лідерства у майбутніх фахівців освітніх, педагогічних наук(ТОВ "Друк плюс", 2020) Романовський, Олександр Георгійович; Резнік, Світлана МиколаївнаУ статті визначено, що викладацьке лідерство є важливим фактором удосконалення освітнього процесу ЗВО і формування готовності до викладацького лідерства у майбутніх фахівців освітніх, педагогічних наук є необхідним та перспективним. Проте складність досягнення такої мети полягає у тому, що у суспільній думці та в уявленні самих майбутніх педагогів поняття «викладацька діяльність» та «лідерство» не взаємопов’язані між собою. Для перевірки цього припущення у Національному технічному університеті «Харківський політехнічний університет» (НТУ «ХПІ») було проведено опитування студентів (N = 112) різних спеціальностей та окреме опитування 57 студентів спеціальності «Освітні, педагогічні науки». За результатами нашого дослідження як студенти освітніх, педагогічних наук, так і студенти інших спеціальностей не вважають, що лідерство є характерним для викладацької діяльності. Професійна компетентність сучасного викладача найбільшою мірою пов’язується з дидактичною компетентністю, зокрема здатністю зацікавлювати студентів та доступно викладати навчальний матеріал, тільки 1,8 % опитаних зазначили лідерство та лідерські якості як складову такої компетентності. Жоден із опитаних студентів не назвав професію викладача як таку, для якої важливою є готовність до лідерства. Більшість студентів спеціальності освітні, педагогічні науки не розуміють термін «викладацьке лідерство» та недостатньо усвідомлюють важливість готовності до викладацького лідерства для майбутньої професійної діяльності. У зв’язку з цим, важливими є як наукові дослідження, так і просвітницька робота, спрямовані на визначення викладацької діяльності як такої, якій може бути притаманний феномен лідерства. Для майбутніх фахівців освітніх, педагогічних наук потрібною є цілеспрямована робота для усвідомленнями ними сутності та важливості готовності до викладацького лідерства.Документ Formation of leadership qualities from the earliest childhood(2020) Ol'shevs'ka, V. O.; Bandurovs'ka, O. Yu.Документ Історична ретроспектива феномену лідерства у контексті підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Черкашин, Андрій ІвановичУ статті проведено дослідження історичної ретроспективи феномену лідерства вітчизняними та зарубіжними вченими у контексті підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій. Зазначено, що формування лідерства у майбутніх фахівців у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання повинно відбуватися на основі вдосконалення системи діяльності Державної служби з надзвичайних ситуацій України, формування необхідного освітнього середовища, яке сприятиме вдосконаленню законодавчої бази, економічних механізмів цивільного захисту, розвитку лідерських якостей та вдосконаленню професійної підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій України.Документ Лідерство в управлінні проєктами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Пономарьов, Олександр Семенович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Харченко, Алла Олександрівна; Грінченко, Марина АнатоліївнаОбґрунтовано необхідність розвинених лідерських якостей керівників і всіх фахівців із управління проєктами як важливої передумови ефективного використання цієї технології. Показано, що теорія і практика управління проєктами напрацювали цілу гаму ефективних підходів до організації діяльності проєктної команди й успішного виконання достатньо складних і відповідальних комплексів робіт. Доведено, що ці комплекси, звичайно спрямовані на отримання принципово нових, а часто й унікальних результатів, і являють у своїй системній цілісності проєкт. Виявлено, що основними вимогами до нього виступають чіткі часові рамки його виконання, дотримання заздалегідь узгодженого бюджету і показників якості. Встановлено , що забезпечення цих вимог істотною мірою визначають професіоналізм, управлінська компетентність та особистісні риси і якості керівника.Документ Tools for the formation and development of leadership in public authorities(2020) Hren, L. M.; Smaglo, E. I.; Barabash, Y. V.Документ Leadership in times of crisis: how psychology helps leaders to communicate in pandemic period(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Jlassi, Linda; Sereda, Nataliia V.Документ Комунікативні властивості студентів-психологів, схильних до лідерства(Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Книш, Анастасія Євгенівна; Богдан, Жанна Борисівна; Чебакова, Юлія ГригорівнаДослідження присвячене темі комунікативних властивостей студентів-психологів, що схильні до лідерства. Тема дослідження зумовлена популярністю спеціальності "Психологія", що зростає, і необхідністю вдосконалення освітніх програм не тільки в напрямі забезпечення ключових фахових компетентностей, а й у напрямі розвитку soft skills, до яких відносяться лідерство та комунікативні здібності. Акцент робиться на необхідності визначення особливостей комунікативних особливостей майбутніх психологів схильних до лідерства з метою подальшої розробки індивідуалізованих програм розвитку лідерства студентів цього професійного напрямку.