Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Трансформаційне лідерство та його роль у формуванні лідерських якостей майбутніх психологів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Хазієв, Арсеній Вадимович
    У статті розглянуто витоки походження трансформаційного лідерства та його роль у формуванні лідерських якостей майбутніх психологів у закладах вищої освіти; розкрито важливість причин трансформаційного лідерства для організації, наведено імена представників-основоположників концепції трансформаційного лідерства; обґрунтовано трансформаційне лідерство в психології як підхід, спрямований на зміну і розвиток послідовників через натхнення, мотивацію та індивідуальну підтримку; наведено причини важливості трансформаційного лідерства для організації (підвищення мотивації та залученості, розвиток інновацій, покращення командної роботи, підтримка індивідуального розвитку, створення позитивної культури); розглянуто основні елементи трансформаційного лідерства (харизма, натхненна мотивація, інтелектуальна стимуляція, індивідуальний підхід); розкрито ключові аспекти та методи формування лідерських якостей у майбутніх психологів (самооцінка та саморефлексія, комунікативні навички, емоційний інтелект, організаторські здібності, мотивація та прагнення до самореалізації, навчання та розвиток); обґрунтовано причини важливості емоційного інтелекту для трансформаційного лідера (розуміння та управління емоціями, побудова довіри та співпраці).
  • Ескіз
    Документ
    Потенціал формальної та неформальної освіти у розвитку професійної компетентності, лідерських якостей і лідерського потенціалу фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, оборони та фахівців із правоохоронної діяльності пенітенціарної системи України
    (Академія Державної пенітенціарної служби, 2023) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Солодовник, Тетяна Олександрівна; Середа, Наталія Вікторівна
    Глобалізація та швидкі трансформаційні перетворення суспільства вимагають формування сучасних професійних компетенцій, лідерських якостей і лідерського потенціалу від фахівців усіх сфер життєдіяльності суспільства, в тому числі фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, безпеки та такої важливої сфери як пенітенціарна, що відповідає за підтримання належного рівня суспільної безпеки країни. Ключова роль у формуванні, розвитку та вдосконаленні професійних компетентностей, лідерських якостей та лідерського потенціалу належать освіті як формальній, так і неформальній. Саме формальна освіта завдяки нормативній складовій освітніх програм та можливості обирати індивідуальну стратегію навчання за рахунок вибіркових дисциплін дозволяє фор мувати конкурентоспроможного фахівця, мобільного, з притаманними професійно-важливими якостями, перспективного світогляду, культури, діловитості, здатності аналізувати виробничу ситуацію, готових до успішного вирішення ними повсякденних бойових і фахових завдань. Система неформальної освіти, яка може охоплювати систему підвищення кваліфікації фахівців (викладачів, персоналу установ тощо), може задовольнити потреби фахівців у набутті зазначеними фахів цями найкращих професійних навичок майбутнього на ринку праці, soft, hard, meta skills.
  • Ескіз
    Документ
    Innovation & leadership
    (2020) Chebakova, Yu. G.; Develi, Berk
  • Ескіз
    Документ
    Formation of leadership qualities from the earliest childhood
    (2020) Ol'shevs'ka, V. O.; Bandurovs'ka, O. Yu.
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерського потенціалу інтелігента
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гура, Тетяна Віталіївна; Пономарьов, Олександр Семенович
    Обґрунтовано значення розвитку лідерських якостей представників різних верств інтелігенції як важливої передумови успішного виконання ними своєї суспільної місії. Показано, що належний лідерський потенціал у поєднанні з високою загальною і професійною культурою інтелігента та його багатим духовним світом істотно підвищує можливості і творчої діяльності інтелігента, і з його впливу на розвиток духовності й культури широких верств населення. Проаналізовано сенс понять “інтелігентність лідера” та “лідерство інтелігента”, розкрито їхню роль в процесах суспільного розвитку. Показано цілі, зміст і характер формування рис і якостей лідерства та інтелігентності майбутніх фахівців Розглянуто можливість використання синергетичного ефекту, що виникає в результаті цільового розвитку якостей інтелігентності та лідерства студентів як майбутніх фахівців під час формування їхньої професійної та соціальної компетентності.
  • Ескіз
    Документ
    The future officer personal qualities in the managerial competence structure
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Ponomarenko, P.; Romanovskyi, O. G.
  • Ескіз
    Документ
    Цінісні орієнтації у структурі лідерськиї якостей майбутніх психологів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Каблаш, В. В.
    У статті розглянуто основу структури ціннісних орієнтацій у процесі формування лідерських якостей майбутніх психологів у процесі професійної підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерський потенціал державних службовців у процесі професійної підготовки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Воробйова, Євгенія Вячеславівна; Логош, Христина
    Висвітлено особливості розвитку лідерських якостей майбутніх державних службовців й тих, хто перебуває на державній службі в процесі професійної підготовки у вищій школі та шляхом підвищення кваліфікації. Також у статті визначено, що запровадження оновленого змісту та форм професійної підготовки майбутніх державних службовців у ЗВО та запровадження тренінгових форм в процесі підвищення кваліфікації сприяє розвитку їх лідерського потенціалу, актуалізує інтерес до практичної діяльності в державній службі, що сприяє подальшій активності у постійному оволодінні знаннями та використанням їх на практиці в управлінській діяльності державної служби. Стаття містить авторське трактування напрямів розвитку лідерського потенціалу державних службовців як в рамках спеціальних програм підготовки, так й в процесі професійної підготовки у ЗВО.
  • Ескіз
    Документ
    Способы и методы диагностики и раскрытия лидерского потенциала студентов
    (Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2019) Михайличенко, Валентина Евдокимовна; Гура, Татьяна Витальевна
    В статье уделено внимание актуальности разработки целенаправленной системы организации процесса диагностики, раскрытия, активизации и развития лидерского потенциала у студентов во время обучения в вузе. Указано на необходимость осознания студентами сущности лидерского потенциала, знания свойств, составляющих его основу, их важность в процессе жизнедеятельности. Рассмотрены способы и методы выявления студентов, имеющих лидерский потенциал, на ранних этапах их обучения в вузе с помощью специальных методик. Показана роль кураторов групп в выявлении лидерского потенциала студентов. Изучены факторы, влияющие на выдвижение студентов на позицию лидеров и роль группы в этом процессе. Рассмотрены формы вне аудиторной деятельности студентов как необходимых условий для развития лидерского потенциала. Показана роль студенческого самоуправления в формировании лидерского потенциала и необходимость его активизации в современных условиях.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання підготовки та професійної діяльності майбутнього фахівця-лідера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Костиря, Ірина Валентинівна
    У статті розглянуто проблему професійної підготовки майбутніх фахівців, пов'язану з недостатнім рівнем оволодіння уміннями, знаннями та навичками, необхідними для застосування в практичній професійній діяльності. Проаналізовано ефективність моделювання підготовки та професійної діяльності майбутнього фахівця для підвищення якості професійної освіти. Досліджено умови ефективного моделювання професійно-орієнтованих ситуацій, етапи розробки моделі професійної діяльності, основні принципів її моделювання серед майбутніх фахівців під час освітнього процесу.