Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Освіта як мета і чинник сталого розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Доведено, що сучасна глобальна екологічна криза зумовлена порушенням коеволюції людини і природи. Людина як невід’ємна частина природи вважає себе вершиною еволюції, оскільки саме у ній природа досягає самопізнання і саморозуміння. В той же час обґрунтовано передчасність самовизначення людиною себе як Homo sapiens, бо дії й поведінка занадто багатьох людей демонструє, що вони ще досить далеко не є sapiens. Оскільки основною умовою гармонізації взаємовідносин людини і природи виступає дотримання норм Концепції сталого розвитку, важлива роль у ній відводиться освіті, яка забезпечує не тільки навчання, а й особистісний розвиток та формування суспільної свідомості та її екологічної спрямованості й екологічного мислення. Розкрито практику гуманізації професійної освіти й відповідну систему, яка розроблена і успішно функціонує в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”. Наведено вимоги до освіти та використання нею інноваційних педагогічних технологій, які безпосередньо випливають із цілей і характерних особливостей сталого розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Загальна психологія
    (ФОП Бровін О. В., 2023) Поясок, Тамара Борисівна; Беспарточна, Олена Іванівна; Квасник, Ольга Віталіївна; Шаполова, Вікторія Валеріївна
    Навчальний посібник розроблено на основі робочих програм навчальних дисциплін «Загальна психологія», «Психологія», «Педагогіка та психологія вищої школи», «Вікова та педагогічна психологія». Структура видання дозволяє сформувати цілісний підхід до вивчення основ психології та отримати уявлення про емпіричні дослідження у психології. Питання, що розкривають зміст теми, ключові терміни та поняття відображають проблематику заняття; питання для самоконтролю надають можливість самоперевірки рівня засвоєння теми, а питання для групової дискусії та практичні кейси сприяють формуванню особистої думки здобувачів і творчого підходу щодо вирішення певних психологічних проблем. Зазначена структура навчального посібника дає змогу викладачу у роботі зі студентами актуалізувати необхідні для розуміння теми теоретичні поняття, а також формувати практичні уміння і навички, що в кінцевому результаті забезпечує розвиток психологічного мислення студентів. Навчальний посібник буде корисним для науковців, викладачів, здобувачів вищої освіти усіх спеціальностей першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти. Видання адресоване студентам освітнього ступеня бакалавр, магістрантам, викладачам закладів вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Тимбілдинг в соціальному забезпеченні
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Навчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Тимбілдинг в соціальному забезпеченні» та активізації самостійної роботи магістрів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні рекомендації складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для магістрів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».
  • Ескіз
    Документ
    Теорія і практика тренінгової роботи
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Навчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Теорія і практика тренінгової роботи» та активізації самостійної роботи магістрів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для магістрів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».
  • Ескіз
    Документ
    Лідерство в управлінні соціальними процесами
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Навчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Лідерство в управлінні соцільними процесами» та активізації самостійної роботи магістрів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завдань для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для магістрів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».
  • Ескіз
    Документ
    Толерантность в социальных сетях во время обучающего процесса как показатель качества коммуникации между субъектами образовательной среды
    (Impressum, 2020) Квасник, Ольга Витальевна
    The article considers the rating of social networks among Ukrainian stakeholders, including the conditions for their use, at the time of 2019 mainly among students or adults, the semantic meaning of the concept of tolerance is disclosed, its meaning for interaction in a social network is clarified, the effectiveness of using a social network for high-quality communication between the subjects of the educational process and proved the rationality of using innovative technologies to improve the education level of future ma histres.
  • Ескіз
    Документ
    Толерантность к неопределенности как способ увеличения уровня адаптивности к профессиональной деятельности
    (Institutul Internațional de Management Imi-Nova, 2018) Квасник, Ольга Витальевна
    The article considers the scientific interpretation of the concept of tolerance for uncertainty in the context of professional activity. The main characteristics of the components of the structure of tolerance for uncertainty are identified, its place in the structure of the personality of a professional is determined. A list of techniques that contribute to the formation or development of the concept under study is given.
