Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 36
  • Ескіз
    Документ
    Освіта як мета і чинник сталого розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Доведено, що сучасна глобальна екологічна криза зумовлена порушенням коеволюції людини і природи. Людина як невід’ємна частина природи вважає себе вершиною еволюції, оскільки саме у ній природа досягає самопізнання і саморозуміння. В той же час обґрунтовано передчасність самовизначення людиною себе як Homo sapiens, бо дії й поведінка занадто багатьох людей демонструє, що вони ще досить далеко не є sapiens. Оскільки основною умовою гармонізації взаємовідносин людини і природи виступає дотримання норм Концепції сталого розвитку, важлива роль у ній відводиться освіті, яка забезпечує не тільки навчання, а й особистісний розвиток та формування суспільної свідомості та її екологічної спрямованості й екологічного мислення. Розкрито практику гуманізації професійної освіти й відповідну систему, яка розроблена і успішно функціонує в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”. Наведено вимоги до освіти та використання нею інноваційних педагогічних технологій, які безпосередньо випливають із цілей і характерних особливостей сталого розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні умови формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей
    (Видавництво "ТК Меганом", 2015) Мовчан, Яна Олександрівна
    Підкреслено важливість формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей. Зроблено акцент на підготовці майбутніх інженерів та професійно-особистісних вимог до них. Запропоновано поняття професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей та її структурні компоненти з показниками. Розглянуто категорію психолого-педагогічні умови та їх вплив на формування професійної соціалізації майбутніх інженерів. Запропоновано дефініцію "психолого-педагогічні умови". Визначено психолого-педагогічні умови формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей. Розглянуто можливі способи реалізації визначених психолого-педагогічних умов. Запропоновано шляхи щодо розробки програми реалізації визначених психолого-педагогічних умов формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Структура професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей
    (Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, 2015) Мовчан, Яна Олександрівна
    У статті подано обґрунтування структури професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей. Запропоновано досліджувати процес професійної соціалізації у контексті запропонованих компонентів та їх показників.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження мотиваційно-ціннісного компоненту професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016) Мовчан, Яна Олександрівна
    Досліджується мотиваційно-ціннісний компонент професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей. Виділено показники мотиваційно-ціннісного компоненту. Проаналізовано результати дослідження за різними рівнями прагнення майбутніх інженерів працювати за спеціальністю.
  • Ескіз
    Документ
    Структура професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей
    (Видавництво "Діса плюс", 2015) Мовчан, Яна Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    "Дети – наш вечный, неразрушимый памятник" – рядки з безсмертного духовного заповіту педагога Катерини Василівни Задонської "быль XIX столетия"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Бахтіна, С. А.
    В статті йдеться про необхідність відновити втрачену систему духовних загальнолюдських цінностей наших співвітчизників XIX – початку XX століття.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Experimental verification of the efficiency of pedagogical conditions of formation of professional responsibility of future specialists of physical culture
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Zinchenko, Lina
    The results of experimental verification of the effectiveness of pedagogical conditions for the formation of professional responsibility of futur especialists in physical culture and sports are revealed; the concept of professional responsibility of future specialists of physical culture and sports and criteria andindicators of formation of professional responsibility of future specialists of physical culture and sports are specified; describes an experimental test of the effectivenes s of pedagogical conditions for the formation of professional responsibility of future specialists in physical culture and sports.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості організації самостійної роботи майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Асєєва, Ірина Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Гуманістичні та демократичні передумови духовного розвитку особистості
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Черемський, Максим Петрович
    Гуманізація та демократизація української освіти є важливою умовою духовного розвитку особистості. Внаслідок панування авторитарних методів навчання над демократичними особистість не має змоги виражати власну думку, почуття та фантазію. А отже духовний розвиток особистості є неможливим. Тому навчання має будуватися у відповідності з духовними запитами та прагненнями особистості. Цьому великою мірою сприятиме гуманізація та демократизація освіти, яка покликана виховувати вільну, самодіяльну, творчу особистість.