Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 36
  • Ескіз
    Документ
    Роль іміджу викладача у формуванні лідерського потенціалу студентів
    (2020) Штученко, Ірина Євгенівна; Кутєпова, С. С.; Чаплій, Є. В.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування педагогічної майстерності як складника лідерського потенціалу особистості
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Алієва, Р. Р.; Шаполова, Вікторія Валеріївна
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання викладання педагогічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх докторів філософії в умовах технічного університету
    (2019) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Статтю присвячено актуальній пробле мі формування основ педагогічної майстерності, як результату готовності до педагогічної діяльності аспірантів технічного університету у процесі навчання педагогічним дисциплінам. Розглянуто особливості формування основ педагогічної майстерності аспірантів у процесі 1 року навчання блоку педагогічних дисциплін на підставі моделювання викладання педагогічних дисциплін. У статті розкрито суть процесу моделювання при викладанні педагогічних дисциплін аспірантам університету на підставі компетентісного, системного підходів. Наголошується, що у процесі формування основ педагогічної майстерності варто сформувати певну систему знань, де значне місце мають посідати знання про системне моделювання у педагогічному процесі. На основі аналізу психолого педагогічної літератури визначено особливості моделювання викладання педагогічних дисциплін в контексті формування основ педагогічної майстерності у процесі навчання майбутніх докторів філософіі в умовах технічного університету. Схарактеризовано модель контекстного системного формування основ педагогічної майстерності у процесі викладання педагогічних дисциплін аспірантам. Розкривається сутність контекстного системного формування основ педагогічної майстерності при викладанні педагогічних дисциплін майбутнім докторам філософії 1 року навчання, його елементи цілі, зміст, методи, засоби і форми навчання. Зазначено, що розробка і впровадження блоку педагогічних дисциплін з урахуванням профіналізованого змісту навчання педагогічних дисциплін, фундаменталізованого змісту навчанн я базових програмних продуктів (силабус), фундаменталізованого зміст навчання перспективних продуктів (випереджаючий характер навчання, форми, методи, інноваційні технології) фахової підготовки в умовах технічного університету сприяє набуттю майбутніми викл адачами відповідної ієрархії системи знань, забезпечує готовність майбутніх викладачів до якісної та ефективної репродуктивної та продуктивної професійної діяльності. Обговорюються результати сформованості основ педагогічної майстерності майбутніх виклада чів вищої школи з числа аспірантів 1 року навчання на вищеозначених засадах.
  • Ескіз
    Документ
    Зміст та структура поняття "педагогічна майстерність" у вимірах науковців та майбутніх докторів філософії економічних та інженерно-технічних спеціальностей
    (2018) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Статтю присвячено актуальній проблемі формування основ педагогічної мастерності, як результата готовності до педагогічної діяльності аспірантів економічних та інженерно-технічних спеціальностей. У центрі уваги перебуває процес навчання педагогічним дисциплінам в умовах технічного університету організованого на засадах міждисциплінарного і компетентісного підходів. Визначено сутність терміну "педагогічна майстерність" у вимірах видатних педагогів та майбутніх докторів філософії економічних та інженерно-технічних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи розв’язання проблемних питань у сфері функціонування професійно-технічної освіти в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті досліджено проблемні питання у сфері професійно-технічної освіти України; низький рівень фінансування визначено як головний показник погіршення стану системи професійно-технічної освіти; представлено результати дослідження, проведеного у різних регіонах України (зокрема, у Луганській (підконтрольній Україні території), Полтавській, Волинській і Харківській областях) щодо оцінювання результативності функціонування системи професійно-технічної освіти й експертного оцінювання учнями та студентами їхньої майбутньої професійної діяльності; наведено сформульовані респондентами пропозиції щодо напрямів покращення функціонування та/або розвитку системи професійно-технічної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Роль викладача вищого технічного навчального закладу у формуванні корпоративної культури майбутніх фахівців
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2013) Шаполова, Вікторія Валеріївна
  • Ескіз
    Документ
    Психопедагогічні технології розвитку культури і техніки мовлення сучасного лідера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Семенова, Алла Василівна
    У статті, спираючись на конструктивний досвід української наукової школи педагогічної майстерності І.А. Зязюна, розкрито загальні теоретико-методологічні витоки і змістові лінії застосування психопедагогічних технологій розвитку культури і техніки мовлення сучасного лідера. Схарактеризована новизна підходів, що пов’язана із використанням ключових ідей психопедагогіки. Доведено, що мовлення є не тільки засобом спілкування, воно втілює дійсність у свідомості та підсвідомості суб’єктів комунікативної дії. Конструктивність підходів продемонстрована у цілісному поєднанні та використанні новітніх наукових здобутків на прикладі впровадження авторського навчального посібника «Мистецтво мовлення сучасного педагога».
  • Ескіз
    Документ
    Постнекласичний період методологічного виміру єдності нелінійного синтезу знань в аспекті розвитку теорій лідерства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Семенова, Алла
    Розглянуто сутність постнекласичного періоду методологічного виміру єдності нелінійного синтезу знань в аспекті розвитку теорій лідерства. Схарактеризовано особливості нелінійних процесів самоорганізації. Розкрито генезу теорій лідерства у цілісному аспекті та з позицій нелінійного синтезу знань у постнекласичний період. Здійснено аналіз стану дослідження проблеми підготовки нової генерації науково-педагогічних та інженерно-педагогічних кадрів – національної еліти, яка здатна оволодіти новою постнекласичною методологічною освітньо-світоглядною парадигмою. Доведено важливість моделювання міждисциплінарної комунікації, філософської рефлексії та колективної експертизи на прикладі курсів підвищення педагогічної та управлінської кваліфікації науково-педагогічних кадрів.
  • Ескіз
    Документ
    Адаптивне управління в системі педагогічної культури
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2016) Чеботарьов, Микола Корнійович
    Проаналізовано сутність і призначення адаптивного управління з позицій феномену педагогічної культури. Показано, що для забезпечення якості фахової підготовки інженерів важливу роль відіграє використання такої інноваційної педагогічної технології, як адаптивне управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів. Вона реалізує індивідуальний підхід і розширює можливості педагогічного впливу викладача на формування професійної компетентності, на виховання та особистісний розвиток майбутнього фахівця. Доведено, що володіння методами адаптивного управління є свідченням високої педагогічної майстерності і професійної культури викладача.