Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування управлінської компетентності у майбутніх офіцерів у вищих військових навчальних закладах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Пономаренко, Павло МиколайовичУ статті охарактеризовано організацію педагогічного експерименту, що включав три етапи (констатувальний, формувальний та контрольний) та передбачав перевірку ефективності педагогічних умов формування управлінської компетентності у майбутніх офіцерів. Результати експерименту підтвердили їх ефективність та доцільність впровадження у освітній процес вищих військових навчальних закладів.Документ Педагогічна акме-технологія формування відповідальності професіоналів-лідерів у процесі професійної підготовки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Дубініна, Оксана Миколаївна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Середа, Наталія ВікторівнаСтаття присвячена проблемі формування відповідальності професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті. Автори бачать вирішення цієї проблеми шляхом розробки спеціальної педагогічної акме-технології. В роботі представлені характеристики структурних компонентів запропонованої технології (концептуальної, змістовної, процесуальних частин і програмно-методичного забезпечення). В ході дослідження визначено педагогічні умови формування відповідальності професіоналів-лідерів. Проаналізовано результати проведеного дослідження по встановленню впливу блоків факторів на сформованість відповідальності майбутніх професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті.Документ Оперативність прийняття управлінських рішень в системі особистісних якостей лідера(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна ВіталіївнаРозглянуто сенс і значення оперативності як надміру важливої, але ще недостатньо дослідженої риси особистості лідера. Показано професійну і особисту значущість оперативності своєчасного прийняття лідером виважених управлінських рішень, особливо у складних проблемних ситуаціях. Наведено та проаналізовано умови й педагогічні технології формування і розвитку оперативності як невід’ємного компонента лідерського потенціалу. Обґрунтовано потребу включення оперативності до складу системи необхідних особистісних якостей лідера.Документ Pedagogical acme-technology of formation of responsibility among leader-professionals during the process of professional education(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Dubinina, Oksana; Ihnatiuk, Olha; Sereda, Nataliia V.The article is devoted to the problem of formation of responsibility among leader-professionals during the process of professional education at the university. The authors note that the solution to this problem is possible by developing a special pedagogical acme-technology. The paper presents characteristics of structural components of proposed technology (concept, content, procedural parts, software and methodology). In the course of this study, the pedagogical conditions for the formation of responsibility among leaderprofessionals were determined. The results of this study on the establishment of the influence of factor units on the responsibility formation of future leader-professionals in the process of their professional education at the university are discussed.Документ Formation of the leadership position of professionals in higher education institutions(LUMEN Publishing House, Romania, 2020) Shelestova, Liudmyla; Kostyria, Iryna; Fedyaeva, Valentina; Brychok, Svitlana; Bohomolova, Maryna; Tomashevska, IrynaThe article theoretically substantiates, develops and experimentally verifies pedagogical conditions for forming the leadership position of future engineers in higher education institutions of technical profile. The concept of the leadership position of a future engineer was first defined as a conscious willingness to fulfill the role of a leader and the totality of all relations of his personality to the reality formed in a certain system of group relationships generated by this awareness. The basic components of a leadership position are defined: motivational-value, cognitive, activity and personal. It is experimentally proved that pedagogical conditions of formation of the leadership position of the future engineer in the institution of higher technical education are: involvement of students in practical independent activity, which involves the application of organizational, communicative, cognitive, reflexive skills and causes the manifestation of their leadership; modeling of profession-ally oriented tasks, which require students to choose the best ways of leadership influence in situations of dialog and group interaction; nurturing a valuable attitude to leadership in out-of-class and classroom work. The model of realization of pedagogical conditions of formation of the leadership position of future engineers in institutions of higher technical education has been developed, which includes the purpose, methodological approaches, methodological support of the realization of pedagogical conditions, estimation of levels of formation of leadership position in future engineers. The special importance of the complex and consistent introduction of pedagogical conditions in work with future engineers is shown.Документ A study of pedagogical conditions for development of professional responsibility among physical training and sports professionals(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Zinchenko, LinaThe article discusses pedagogical conditions of the development of professional responsibility among the students of physical training and sports. In it, the notions «pedagogical conditions» and «professional responsibility» are defined and surveyed; examples of pedagogical conditions analysis from the most recent academic publications on the topic are analyzed. The study assumes that the development of professional responsibility among the students of physical training and sports remains one of the most significant aspects of the teaching process during their study in higher education establishments.Документ Іншомовна підготовка як засіб підвищення конкурентоспроможності сучасного фахівця машинобудівної галузі(НТУ "ХПІ", 2018) Тимощук, ОленаВиявлено і обґрунтовано сукупність професійно значущих якостей конкурентоспроможного фахівця машинобудівної галузі на заняттях з іноземної мови в технічному вузі; визначено педагогічні умови формування конкурентоспроможної особистості; розроблена педагогічна модель формування конкурентоспроможності сучасного фахівця в процесі мовної підготовки.Документ Popularization of science among foreign students of technical universities in Ukraine as one of the important areas of modern education(NTU "KhPI", 2017) Lapuzina, O.; Lisachuk, LidiyaThe pedagogical conditions of the model form of a modern technical specialist, endowed with professional ethics knowledge through the introduction of a science popularization program are determined. The formation necessity process of the professionally oriented worldview for international students on their future scientific and technical activity is substantiated, by using interactive pedagogical technologies of science popularization in the framework of educational activity; distance course introduction of science popularization; the integration of the educational disciplines’ content and non-academic activities in a technical university with the purpose of learning environment creation, aimed at education of a modern technical specialist. Methodical recommendations on their implementation are given.Документ Теоретико-практичні аспекти формування спрямованості на успішну професійну діяльність педагогікі вищої школи(НТУ "ХПІ", 2018) Чадаєва, К. Ю.; Золотухіна, Н. А.В статті розглядаються проблеми створення педагогічних умов для формування у студентів спрямованості на успішну професійну діяльність у творчих вузах. Розкрито сутність і структурні складові спрямованості студентів на успішну професійну діяльність, обґрунтовано педагогічні умови досягнення.Документ Теоретичні і методичні основи підготовки інженера у вищому навчальному закладі до майбутньої управлінської діяльності(Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, 2001) Романовський, Олександр ГеоргійовичДисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2001. Дисертація містить дослідження теоретико-методологічних, організаційних і навчально-методичних аспектів підготовки студентів технічних університетів до майбутньої управлінської діяльності. З урахуванням результатів аналізу структури і соціально-психологічних особливостей професійної діяльності сучасного інженера-керівника та світового досвіду підготовки управлінських кадрів запропоновано методологічні основи педагогічної системи такої підготовки і обґрунтовано її концепцію. Визначено та експериментально підтверджено цілі, принципи й умови ефективного функціонування педагогічної системи. Створено комплекс методичного забезпечення навчально-виховного процесу управлінської підготовки інженерів, яке сприяє реалізації діяльнісно-особистісного підходу.