Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Філософські основи духовного світогляду
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Михайличенко, Валентина Євдокимівна
    В статті розкрита роль світогляду у пізнанні світу та внутрішнього світу людини, а також роль філософії, яка є теоретичною основою світогляду. Приведені дані про те, що в теперішній час людство підходить до розуміння того, що йому потрібен новий світогляд, що містить філософію духовності. Вона являє собою філософію еволюції свідомості людства землі, вчення духовного відродження та соціального перетворення, що неможливо без вдосконалення свідомості людини. Підкреслено, що еволюція всієї світобудови та всього людства схильна до впливу людських стремлінь, а еволюція кожної людини визначається її прагненням до добра і зла, духовним розвитком. Над підвищенням духовності повинні працювати освіта, наука та сама людина, якій треба докласти зусиль, щоб досягти істинного розуміння світу та себе.
  • Ескіз
    Документ
    Духовний розвиток лідера – необхідна умова його еволюції
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Семке, Ніна Миколаївна
    З’ясовано сутність вимог сучасної епохи до людини і необхідність формування її нового світогляду. Розглянуто поняття “еволюція” і “духовність”. Висвітлено роль духовності в еволюції людини і формуванні світогляду лідера. Підкреслено, що світогляд керівника повинен ґрунтуватися на його широкій гуманітарній підготовці, новій філософії. Розкрито сутність, способи, методи духовного, морального і психічного вдосконалення і роль системи виховання, освіти і самовиховання в процесі підготовки майбутніх лідерів.
  • Ескіз
    Документ
    Самооцінка моральних якостей студентів медичного коледжу
    (НТУ "ХПІ", 2018) Даузе, Г. М.
    В статті наголошується, що розвиток моральних якостей студентів-медиків потребує додаткової уваги та цілеспрямованого формування у навчально-виховному процесі медичного коледжу, оскільки за результатами анкетного опитування студенти-медики вважають, що розвиток їх інтелектуальних якостей зазнає значно більших змін, ніж розвиток моральних під час навчання у коледжі.
  • Ескіз
    Документ
    Роль самосовершенствания в духовном развитии человека и его механизмы
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2016) Романовский, Александр Георгиевич; Михайличенко, Валентина Евдокимовна
    В статье рассмотрено понятие духовности человека и её роль в духовном развитии общества. Человек рассматривается как космопланетарное существо, обладающее энерго-информационными свойствами и подчиняющееся в своем развитии космическим законам. Развитие сознания человека на этом уровне осуществляется на базе самосовершенствования самого человека. Обоснована необходимость изменения мышления с экстравертного на интровертное, направленного внутрь себя. Методологией этого процесса является "работа над собой", что даёт возможность овладеть практикой психического и духовного самосовершенствования, которые тесно связаны между собой. Поэтому надо уделять больше внимания в процессе обучения самосознанию и самопознанию, учить молодых людей создавать образ самого себя реального и идеального и стремиться к достижению последнего путем саморазвития и самосовершенствования. Нужно понять механизмы сознания и направить его на самосовершенствование, используя волю, концентрацию мысли, направленное воображение. Контролируемое воображение способно открыть ум, активизировать чувства и веру человека. Необходимо научиться строить своё воображение, контролировать его и управлять им. Большую роль при этом играет самовнушение. В статье обозначены способы овладения человеком практикой психического самосовершенствования, названы его механизмы. Показана необходимость методов убеждения, ярких примеров воздействия духовной силы на состояние ума, образ жизни, нравственное поведение людей.
  • Ескіз
    Документ
    Творчість як джерело духовного становлення студентів НТУ «ХПІ»
    (НТУ "ХПІ", 2013) Романовський, Олександр Георгійович
    В статі дано визначення поняття "духовність", розглянуті підходи до визначення духовності. Дано визначення поняття "духовне становлення особистості", розкриті основи формування духовності та людської творчості. Запропоновані способи вирішення проблеми духовного становлення студента.