Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічний аспект професійної підготовки фахівців з безпеки трудової діяльності
    (Полтавська академія неперервної освіти імені М. В.Остроградського, 2023) Демідова, Юлія Євгенівна; Мовмига, Наталія Євгенівна
    Розглянуто основні напрями розвитку ключових компетенцій сучасних фахівців з безпеки праці. Особливо важливого значення набуває формування знань у сфері розвитку компетенцій із професійної безпеки. Для вдосконалення професійного розвитку необхідно розширювати межі знань і вмінь орієнтовно на результат навчання з позицій удосконалення професійних компетенцій. Поняття професійної компетентності виражає єдність його теоретичної та практичної готовності у цілісній структурі особистості й характеризує його професіоналізм. Проблема формування професійних компетенцій останніми роками набуває великого значення. Це пов’язано з інтенсифікацією професійної діяльності, необхідністю вирішення професійних завдань в умовах невизначеності, ризику, появою та розвитком нових технологій.
  • Ескіз
    Документ
    Psychological Safety of Volunteers During the War
    (Foundation Pro Scientia Publica, Poland, 2023) Pidbutska, N. V.; Demidova, Yu. Ye.; Knysh, A. Ye.
    It was determined that the largest subgroup in the general group of respondents were volunteers with a high level of emotional exhaustion (46%) – these are people who feel general tension and do not remember the last time they experienced positive emotions. Among all the indicators of psychological safety, the indicators of moral-communicative and internal comfort turned out to be the least developed.
  • Ескіз
    Документ
    Gender aspects of empathy in online learning of adolescents
    (Foundation Pro Scientia Publica, Poland, 2020) Pidbutska, N. V.; Demidova, Yu. Ye.; Knysh, A. Ye.
    During the study, the aim has been achieved and all the objectives have been fulfilled, in particular: 1) “involvement in online learning” and "quality of online learning" are defined as criteria for online learning successful performance; 2) expert assessment of the study results is carried out, allowing us to determine that female participants show mainly medium and high levels of online learning performance, while male participants show low and medium-level results; 3) it is determined that the correlation between the level of performance of online learning and empathy in the group of girls is higher than in the group of boys.
  • Ескіз
    Публікація
    Management system of occupational safety at ukrainian enterprises: international and european dimension
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Tverytnykova, Elena; Demidova, Yu. Ye.; Drozdova, Tatyana
    The international and European experience in creating and improving integrated systems in the field of occupational safety and health on the basis of research regulatory documents of the International Organization for Standardization, European standards, national standards of Ukraine, industry and methodical documents on management of occupational safety and health of oil and gas complex enterprises is overviewed. The implementation features of OHSAS 18001 and ISO 45001 international standards to create an integrated safety management system of professional activity have been studied. The ways of implementing the analyzed requirements in the industry safety standards of occupational activity of oil and gas complex enterprises of Ukraine are considered. A number of hazardous events related to occupational activity at the enterprises: industrial safety, technogenic safety, labour hygiene and safety, ecological safety, psychophysiological safety has been considered and a generalizing scheme of dangers and hazardous events has been created. A model of an integrated management system for occupational safety activities for oil and gas enterprises is proposed based on the involvement of scientific literature, regulatory documents using the structural-logical method, systematization and generalization, and methods of meaningful and comparative analysis. It is proved that the management system, based on the principles of the cyclical model of quality management by E. Deming should include such aspects as: quality and risk management, environmental mana gement, occupational safety management, social responsibility and power management.
  • Ескіз
    Документ
    Довузівська підготовка в системі безперервної професійної освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Демідова, Юлія Євгенівна; Тверитникова, Олена Євгенівна; Хіхло, Олена
    Досліджено процес формування системи довузівської підготовки в українських технічних вищих навчальних закладів впродовж ХХ ст. Проведено аналіз форм і методів організації навчання абітурієнтів із урахуванням особливостей та вимог технічної освіти. На основі вивчення досвіду технічних закладів вищої освіти України з організації та управління довузівської підготовки запропонована структурно-логічна модель довузівського навчання. Висвітлено різні аспекти діяльності довузівської підготовки Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”. Складовою центру довузівського та дистанційного навчання» НТУ “ХПІ” є така унікальна структурна одиниця як елітарні школи, що створювалися при профільних факультетах. Розглянуто діяльність елітарної школи “Пріоритет”, що була створена при електричних факультетах і мала за мету здійснювати підготовку до вступу та полегшувати процес адаптації до умов закладів вищої освіти. Накопичений в елітарній школі „Пріоритет” протягом п'ятнадцяти років досвід підготовки та адаптації абітурієнтів до навчання дозволяє стверджувати, що довузівська підготовка є дієвою складовою безперервної системи підготовки висококваліфікованих фахівців.
  • Ескіз
    Публікація
    Environmental management as a component of an integrated management system for gas condensate and oil processing enterprises
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Tverytnykova, Elena; Drozdova, Tatyana; Demidova, Yu. Ye.
    The results of activity and stages of implementation of various measures of environmental policy of the enterprise are considered on the example of Shebelinsky department of gas condensate and oil processing. The structural scheme of the ecological management system model as an important component of the integrated management system of the gas condensate and oil refining enterprise is proposed on the basis of scientific literature, regulatory and legal documents using structural-logical method, systematization and generalization, and methods of meaningful and comparative analysis. This work also describes the specifics of ecological standards implementation based on ISO 9000 and ISO 14000 series for integrated management system development. It has been proved in practice that development and implementation of the integrated management system in the natural gas liquids and oil processing enterprise provides certain advantages, specifically, improves the overall products competitiveness, helps to adapt faster to the market environment, shapes environmental policy and approaches for effective resource management. The integrated management system development process consists of 4 basic stages, namely, planning, implementation, verification, and adjustment. Complex process and system approach represents an integral part of the integrated management system development. While being gradually implemented, the application of the additive and simultaneous integration models made it possible to create a single management system based on the requirements of different standards and significantly reduce the documentation volume.
  • Ескіз
    Документ
    Система підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів в Україні: ретроспектива розвитку і особливості формування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Демідова, Юлія Євгенівна; Тверитникова, Олена Євгенівна; Іліаш, Ніколає
    На основі залучення статистичних даних щорічних звітів політехнічних вишів України проведено аналіз започаткування та розвитку системи підготовки аспірантів у складі професійної освіти України впродовж ХХ ст. Висвітлено різні аспекти діяльності інституту аспірантури на тлі освітньої державної політики другої половини ХХ ст. та особливості розбудови аспірантури впродовж 1990–2000 рр. Акцентовано увагу на ролі професійного середовища вищої технічної школи в підготовці наукових кадрів. Досліджено чинники, що призвели до накопичення групи негативних рис у роботі аспірантури та атестації наукових кадрів. Визначено, що впродовж ХХ ст. аспірантура, як основна форма підготовки наукових кадрів постійно розвивалася й вдосконалювався, зокрема були запровадженні нові форми навчання: заочна, річна, цільова та залановано інститут здобувачів.