Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 86
  • Ескіз
    Документ
    Use of smart technologies in the training of specialists in higher education institutions
    (2023) Kostyria, Iryna; Bereziuk, Dmytro; Sadovyi, Mykola; Podoprygora, Nataliia; Tryfonova, Olena
    Attention is focused on the importance of the use of smart technologies in the training of specialists in institutions of higher education. From the perspective of the educational system, smart society and smart education are presented, which are included in the content of a new type of education, in which the use of smart information technologies is mandatory. The main task of the educational space for smart education is written down - creating a basis for the possibility of realizing the intellectual and creative potential of education seekers. New opportunities for the education system created by smart technologies are described. The advantages of smart technologies and the features of their application in the educational process are listed. The main principles of smart education are highlighted and the components of smart education are listed. Online platforms, online services, portals, and applications, which are presented as smart technology tools within the scope of the study, were identified and divided into the groups of smart store, smart interaction, smart response, and smart trainer.
  • Ескіз
    Документ
    Формування професійних компетенцій магістрантів спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки" щодо моніторингу якості освіти у вищій школі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Костиря, Ірина Валентинівна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
  • Ескіз
    Документ
    Галузевий та регіональний контекст підготовки здобувачів вищої освіти другого та третього рівнів спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки"
    (2022) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Романовський, Олександр Георгійович; Резнік, Світлана Миколаївна; Середа, Наталія Вікторівна; Костиря, Ірина Валентинівна
    Стаття присвячена питанню підвищення якості підготовки здобувачів вищої освіти другого та третього рівня спеціальності 011 "Оосвітні, педагогічні науки". На підставі системного підходу розкрито сутність галузевого та регіонального контексту підготовки магістрів та докторів філософії в умовах технічного університету. Встановлено регіональну специфіку освітньої галузі, спрямовану на підвищення якості інноваційної підготовки і процесу навчання фахівців (різних напрямів: інженерного, економічного, управлінського тощо), процесу викладання (підвищення рівня майстерності, педагогічного потенціалу, формування викладацького лідерства тощо). Представлена розгорнута характеристика освітньо-професійної програми (ОП 011) та освітньо-наукової програми (ОНП PhD 011), які відповідають тенденціям розвитку спеціальності та ринку праці, місії та стратегії розвитку НТУ "ХПІ" до 2025 року. Окреслено інноваційні напрями модернізації підготовки магістрів та докторів філософії вказаної спеціальності в умовах технічного університету.
  • Ескіз
    Документ
    Philosophical-Psychological, Pedagogical-Managerial Aspects of "Qualitative" Formation of Future Specialists of All Levels of Training and Specialties in the Conditions of Technical University
    (Shiny World Corporation, Canada, 2022) Ihnatiuk, O. A.; Kostyria, I. V.; Koss, A. M.
    The study is devoted to such topical issues in the theory and methodology of education and pedagogy of higher education as the training of future leaders, namely the formation and development of leadership qualities of students in technical universities. On the topic of the study, the authors analyzed the literature of leading scientists in the field of philosophy, psychology and pedagogy, identified features of the formation of leadership in the student environment. The study reveals the seven most important criteria that form the core of the personality of the future specialist leader. The use of these seven criteria of personality development of the future specialist in technical universities requires a combination and adaptation of traditional approaches to education and the latest pedagogical technologies. This is aimed not just at introducing certain forms and methods of work into the educational process, but at creating a specially organized professional environment in which future professionals have opportunities for professional and personal growth through conscious change and transformation of both the environment and themselves. In the process of personal change, the student's historical "I" is as close as possible to his logical "I" and is held by the latter with the help of Onto In-Se. This is how the future specialist acquires leadership qualities, first of all: cognitive, communicative, organizational, moral and volitional and reflexive skills. It is established that through the development of conceptual and creative thinking of the student it is possible to influence the formation of his critical "I" as a necessary attribute of leadership: the ability to listen and hear, understand and act.
  • Ескіз
    Документ
    Організаційно-педагогічні аспекти формування професійної та загальної етики
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Костиря, Ірина Валентинівна; Косс, Андрій Миколайович
    В статті розкрито формування професійної та загальної етики у майбутніх фахівців; підкреслено необхідність підтримання психічного здоров’я здобувачів освіти; впровадження технологій для креативної трансформації та модернізації сучасної вищої освіти студентів; розвиток загальної етики для формування базису професійної етики. Розкрито сутність технології формування компетентностей загальної та професійної етики у майбутніх викладачів.
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальна перевірка ефективності формування комунікативних навичок у майбутніх фахівців-лідерів в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Костиря, Ірина Валентинівна
    В статті пропонуються результати експерементального дослідженя ефективності залучення майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до самостійної практичної діяльності, яка передбачає використання інтерактивних форм і методів виховання для застосування комунікативних і рефлексивних умінь та зумовлює формування комунікативних навичок.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерська позиція як компонент особистості майбутнього фахівця
    (Національний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут", 2021) Костиря, Ірина Валентинівна; Філіпенко, Лариса Володимірівна
    В статті розкрито поняття лідерської позиції майбутнього фахівця в контексті його зв’язків із особистісними якостями. Розглянуто останні дослідження, присвячені темі лідерської позиції. Уточнено, що лідерська позиція майбутнього фахівця представляє собою особистісне утворення, що включає в себе усвідомлення майбутнім фахівцем готовності до виконання ролі лідера та здатності до організаційного впливу на виробничий колектив, вона ґрунтується на лідерському потенціалі особистості й формується в процесі засвоєння лідерської ролі в різних життєвих ситуаціях, включаючи умови професійної сфери. Представлені результати дослідження лідерської позиції у майбутніх фахівців різних професійних спрямувань. Визначено, що більшість майбутніх фахівців характеризуються наявністю необхідних для розвитку лідерської позиції особистісних рис, але їхній досвід під час здобуття освіти не дає можливості приміряти на себе роль лідера, що чинить негативний вплив на їхню мотивацію розвитку лідерства.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічна характеристика і роль гендера в сучасному світі для майбутніх лідерів-управлінців
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Костиря, Ірина Валентинівна; Корженко, Аліна Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Лідерська позиція як необхідна складова особистості майбутнього інженера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Костиря, Ірина Валентинівна
  • Ескіз
    Публікація
    Критеріально-орієнтоване тестування на основі використання комп’ютерів як засобу оцінювання якості знань студентів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Прочухан, Дмитро Володимирович; Костиря, Ірина Валентинівна
    В статті розглянуто нові підходи до оцінювання навчальних досягнень студентів у системі вищої освіти. Визначено сучасні пріоритети в освіті, одним з яких є контроль якості знань у майбутніх фахівців. Підкреслено, що опанування фаховими дисциплінами під час професійної підготовки передбачає вивчення питань прикладного спрямування: конструювання тестів різних рівнів застосування, контрольного матеріалу за цілями використання, інтерпретація результатів тестування, тлумачення його результатів та формування висновків щодо його відповідності меті, завданням, розуміння основних характеристик якості контрольного матеріалу і можливості використання комп’ютерних технологій при створенні, проведенні і опрацюванні результатів тестування. В статті експериментально доведено, що оцінювання якості знань у майбутніх фахівців за допомогою критеріально-орієнтованого тестування на основі використання комп’ютерів є одним з ефективних засобів педагогічного контролю.