Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 32
  • Ескіз
    Документ
    Проблемы и противоречия гносеологии образования
    (Institutul Internațional de Management Imi-Nova, 2018) Пономарев, Александр Семенович; Харченко, Алла Александровна
    It is shown that the innovative nature of the development of human civilization has led to new requirements for the education system. To meet them, a philosophical understanding of the essence of the phenomenon of education, its goals and role, the ways of development is necessary. These circumstances caused an intensive development of the philosophy of education as a specific social institution. In the general structure of the philosophy of education,a special place belongs to his epistemology. It is it that contributes to the increase in the effectiveness of the educational and cognitive activity of students in the conditions of a constantly growing volume of scientific and technical knowledge. However, the epistemology of education inherent specific problems and contradictions, the resolution of which is necessary to build a new education paradigm that would focus not on memorizing information, but on its understanding. One of them is that education is an object of study of epistemology, and one of its main tools. Another contradiction should be considered the dominance of rational forms of cognition and a certain disregard for the possibilities of its emotional forms. Essential is the contradiction, which consists in the students not knowing the outside world itself, but information about it, which generates the loss of critical thinking and the desire for a comprehensive analysis of objects and the phenomenon of cognition.
  • Ескіз
    Документ
    Практикум з філософії освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Пономарьов, Олександр Семенович; Костиря, Ірина Валентинівна
    Наведено комплекс методичних рекомендацій, спрямованих на підвищення рівня засвоєння студентами навчального матеріалу з філософії освіти за рахунок зростання їхнього інтересу до цієї дисципліни. Детально розкрито зміст восьми семінарських занять з основних тем курсу, передбачених навчальною програмою. Структура кожного заняття містить його мету, короткий виклад чітко виділених необхідних теоретичних відомостей та рекомендованих практичних вправ, а також запитання і завдання для самоконтролю і списки рекомендованої літератури. Для слухачів магістерської програми зі спеціалізації "Педагогіка вищої школи" та для педагогів-практиків, які прагнуть підвищити свою загальну і філософську культуру. Може бути корисне всім, хто цікавиться проблемами сучасної освіти і творчості в педагогічній діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія освіти: система цінностей в культурі педагогіки вищої школи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Пономарьов, Олександр Семенович; Середа, Наталія Вікторівна; Чеботарьов, Микола Корнійович
    Проаналізовано сенс і значення культури педагогічної діяльності та її суспільну цінність. Показано, що культура педагогічної діяльності випливає з ціннісної орієнтації педагогіки вищої школи. Детально розглянуто основні цінності вищої освіти та ціннісні аспекти педагогічної діяльності. Для слухачів магістерської програми зі спеціалізації "Педагогіка вищої школи", аспірантів та молодих викладачів, всіх, хто цікавиться проблемами педагогіки вищої школи.
  • Ескіз
    Документ
    Освіта і виховання лідерів у вищій школі - субоснова перспективного розвитку суспільства
    (НТУ "ХПІ", 2017) Бабаєв, Володимир Миколайович
    Особистості наділені неабиякими дієвими якостями активно впливають на характер, темпи, вектори суспільних процесів і явищ. Вони, як правило, нерідко створюють вельми позитивні умови для розвитку суспільства, проте інколи, навпаки, їх дії пробуджують до життя такі непередбачувані наслідки, що суспільство в своєму істотному розвитку відкидається на околицю цивілізації з конче малою перспективою повернення на шлях світового соціального прогресу. Своєрідність впливу лідера в тому, що він окрім успадкованих генетичних задатків талановито орієнтується в навколишньому соціальному середовищі, максимально структурує і систематизує суспільні відносини і не менш талановито їх використовує для поглиблення своїх унікальних здібностей. Це дає йому змогу сутнісно в іманентності своїй бути над людьми і водночас, на рівні, бути "своїм" для людей. В таких соціально-культурних обставинах, як ніколи дотепер, виникає об’єктивна потреба в надійному випробуваному лідерстві, орієнтуючись на його різнобічні рівні та виміри. Ця обставина покладає особливу відповідальність на освіту, система якої зобов'язана вибудовувати і зберігати духовно-культурні вартості людини і цим самим піклуватися про лідерів нової генерації.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія людини у тріаді "соціум–природа–техніка"
    (НТУ "ХПІ", 2016) Пономарьов, Олександр Семенович
  • Ескіз
    Документ
    Онтологічні аспекти інженерної освіти
    (НТУ "ХПІ", 2017) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, А. О.
  • Ескіз
    Документ
    Філософсько-педагогічні вектори якості освіти
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пономарьов, Олександр Семенович
  • Ескіз
    Документ
    Філософські аспекти якості освіти
    (НТУ "ХПІ", 2017) Пономарьов, Олександр Семенович; Квасник, Ольга Віталіївна
    Розглянуто та надано визначення змісту дефініції якості освіти та визначено критерії його оцінки у межах сучасних наукових досліджень. З’ясовано, що ефективність нової парадигми освіти ґрунтується на глибокому філософському осмисленні її сутності, завдань і сенсу якості в умовах інноваційного характеру суспільного розвитку. Розкрито особливості умов формування та реалізації якості освіти в сучасному світі та чинники, які обумовлюють складність та багатогранність прояву її змісту.
  • Ескіз
    Документ
    Формування професійної культури фахівців у системі завдань педагогіки вищої школи
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2006) Пономарьов, Олександр Семенович
    Сучасні реалії суспільного життя вимагають розробки нової філософії освіти, кардинальної зміни підходу до вибору цілей і змісту професійної підготовки фахівців. Одним із завдань вищої школи постає формування їх професійної культури. В роботі проаналізовано сутність цього феномену, його роль і необхідність прищеплення студентам як актуальна педагогічна проблема.
  • Ескіз
    Документ
    Логіка формування гуманітарно-технічної еліти в системі нової філософії інженерної освіти
    (2004) Пономарьов, Олександр Семенович
    Проаналізовано природу, причини, характер і прояви системної кризи світової освітньої системи і, зокрема, традиційної інженерної освіти. Показано, що пошук та успішна реалізація ефективних шляхів подолання цієї кризи вимагають розробки нової філософії інженерної освіти. Одним з таких шляхів виступає підготовка національної гуманітарно-технічної еліти. Розглянуто її сутність та логіку формування.