Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Pedagogical skills of a foreign language teacher in the process of reforming the education system
    (2020) Vrakina, V. V.; Berkutova, Tetyana Ivanivna; Tanko, Ye. V.
  • Ескіз
    Документ
    The modern image of a teacher of a higher medical educational institution
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Voitiuk, A.; Kvasnyk, O. V.
  • Ескіз
    Документ
    Психопедагогічні технології розвитку культури і техніки мовлення сучасного лідера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Семенова, Алла Василівна
    У статті, спираючись на конструктивний досвід української наукової школи педагогічної майстерності І.А. Зязюна, розкрито загальні теоретико-методологічні витоки і змістові лінії застосування психопедагогічних технологій розвитку культури і техніки мовлення сучасного лідера. Схарактеризована новизна підходів, що пов’язана із використанням ключових ідей психопедагогіки. Доведено, що мовлення є не тільки засобом спілкування, воно втілює дійсність у свідомості та підсвідомості суб’єктів комунікативної дії. Конструктивність підходів продемонстрована у цілісному поєднанні та використанні новітніх наукових здобутків на прикладі впровадження авторського навчального посібника «Мистецтво мовлення сучасного педагога».
  • Ескіз
    Документ
    Адаптивне управління в системі педагогічної культури
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2016) Чеботарьов, Микола Корнійович
    Проаналізовано сутність і призначення адаптивного управління з позицій феномену педагогічної культури. Показано, що для забезпечення якості фахової підготовки інженерів важливу роль відіграє використання такої інноваційної педагогічної технології, як адаптивне управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів. Вона реалізує індивідуальний підхід і розширює можливості педагогічного впливу викладача на формування професійної компетентності, на виховання та особистісний розвиток майбутнього фахівця. Доведено, що володіння методами адаптивного управління є свідченням високої педагогічної майстерності і професійної культури викладача.
  • Ескіз
    Документ
    Емоційне усвідомлення як конструкт оцінювання динаміки розвитку педагогічної майстерності викладачів вищих технічних навчальних закладів: психопедагогічний підхід
    (НТУ "ХПІ", 2014) Семенова, Алла
    У статті конкретизовано сутність емоційного усвідомлення як конструкта оцінювання динаміки розвитку педагогічної майстерності викладачів вищих технічних навчальних закладів з позицій психопедагогічного підходу; схарактеризовано етапи успішної зміни поведінки щодо емоційного самоусвідомлення, переваги та недоліки застосування комп’ютерних методик на заняттях з розвитку педагогічної майстерності викладачів вищих навчальних закладів.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток педагогічної майстерності у майбутніх викладачів в умовах навчання в магістратурі
    (НТУ "ХПІ", 2015) Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Бударіна, Олександра Сергіївна
    У статті автори розглядають поняття педагогічної майстерності. Окремо виділяють такі методи розвитку педагогічної майстерності як особистісно-орієнтоване навчання та психолого-педагогічний тренінг, що сприяють розвитку особистості майбутнього педагога, його самореалізації та самоактуалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічна майстерність викладача в умовах інформаційного суспільства
    (НТУ "ХПІ", 2015) Резнік, Світлана Миколаївна
    У статті проаналізовано педагогічну майстерність викладача в умовах інформаційного суспільства. Обґрунтовано, що педагогічна майстерність викладача включає низку вимог, які можна поділити на групи: професіоналізм, мотиваційно-вольові, комунікативні, особистісні якості. Особливого значення в умовах інформаційного суспільства набуває педагогічне лідерство. Воно є запорукою створення певного інтелектуального середовища у процесі навчання як визначного центру особистісного та професійного розвитку студентської молоді.
  • Ескіз
    Документ
    Teacher’s pedagogical culture as an integral part of organizational culture development of teaching staff in vocational and technical institution
    (НТУ "ХПІ", 2015) Polishchuk, T. P.
    The approaches scientists to understand the essence of the organizational culture and its inseparability from pedagogical culture, has clarified the development of the organizational culture of the teaching staff of vocational education institution agrarian caused by the specific conditions of his life in the countryside.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічна майстерність І. А. Зязюна - маяк для педагогів за покликанням
    (НТУ "ХПІ", 2015) Семенова, А. В.
    У статті обґрунтовується теза про те, що принцип людяності є основою усвідомлення особистісного сенсу педагогічної майстерності, як опочуттєвленої діяльності планування взаємодії Людини зі Світом. Теорія педагогічної майстерності І. А. Зязюна не має аналогів у світі. Культура народу і держави є найважливішим із показників його прогресу завдяки особливій місії педагога, який творить найзначущу, найнеобхіднішу цінність — Людину. З таких позицій справжня освіта ґрунтується на ідеї про розвиток професійної майстерності педагогічних кадрів, де Педагоги-Майстри організовують педагогічну взаємодію. Їх професіоналізм розглядається з точки зору підготовки, оцінки діяльності, особистісних моральних якостей та рівняпедагогічної майстерності.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка студентами педагогічного впливу викладачів як проблема філософії освіти
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пономарьов, Олександр Семенович
    Здійснено спробу аналізу феномену оцінки студентами педагогічного впливу викладача як однієї з важливих проблем філософії освіти. Розглянуто ті обставини, які ускладнюють можливість отримати дійсно об’єктивну оцінку рівня професіоналізму, педагогічної майстерності та педагогічної культури викладача на підставі думок студентів.