Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Error-Oriented Motivation of Turkish Students During their Adaptation to a Foreign University
    (Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020) Pidbutska, N. V.; Knysh, A. Ye.
    The article deals with the problem of error-oriented motivation of Turkish students during the adaptation process to a foreign university (on an example of a Ukrainian university). Research was conducted on two samples of first year students: 45 Turkish and 61 Ukrainian students. An error-oriented motivation questionnaire and survey were used to identify strategies for student response to mistakes and the main problems of adaptation. It was determined that Turkish students are more likely to use a Learning from mistakes strategy and are more exposed to such adaptation problems as communication problems with the administration, difficulties in adapting to the new social environment, and emotional problems.
  • Ескіз
    Документ
    Соціально-психологічні чинники культурної адаптації студентів-іноземців
    (Видавничий дім "Гельветика", 2022) Левус, Надія; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Бугрій-Шрамко, Наталя
    У статті подано результати дослідження соціально-психологічних чинників адаптації студентів-іноземців до нового культурного середовища. З цією метою обстежено 68 осіб із 23-х країн. Застосовано наступні методи математичної статистики: регресійний, кластерний, порівняльний, кореляційний аналіз. З’ясовано, що чим вища мотивація до навчання та опанування професії, тим швидше проходить процес адаптації до нового середовища. У такому разі, студент прикладає максимум зусиль для вивчення мови, щоб мати можливість вільно комунікувати і вирішувати поточні навчальні труднощі. Вагомими чинниками, які впливають на рівень адаптації іноземних студентів, є оволодіння мовою та збільшення контактів і дружніх стосунків із представниками місцевого населення. Ці чинники виявились найбільшою рушійною силою до входження у нове культурне середовище. Високий рівень мовної адаптації та інтерактивності зменшує відчуженість, підвищує лояльність до нової культури. Як показує порівняльний аналіз, у групі із низьким рівнем адаптації набагато менше друзів, ніж у респондентів із середнім рівнем адаптації. Також можемо говорити про певні відмінності у сприйманні інших, адже студенти із середнім рівнем адаптації краще налаштовані і відкритіші до оточуючих. Емоційний комфорт є надзвичайно вагомим чинником у адаптивності до соціокультурного середовища. Перевага позитивних емоцій та відчуття благополуччя життя вагомо збільшують здатність до адаптації. Негативними чинниками культурної адаптації виявилися відчуженість, ностальгія, емоційний дискомфорт та депресивність. Вони обернено пов’язані із бажанням набуття знань, прагненням налагоджувати контакти та відсутністю мовного бар’єру.У студентів з низьким рівнем культурної адаптації відчуженість корелює із відомістю. Їм притаманне хвилювання щодо неспроможності задовільнити свої потреби, занепокоєння та відчуття покинутості через, власне, низький рівень адаптованості у новому оточенні. Перебуваючи у такому емоційному стані вони покладаються більше на зовнішні чинники, ніж на власні сили, що призводить до зниження адаптивності.
  • Ескіз
    Документ
    A pedagogue’s facilitation competency in teaching foreign students
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Hren, L. M.; Cherkashyn, Andrii; Karlyuk, Serhii
    On the outcomes of analyzing the scientific literature on pedagogic facilitation, it is proved in the article that no issues concerning a higher education institution pedagogue’s facilitative competence in foreign students training have been raised by scientists; the notions of “competence”, “professional interests”, “facilitation”, “facilitator pedagogue”, “facilitation competence” are defined; the role of a facilitator pedagogue in forming persistent interest in foreign students to their future professional activity is disclosed, as well as requirements for his or her personality and professional traits; on the experience of work with foreign students, conclusion is made concerning the use of interactive methods of teaching at the lectures and in practical classes; an example is given of possible topics and questions to be discussed at trainings, pedagogical workshops on facilitation pedagogy; it is noted that a facilitator pedagogue is to apply creative approach to teaching foreign students, forming in them not only interest in future professional activity, but also the pedagogue’s facilitative competence.A pedagogue’s facilitation competency in teaching foreign students.
  • Ескіз
    Документ
    Формування гуманітарної культури у іноземних студентів на основі гуманітарно-аксіологічного концептуального підходу до освіти
    (НТУ "ХПІ", 2018) Слесик, Катерина
    В статті здійснено аналіз сутнісної характеристики гуманітарної культури іноземних студентів на основі гуманітарно-аксіологічного концептуального підходу до освіти; розглянуто структуру і зміст гуманітарної культури; з'ясовано його місце та обґрунтовано важливість застосування; розглянуто питання реалізації представленого підходу в системі навчання іноземних студентів; обґрунтовано необхідність застосування принципів міжпредметної інтеграції, полікультурності й діалогічності, врахування національно- та індивідуально-психологічних собливостей іноземних студентів як засобу формування їхньої гуманітарної культури в процесі навчання.