Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Освіта як мета і чинник сталого розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Доведено, що сучасна глобальна екологічна криза зумовлена порушенням коеволюції людини і природи. Людина як невід’ємна частина природи вважає себе вершиною еволюції, оскільки саме у ній природа досягає самопізнання і саморозуміння. В той же час обґрунтовано передчасність самовизначення людиною себе як Homo sapiens, бо дії й поведінка занадто багатьох людей демонструє, що вони ще досить далеко не є sapiens. Оскільки основною умовою гармонізації взаємовідносин людини і природи виступає дотримання норм Концепції сталого розвитку, важлива роль у ній відводиться освіті, яка забезпечує не тільки навчання, а й особистісний розвиток та формування суспільної свідомості та її екологічної спрямованості й екологічного мислення. Розкрито практику гуманізації професійної освіти й відповідну систему, яка розроблена і успішно функціонує в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”. Наведено вимоги до освіти та використання нею інноваційних педагогічних технологій, які безпосередньо випливають із цілей і характерних особливостей сталого розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Соціокультурне середовище і лідерство
    (НТУ "ХПІ", 2017) Філіпчук, Георгій
    Розглядаються проблеми суспільної значимості формування якісних характеристик лідера у вимірі цивілізаційного й національного розвитку. Аналізуються соціально-педагогічні, політичні, етичні, культурологічні аспекти взаємовпливів середовища, особистості, освітніх систем в контексті творення явища лідерства.
  • Ескіз
    Документ
    Інтерактивна технологія вимірювання домінуючого типу організаційної культури університету
    (НТУ "ХПІ", 2015) Дудар, А. Ю.; Мещанінов, О. П.
    Представлено інтерактивну технологію вимірювання домінуючого типу організаційної культури з використанням автоматизованої веб-системи підтримки планування розвитку університету, що синергетично поєднує традиційні моделі визначення домінуючого типу організаційної культури, психокорекцію, оцінку управлінських характеристик, визначення життєвого циклу для планування сталого розвитку університету та побудову колективної інтегральної оцінки.
  • Ескіз
    Документ
    Критеріальні ознаки якості університетської системи освіти
    (НТУ "ХПІ", 2015) Мещанінов, О. П.
    Визначено критеріальні ознаки університетської системи освіти, що проаналізовані з позиції потреб та тенденцій, які властиві постіндустріальному суспільству, яке прагне здійснити розвиток до інформаційного суспільства. Висвітлено актуальну проблему вибору шляхів розвитку університетської системи освіти в Україні та формування інноваційної моделі розвитку. У подальших дослідженнях доречна розробка оновленоїсинергетичної моделі розвитку, що спираєтьсяна новий вимір, вимірв категоріях організаційної культури.
  • Ескіз
    Документ
    Соціальна функція інноваційної університетської системи освіти
    (НТУ "ХПІ", 2013) Мещанінов, Олександр Павлович
    Феномен університетської системи освіти проаналізовано з позиції потреб та тенденцій, що властиві постіндустріальному суспільству, яке прагне здійснити розвиток та перехід до інформаційного суспільства. Соціальна функція інноваційної університетської системи освіти обґрунтована через необхідність дотримання балансу потреб особистості та суспільства, студентства та професорсько-викладацького складу, реґіону та країни, гуманітарних та ринкових цінностей, національних та глобальних, міжнаціональних пріоритетів.
  • Ескіз
    Документ
    Education for sustainable development
    (НТУ "ХПІ", 2013) Belan, George
    Sustainable development is the development that aims at meeting the needs of the current generations, without compromising the possibility of future generations to satisfy their own needs. To understand this, we must be educated in this spirit. Education for sustainable development also brings new motivation for educational act, therefore giving the possibility to those involved to participate creatively in identifying the solutions and evaluating the alternatives for creating a sustainable development. Education should be based on values, healthy values, such as responsibility, tolerance, honesty and respect for what is around us and it should accept the challenges that complexities may cause.