  • Ескіз
    Документ
    Навчально-методичний посібник з курсу "Психологічні аспекти комунікації у професійній діяльності"
    (2022) Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Вивчення дисципліни «Психологічні аспекти комунікації у профе-сійній діяльності» є важливою складовою професійної підготовки бакалаврів напряму підготовки 053 «Психологія». Згідно з вимогами освітньо-професійної програми «Психологія», в результаті вивчення курсу студенти повинні оволодіти навичками усної та письмової професійної комунікації українською та англійською мовами; аналізувати психологічні явища та феномени відповідно до галузі діяльності для вирішення конкретних професійних задач; уміти діагностувати та аналізувати соціально-психологічні явища різних рівнів (особистості, малої групи); здійснювати протидію факторам, що негативно впливають на політичну свідомість, масову думку, політичні настрої.
  • Ескіз
    Документ
    Дидактичні системи та освітні технології у вищій школі
    (2021) Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Середа, Наталія Вікторівна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Метою вивчення дисципліни "Дидактичні системи та освітні технології у вищій школі" є розуміння магістрантами змісту дидактичних систем та освітніх технологій у вищій школі, знання структури різних видів навчальних планів, освітніх програм, сформованість практичних умінь щодо реалізації у вищій школі різних видів, форм і методів проведення навчальних занять. Призначений для магістрів спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки".
  • Ескіз
    Документ
    Фактори розвитку та напрями вдосконалення дистанційної форми навчання в системі вищої освіти України
    (2019) Романовський, Олександр Георгійович; Квасник, Ольга Віталіївна; Мороз, Володимир Михайлович; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Резнік, Світлана Миколаївна; Черкашин, Андрій Іванович; Шаполова, Вікторія Валеріївна
    Трансформаційні процеси в сучасному суспільстві викликають необхідність переорієнтації сучасної освіти та перерозподілу векторів її розвитку в площину дистанційного навчання. Закономірна зміна пріоритетів у перспективах розвитку вищої освіти спрямована на розширення кола користувачів та здобувачів освітніх та інформаційних ресурсів. Існуюча парадигма розвитку освіти, з огляду на постійні зміни характеристик середовища її функціонування, все частіше стає об'єктом трансформаційних перетворень свого змісту та структури. Рефлексія теоретико-методологічної моделі розбудови педагогічної наукової думки стає підґрунтям для перегляду місця та ролі інструментарію традиційних педагогічних технологій у забезпеченні процесу освітньої комунікації між суб'єктами та об'єктами освітньо-наукової діяльності. Реалізація потенціалів дистанційної форми навчання, так само як і підвищення рівня використання педагогами інформаційно-комунікативних технологій, потребує не тільки усвідомлення останніми переваг тих чи інших педагогічних технологій, але й готовності об'єктів освітньо-наукової діяльності до сприйняття визначеної до засвоєння інформації. З огляду на необхідність розширення інформаційно-аналітичного підґрунтя щодо перспектив використання дистанційної форми навчання в Україні, а також для визначення детермінант її розвитку, авторами публікації було розглянуто історичну ретроспективу становлення дистанційної форми навчання на міжнародному та національному рівнях, а також проведено анкетування здобувачів вищої освіти щодо сили прояву окремих з детермінант (факторів) розвитку дистанційної освіти в Україні. За результатами аналізу відповідей респондентів була оцінена значущість впливу деяких з факторів на динаміку розвитку дистанційної освіти в Україні, а саме: індивідуальних особливостей людини; відсутності на ринку освітніх послуг актуальних відповідно до попиту на ринку праці пропозицій щодо освітніх програм; недосконалості змісту, форм та технологій реалізації дистанційних курсів, а також нездатності закладів вищої освіти забезпечити ефективність реалізації навчальних програм; недосконалості інституціонального середовища щодо забезпечення організації дистанційної освіти; неготовності роботодавців та представників соціуму визнати еквівалентність отриманих у межах дистанційної освіти знань, умінь та навичок тим компетентностям, які можуть бути сформовані в межах традиційних форм навчання. Стаття містить результати аналізу тенденцій розвитку масових відкритих онлайн-курсів та огляд змісту нормативно-правового забезпечення щодо функціонування дистанційної освіти. У статті запропоновано авторську класифікацію основних переваг та недоліків впровадження освіти на відстані за такими основними видами: організаційно-педагогічний, інформаційно-технологічний та психологічний. Стаття містить узагальнення та висновки щодо предмету наукової уваги.